۰
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۴

سیف: آثار تصمیمات ارزی در اقتصاد مثبت است

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به آثار تصمیمات ارزی، گفت: «عوامل غیراقتصادی دیگر نمی‌تواند آن اثر و شدت تاثیر را داشته باشد.»
به گزارش اخبار بانک به نقل از خبرآنلاین، ولی‌الله سیف در حاشیه نشست امروز هیات دولت درباره آثار تصمیمات ارزی اظهار داشت: «خوشبختانه آثار مثبتی را در زمینه‌های مختلفی داشتیم، البته خیلی زود است که ما نسبت به این طرح نظر قطعی بدهیم و بخواهیم آثار مثبت آن را به طور کامل تحلیل کنیم.»

وی افزود: «خبرها و اطلاعات جسته و گریخته‌ای که به ما می‌رسد، نشان می‌دهد که اقدام بسیار موثر و اثربخشی در اقتصاد انجام داده‌ایم که آثار مقطعی و بلند مدت دارد.»

رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد: «درآمدهای ارزی ما به خوبی کفاف تمامی نیازهای وارداتی کالا و خدمات ما را می‌دهد و به هیچ وجه تزلزلی از این بابت وجود ندارد.»

سیف خاطرنشان کرد: «عوامل غیراقتصادی دیگر نمی‌تواند آن اثر و شدت تاثیر را داشته باشد؛ مسئولین اقتصادی به خوبی امکان این را پیدا کرده‌اند که اقتصاد کشور را به درستی هدایت کنند و با استحکام به سمت اهداف خود هدایت کنند.»درآمد ارزی کشور یک سرمایه ملی محسوب می شود و ما باید دقت کنیم این سرمایه را به اولویت های اصلی کشور تخصیص دهیم.

وی متذکر شد: «تصمیم اخیر دولت این ابزار را به ما می دهد تا بتوانیم از این پس تشخیص دهیم چه نیازهایی ضروری است.»

رییس کل بانک مرکزی گفت: «در دولت هم انسجام کلی و جدی برای کنترل نرخ ارز ایجاد شده و همه با تمام توان در صحنه هستند. جلسات متعددی با رییس‌جمهور و معاون اول در همین زمینه داشتیم.»

سیف افزود: «پس از جلسه امروز هیات دولت جلسه دیگری برای تهیه سایر آیین نامه‌ها و ضوابط در زمینه ارز خواهیم داشت. البته بعضی از آیین نامه‌ها که مورد نیاز بود امروز در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید.»

وی عنوان کرد: دیشب چند آیین‌نامه درباره تامین ارز دانشجویی یا ارز تامین خدمات تهیه و منتشر شد. بخشنامه ارز مسافری نیز ابلاغ شده است.»

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: «ما در رابطه با زمان بندی فروش سکه هم تنوع بیشتری ایجاد کرده‌ایم. معتقدیم در روزهای آینده قیمت سکه از قیمت دلار 4200 تومانی تبعیت می کند.»
 
https://akhbarbank.com/vdceof8n.jh8oni9bbj.html
تازه ترین اخبار