قیمت سهام بانک صادرات نصف شد

نماد بانک صادرات و پارسیان بازگشایی شدند

23 اسفند 1396 ساعت 12:12

نماد دو بانک صادرات و پارسیان بدون دامنه نوسان در روز جاری بازگشایی شد تا سهامداران بعد از ۲۰ و ۱۶ ماه دوری و اسیری قادر به تصمیم گیری باشند.


به گزارش اخبار بانک، با اعلام مواضع سازمان بورس در باره دو بانک صادرات و پارسیان، نماد این دو بانک برای امروز آماده بازگشایی شد و مدیر عملیات بازار شرکت بورس تهران با صدور پیغامی جداگانه اعلام کرد: نماد معاملاتی بانک صادرات ایران (وبصادر) و پارسیان (وپارس) پس از رفع تعلیق - برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی-افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف ، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله است.

به این ترتیب ، سهامداران این دو بانک که از اواخر تیر و آبان سال پیش اسیر تصمیمات بانک مرکزی شده بودند، بعد از 20 و 16 ماه دوری و اسیری قادر به تصمیم گیری خواهند بود.

قیمت هر سهم بانک صادرات که با سرمایه بیش از 5.7 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک حاضر دربورس از لحاظ سرمایه اسمی است، 1005 ریال در 27 تیر سال گذشته بود.

بهای هر سهم بانک پارسیان در 12 آبان سال گذشته هم 1145 ریال بود.

ایسنا هم گزارش داد، امروز پس از گذشت حدود یک سال و هشت ماه نماد معاملاتی بانک صادرات بازگشایی شد. در روز ۲۹ تیرماه سال ۱۳۹۵، قیمت پایانی هر سهم بانک صادرات ایران ۱۰۰ تومان و پنج ریال بود. امروز که این نماد پس از یک سال و هشت ماه بازگشایی می‌شود، حدود ۵۰ درصد تا این لحظه افت قیمت داشته و به قیمت هر سهم حدود ۵۰ تومان رسیده است.

در حال حاضر این بانک شاهد حجم خرید میلیونی است به طوری که این سهم با صف خرید همراه شده است. نماد معاملاتی بانک صادرات ایران پس از رفع تعلیق برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیسم حراج بازگشایی شد.

علاوه بر این نماد بانک پارسیان نیز که در بازار اول بورس تهران داد و ستد می‌شود، پس از رفع تعلیق برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیسم حراج بازگشایی شده است.

سهام بانک پارسیان، در ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۵ به قیمت پایانی هر سهم ۱۱۴ تومان و ۵ ریال رسید اما پس از گذشت یک سال و چهار ماه توقف امروز بازگشایی شده  و تا این لحظه شاهد افت ۱۴ درصدی قیمت بوده است. تا این لحظه سنگینی عرضه نسبت به تقاضا در این سهم مشهود است.

 


کد مطلب: 59280

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/59280/نماد-بانک-صادرات-پارسیان-بازگشایی-شدند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com