میزان حقوق باورنکردنی ملک سلمان اعلام شد

20 اسفند 1396 ساعت 8:02


یک رسانه غربی فاش کرد، پادشاه عربستان سعودی هر ماه معادل دو هزار برابر حقوق سالانه رئیس‌جمهوری آمریکا، به خودش حقوق پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه عربی‌ 21، در حالی‌که عربستان سعودی با تشکیل «کمیته مبارزه با فساد» ده‌ها شاهزاده، مسئول حکومتی و تاجر را به اتهام پول‌شویی بازداشت کرد، پایگاه انگلیسی «میدل‌ایست آی» فاش کرد که «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه این کشور هر ماه معادل دو هزار برابر حقوق سالانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، از خزانه دولت به خودش حقوق پرداخت می‌کند. 

«دیوید هرست» روزنامه‌نگار معروف انگلیسی در مقاله‌ای با اشاره به ریخت و پاش‌ها در حکومت سعودی، گفت: «یک منبع نزدیک به دیوان پادشاهی سعودی به من خبر داد که ملک سلمان هم‌اکنون ماهانه نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار حقوق می‌گیرد. کسی فکر نکند که اشتباه تایپی در کار نیست... درست شنیدید، ۸۰۰ میلیون دلار در یک ماه.»

هرست در مقایسه حقوق ملک سلمان با حقوق «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: حقوق سالانه می ۱۵۰ هزار و ۴۰۲ پوند انگلیس است که هزینه آپارتمان محل سکونتش در «داونینگ استریت» و سایر مقرهای اقامتی وی را هم شامل نمی‌شود. اما ترامپ در حالی‌که سالانه ۴۰۰ هزار دلار حقوق و برخی مزایای دیگر دریافت می‌کند، پادشاه سعودی هر ماه معادل دو هزار برابر حقوق سالانه رئیس‌جمهوری آمریکا به خودش حقوق پرداخت می‌کند. 


کد مطلب: 59172

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/59172/میزان-حقوق-باورنکردنی-ملک-سلمان-اعلام

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com