۰
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹

دلار کانادا و استرالیا چند؟

به غیر از دلار آمریکا که ارز مرجع به حساب می‌آید، دلارهای کانادا و استرالیا هم متقاضیان خاص خود را دارد؛ ارزهایی که اکنون به قیمت ۴۷۰۰ تومان عرضه می‌شوند.
به گزارش ایسنا، دلار، ارزی است که این روزها بیشتر تغییرات و سیاست‌های جدید را به خود دیده است. دلار آمریکا بر اساس آخرین تصمیم ستاد اقتصادی دولت با نرخ ۴۲۰۰ تومان تک نرخی شده است و فروش آن به قیمت‌های دیگر قاچاق به حساب می آید.
 
دلار آمریکا همواره به عنوان ارز مرجع شناخته شده است و در تبادلات تجاری و مصرف مسافری یا برای دانشجویان خارج از کشور در صدر تقاضا بوده است. اما کم کم این سیاست در حال تغییر است و ظاهرا بر اساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده قرار است به تدریج دلار جای خود را در معاملات خارجی به یورو بدهد.

اما به غیر از دلار آمریکا که در بازار یکه‌تاز است، دلارهای دیگری هم عرضه می‌شود از جمله دلار کانادا و دلار استرالیا؛ ارزهایی که قیمت آن تحت تاثیر دلار آمریکا تعیین می‌شود و با نوسان آن این ارزها هم دچار نوسان می‌شوند.

دلار استرالیا و دلار کانادا با توجه به دانشجویان و مسافران نسبتا زیادی که از ایران در این کشورها حضور دارند و در رفت و آمد هستند، حائز اهمیت است و از تقاضای کمی برخوردار نیست. لذا سیاست‌های جدید ارزی این دو ارز مهم کانادا و استرالیا را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گفتنی است که دلار کانادا و استرالیا هر دو با نرخ ۳۷۰۰ تومان خریده و با نرخ ۴۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد و البته خرید و فروش آن هم با مشکلی روبرو نیست.

در روز گذشته ساعاتی پس از سیاست‌ جدید دولت مبنی بر تک نرخی شدن دلار صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها شکل گرفت که عمدتا تقاضای آن برای دلار آمریکا و یورو بود. اما برخی دانشجویان کانادا و استرالیا هم بودند که به دنبال تهیه ارزهای این کشورها بودند.
https://akhbarbank.com/vdchvqnm.23nwqdftt2.html
تازه ترین اخبار