پیش بینی سهام فلزی و چند تک سهم خودرویی

19 اسفند 1396 ساعت 8:07

یک کارگزاری با پیش بینی وضعیت این هفته سهام شرکت های فلزات و چند تک سهم خودرویی، برآوردی از شرکت تازه وارد شفادارو ارایه کرد.


به گزارش اخبار بانک، درحالی امروز روند معاملات بازار سهام در دو هفته آخر سال جاری با شاخص بورس 96860 واحدی شروع می شود که کارگزاری آبان در پیش بینی این هفته اعلام کرد: با توجه به خبر امضا افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد به آمریکا توسط ترامپ، شاهد فشارهای نزولی در ساعات اولیه معاملات بازار های جهانی بر قیمت اکثر فلزات اساسی به دلیل افزایش نگرانی ها از احتمال وقوع جنگ تجاری بودیم.

با این حال پس از انتشار آمار مربوط به اشتغال آمریکا و کاهش نرخ دستمزدها در ماه فوریه شاهد نوسانات منفی شاخص دلار و در نتیجه برگشت قیمتی فلزات اساسی همچون مس، سرب و روی بودیم. در صورت دوام نرخ های کامودیتی ها در سطوح فعلی احتمالا نوسانات محدودی را در نمادهای مرتبط با قیمت فلزات مذکور شاهد باشیم.

همچنین روز چهارشنبه و در گروه اکثرا منفی خودرویی، نماد "خکاوه" پس از رفع تعلیق با افت حدود 16 درصدی به گردونه داد و ستد بازگشت که در ادامه بازار با افزایش تقاضا همراه شد و در نهایت در محدوده قیمتی تعیین شده، صف خرید شد. افزایش تقاضایی که به برخی دیگر از هم گروهی ها نظیر "خزامیا" نیز سرایت کرد و نوسانات مثبت آنرا درپی داشت، نحوه معاملاتی که از شروع متعادل و مثبت برخی نمادهای این گروه (بخصوص تجاری سازها) در هفته آخر بازار سرمایه در سال 96 حکایت دارد.

همچنین هفته گذشته 10 درصد از سرمایه گذاری شفادارو به عنوان پانصد و شانزدهمین شرکت پذیرفته شده در بورس و در گروه دارویی، به شیوه ثبت سفارش عرضه و در قیمت 4150 ریال کشف قیمت شد که با توجه به برسی اکثر تحلیل گران مبنی بر گران عرضه شدن آن (بالاتر از nav تحلیلی)، ممکن است زودتر از انتظار متعادل شود.
 


کد مطلب: 59136

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/59136/پیش-بینی-سهام-فلزی-چند-تک-سهم-خودرویی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com