۰
۵
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶

دلار از ۵۴۰۰ تومان گذشت

در بازار امروز افزایش قیمت دلار و سکه ادامه یافت؛ به طوری که نرخ دلار از مرز ۵۴۰۰ تومان عبور کرد و سکه به یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسید. نکته دیگر اینکه نرخ فروش دلار و یورو با آنچه روی تابلوی صرافی‌ها ثبت شده به ترتیب ۵۷۰ و ۴۶۹ تومان فاصله دارد.
دلار از ۵۴۰۰ تومان گذشت
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا از بازار، ارز و سکه در دومین روز هفته با تحولات تازه‌ای همراه شد؛ به طوری که قیمت دلار نسبت به روز گذشته با جهش حدود ۳۰۰ تومانی روبرو شد و به بیش از ۵۴۰۰ تومان رسید. با این وجود رفت و آمد در بازار ارز زیاد است و همچنان از متقاضیانش کم نشده است.

البته قیمت دلار و یورو روی تابلوی اعلان قیمت‌ صرافی‌ها ارقام دیگری را نشان می‌دهد و متفاوت از قیمت واقعی است که در میان دلالان و دستفروشان به فروش می‌رسد. البته گفتنی است که برخی صرافی‌ها به صورت محدود فروش دلار و یورو دارند و دلار را با نرخ ۵۴۸۰ تومان و یورو را با قیمت ۶۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

همچنین در میان دستفروشان دلار به قیمت ۵۱۵۰ تا ۵۲۵۰ خریداری و بین ۵۳۰۰ تا ۵۴۵۰ تومان به دست متقاضیان می‌رسد.

از سوی دیگر قیمت سکه در ادامه روند افزایشی روزهای گذشته با جهش دیگری روبرو شده و به یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسیده است. نیم سکه نیز ۸۸۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نکته قابل توجه دیگر در بازار، نگرانی دستفروشان و دلالان از حضور نیروی انتظامی است و اغلب‌شان به صورت نامحسوس به خرید و فروش ارز می‌پردازند.

گفتنی است که همچنان بخشی صرافی‌ها از فروش دلار و یورو خودداری می‌کنند اما در مورد سایر ارزها محدودیتی وجود ندارد.

 تا ساعت انتشار این گزارش، براساس آنچه روی تابلوی اعلان صرافی‌ها درج شده‌ است، دلار ۴۹۰۰ تومان خریداری و ۴۹۱۰ تومان قیمت فروش آن ثبت شده است. همچنین یورو ۶۰۲۰ تومان قیمت خرید دارد و ۶۰۳۱ تومان قیمت فروشش ثبت شده است. اما همان‌طور که اشاره شد این قیمت‌ها با نرخ‌های واقعی در بازار تفاوت معناداری دارد و قیمت‌های فروش بالاتر از این میزان است؛ به گونه‌ای که دلار ۵۷۰ تومان و یورو ۴۶۹ تومان بیشتر از آنچه روی تابلوی اعلانات درج شده فروخته می‌شود.


 
https://akhbarbank.com/vdcjmmei.uqehxzsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
چند ماه پیش گفتم که بانک مرکزی و دولت عمدا قیمت دلار را بالا میبرند تا نرخ ارز مبادله ای و مرجع را بالا ببرند تاداراییهای تراز بانک مرکزی تقویت شود....گفتم یا نگفتم...گفتم یا نگفتم...گفتم یا نگفتم

الان از دستشون در رفته دیگه نمیتونن کنترل کنن....باید مدیران نالایق برکنار شوند و هیچ پست مدیریتی به انها در دولت ندهند..
بی نام
Iran, Islamic Republic of
آقای سیف بی زحمت از ریاست بانک مرکزی کنار بکشید
Iran, Islamic Republic of
وزیر اقتصاد هرچه سریعتر باید استیضاح شود
احسان
Iran, Islamic Republic of
لطفا هر چه سریعتر نمایندگان مجلس در رابطه با آقای سیف ووزیر اقتصاد تصمیم گیری کنند.
Netherlands
قیمت دولار باید پایین بیاید زیر ۳۳۰۰ تومان اکر نه به مشکل میخورید.....
تازه ترین اخبار