دلار ادغام بانک‌ها را به فراموشی سپرد؟

26 فروردين 1397 ساعت 9:24

به نظر می‌رسد در چند ماه گذشته بانک مرکزی همه توان خود را برای ساماندهی بازار ارز گذاشته و ادغام بانکها و موسسات اعتباری به فراموشی سپرده شده است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که یکی از معاونان بانک مرکزی در نشست خبری اعلام کرد که در بهار ۹۷ چند بانک و موسسه مالی و اعتباری با یکدیگر ادغام خواهند شد.

 بر این اساس موسسه اعتباری ثامن و بانک مهر اقتصاد که هنوز نتوانستند مجوز نهایی خود را برای فعالیت در نظام بانکی کسب نمایند منحل شده و در بانک انصار ادغام خواهند شد.

 بنابر تصمیمات اتخاذ شده قرار بود در بهار امسال عملیات ادغام و انحلال موسسات ثامن و بانک مهر اقتصاد صورت پذیرد.

 ادغام موسسه ثامن می توانست مشکلات بسیاری از سپرده گذاران این موسسه اعتباری که دارای بیش از ۶۰ شعبه در سراسر کشور می باشد را حل کند.

 سپرده گذاران بانک مهر اقتصاد که البته بدون کمترین مشکلی در حال فعالیت و دریافت و پرداخت وجوه خود هستند نیز در بانک انصار ادغام می شوند.

 حال آنکه با وجود گذشت حدود یک ماه از اظهارنظر فوق هنوز هیچ اعلامیه و اطلاعیه ای از بانک ها و موسسات یاد شده برای آغاز فرآیند ادغام دیده نشده و مشخص نیست چه سرانجامی در انتظار آنها باشد.

  لازم به ذکر است که استفاده از عبارت ادغام در مورد بانکها و موسسات یاد شده چندان صحیح نبوده و این اصطلاح عامیانه است که در بین مشتریان رواج دارد.

عبارت صحیح تر و تخصصی در این خصوص را می‌توان ساماندهی موسسات مالی و اعتباری ثامن و بانک در شرف تاسیس مهر اقتصاد توسط بانک انصار دانست.


کد مطلب: 59815

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/59815/دلار-ادغام-بانک-ها-فراموشی-سپرد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com