تکلیف سپرده گذاران ارزی قبل از دلار 4200 چه می شود؟

26 فروردين 1397 ساعت 11:01

سوالی که این روزها از سوی برخی مردم مطرح می شود این است که محاسبه سود سپرده گذاران ارزی که با ارز گران تر و در تاریخ بیست و هشتم بهمن ماه سال گذشته در بانک ها سپرده گذاری کرده اند، با بخشنامه جدید و دلار 4200 چه می شود؟


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، بیست و هشتم بهمن ماه سال گذشته بود که بانک ها و موسسات اعتباری بر اساس تصمیم بانک مرکزی مجاز به سپرده پذیری ارزی از مشتریان شدند.

 بر این اساس میانگین یک ماه گذشته قیمت ارز در سامانه سنا به عنوان معیار قیمت ارز برای سپرده گذاری شده بود.

 به عنوان مثال اگر شخصی در ۲۸ بهمن ماه سپرده ارزی در بانک افتتاح کرده باشد، میانگین یک ماه گذشته ارز مورد نظر را در نظر گرفته و بر آن اساس معادل ریالی را پرداخت کرده است.

سوال اینجست که اگر شخصی سپرده گذاری به صورت دلار را در بانک انجام داده باشد و میانگین سامانه سنا در یک ماه منتهی به ۲۸ بهمن ماه حدود ۴۷۰۰ تومان بوده باشد با تعیین دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تکلیفش چه خواهد شد؟

 البته ناگفته نماند سپرده گذارانی که با دلار ۴ هزار و ۷۰۰ تومانی در بانک ها سپرده ارزی افتتاح کرده اند پس از گذشت یک سال می توانند نرخ سود چهار درصد را نیز بر روی سپرده خود داشته باشند.

 البته طبق محاسبات، در هنگام سررسید یکساله، سامانه سنا نرخ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را نشان خواهد داد.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ثابت نبوده و تغییر کرد اما به نظر می رسد این تغییر چشمگیر نباشد.

 باید منتظر ماند و دید که بانک مرکزی چه تصمیمی در خصوص سپرده گذاران ارزی خواهد گرفت.


کد مطلب: 59814

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/59814/تکلیف-سپرده-گذاران-ارزی-قبل-دلار-4200-می-شود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com