۰
۲
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۶

پرداخت وام ۱۰۰ میلیاردی به اسم یک کارتن خواب!

خبرگزاری خانه ملت: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نحوه شکل‌گیری صندوق ذخیره فرهنگیان و اساسنامه آن را پایه و اساس تمام انحرافات و تخلفات دانست و گفت: قوه قضائیه با متخلفان برخورد کند.

محمدمهدی زاهدی  با اشاره به گزارش تحقیق‌وتفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: موارد بسیاری در گزارش آمده که حائز اهمیت است؛ یکی از مهم‌ترین مسائل، نحوه شکل‌گیری صندوق و اساسنامه آن است که پایه و اساس تمام انحرافات و تخلفات بعدی بوده؛ چراکه جایگاه حقوقی این صندوق در آن مشخص نشده است.

او ادامه داد: بانک سرمایه به افرادی که به صندوق ذخیره فرهنگیان هیچ ارتباطی نداشتند، وام داده است؛ به‌طور مثال به یک کارتن‌خواب مبلغی بیشتر از صد ‌میلیارد تومان وام پرداخت شده است؛ پشت این قضیه افراد با نفوذی بودند که با حساب‌سازی این مبلغ را برای خود برداشته‌اند و فقط از اسم این فرد استفاده کرده‌اند. ٣١ گروه وام‌های کلان دریافت کرده‌اند و پرداخت نمی‌کنند؛ به‌طور مثال، وامی بالغ بر ٦٦٨ ‌میلیارد تومان در بازه زمانی ٩٢ تا ٩٤ پرداخت شده یا به گروه دیگری وامی حدود ٤٠٠ ‌میلیارد در ٨٦ تا ٩١ داده شده، اما هنوز بازپرداختی صورت نگرفته است.

زاهدی با اشاره به مشکوک‌الوصول‌بودن وام‌های پرداخت‌شده از سوی بانک سرمایه، گفت: حداقل ٩‌ هزار‌ میلیارد تومان از وام‌های پرداخت‌شده در بانک سرمایه مشکوک‌الوصول هستند. مسئله مهم دیگر، تهاتر بدهی‌هاست. کارشناسان دادگستری املاک افراد بدهکار را تا چهار برابر قیمت واقعی ارزش‌گذاری کردند و با کمک همین قیمت‌گذاری‌ها، بدهی افراد به بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان تهاتر شده است.

کارشناسان دادگستری را با رشوه و تطمیع فریب داده‌اند. او توضیح داد: اگر شخصی صد ‌میلیارد تومان بدهی با زمینی به ارزش ٣٠ ‌میلیارد تومان داشت، کارشناسان این زمین را ١٣٠‌میلیارد تومان ارزش‌گذاری کرده‌اند که از یک سو بدهی فرد تسویه شود و از سوی دیگر ارزش زمین دوباره به فرد بازگردانده شود.

این نماینده مجلس با اشاره به کل مبلغ اختلاس‌شده از این صندوق گفت: مبلغ نهایی مشخص نشده است؛ چراکه مبلغ بسیار بالاست. ما نتوانستیم به تمام ابعاد آن رسیدگی کنیم، باید تمام دستگاه‌های نظارتی برای مشخص‌شدن مبلغ نهایی کمک کنند. ممکن است بررسی کامل حدود سه سال زمان ببرد.
https://akhbarbank.com/vdceef8n.jh8o7i9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
سعیدی تبار
Iran, Islamic Republic of
جناب زاهدی باسلام .وعرض ادب .شما در طول این چند سال برای فرهنگیان چه کردی ؟؟؟؟؟؟؟ چرا فقط صندوق را برای بانک سرمایه تعریف می کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا از عدم پرداخت واریزی دولت که شما هم یکی از اعضای دولت بودید دم نمی زنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما را بخدا یکبار شده سیاسی بازی را کنار و فقط بخاط خدا حرف بزنید ؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی دارد؟!
تازه ترین اخبار