سریع‌ترین کاماروهای دنیا

18 اسفند 1396 ساعت 10:33


در بین تمام خودروهای آمریکایی، کامارو همیشه جای خاصی در دل علاقه‌مندان سرعت داشته است، ابهتی در مدل‌های مختلف کامارو پیداست که سرعت و قدرت را یک‌جا در دل مخاطب تداعی می‌کند. این امر باعث شده تا مدل‌های مختلفی از خودروهای کامارو را در بازار شاهد باشیم، امروز قصد داریم با هم در بین تمامی مدل‌های خودروهای کامارویی که تاکنون ساخته شده‌‌اند نگاهی به سریع‌ترین کاماروها داشته باشیم.

۱. شورولت کامارو SLP ZL1 مدل 2011
 
 چهارصدمتر را در ۱۱.۰ ثانیه طی می‌کند
 
سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

در همین ابتدا نگاهی به یکی از سریع‌ترین کاماروهای ساخته شده خواهیم داشت. این کاماروی سریع تنها در عرض ۳.۱ ثانیه مسافتی برابر با ۹۶ متر را می‌پیماید. یک پیشرانه با ۱۶ سوپاپ از نوع V8 که ظرفیتی برابر با ۷۰۰۹ سی‌سی دارد در این کامارو جا خوش کرده‌ و به لطف پیشرانه قدرتمند راننده ۷۵۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار دارد. کامارو SLP ZL1 مدل 2011 از جعبه گیربکس شش دنده‌ دستی بهره گرفته و گفته می‌شود این کامارو در کنار سرعت بسیار بالایی که دارد تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌‌دهد.

۲. شورولت کامارو هِنِسی HPE700 مدل 2010
 
چهارصدمتر را در ۱۱.۲ ثانیه طی می‌کند
 
 سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

این کاماروی زیبا و پرابهت در عرض ۳.۵ ثانیه مسافتی برابر با ۹۶ متر را می‌پیماید و یک پیشرانه با ۱۶ سوپاپ از نوع V8 با ظرفیت ۶۱۶۲ سی‌سی در این کاماروی سریع و خشن جای گرفته است. این پیشرانه ۷۲۶ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و دور موتوری برابر با ۶۴۰۰ RPM دارد. گفته می‌شود که تنها ۲۴ دستگاه از این کاماروی زیبا و سریع ساخته شده و بنابر این به لحاظ قیمت نیز این کامارو در گروه کاماروهای گران‌قیمت شورولت کامارو قرار گرفته است.

۳. شورولت کامارو کالاوِی SC652 مدل 2014
 
چهارصدمتر را در ۱۱.۵ ثانیه طی می‌کند
 
 سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

این کامارو که سرعت و شتاب در اولین نگاه به آن پیداست، مسافتی معادل ۹۶ متر را تنها در عرض ۳.۷ ثانیه می‌پیماید و یک پیشرانه قدرتمند 7.0 لیتری از نوع LS7 V8 میزان ۶۵۲ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده این خودرو قرار می‌‌دهد. جالب است بدانید این کامارو به عنوان یکی از نایاب‌ترین کاماروها به‌حساب می‌آید چرا که تنها ۱۰ دستگاه از شورولت کامارو کالاوِی SC652 مدل 2014 تاکنون تولید شده است.

۴. شورولت کامارو SLP ZL575 مدل 2010
 
چهارصدمتر را در ۱۱.۶ ثانیه طی می‌کند
 
 سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

این کامارو در کنار قدرت و ظاهر زیبا، شتاب چشمگیری نیز دارد و پس از گذشت ۳.۷ ثانیه چیزی معادل ۹۶ متر مسافت را طی می‌کند. در این کاماروی چابک شاهد حضور پیشرانه‌ای ۶.۲ لیتری از نوع V8 هستیم که ۵۷۵ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. جالب است بدانید سرعت بالای این کامارو نیز به راحتی مهار شدنی است و در سرعتی معادل ۹۶ کیلومتر پس از طی مسافت ۳۳ متر کاملاً‌ توقف می‌کند. تنها تعداد ۵۰۰ دستگاه از شورولت کامارو SLP ZL575 مدل 2010 تولید شده است.

۵. شورولت کامارو کالاوِی SC552 مدل 2010
 
چهارصدمتر را در ۱۱.۰ ثانیه طی می‌کند
 
 سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

تجربه نشان داده است شورولت کاماروهای سری کالاوی شتاب بسیار خوبی دارند و کالاوی SC552 مدل 2010 به لطف موتور ۶.۲ لیتری V8 خود می‌تواند در مدت زمانی برابر با ۳.۹ ثانیه مسافتی معادل ۹۶ متر را طی کند. این موتور ۴۲۶ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد و نسخه آپگرید شده کالاوی SC552 از موتور سوپرشارژی بهره گرفته است که ۵۵۲ اسب‌بخار نیرو، قدرت دارد.

۶. شورولت کامارو Convertible ZL1 مدل 2013
 
چهارصدمتر را در ۱۲.۳ ثانیه طی می‌کند
 
سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

این شورولت شیک و جذاب در عرض ۴ ثانیه می‌تواند مسافتی معادل ۹۶ کیلومتر را پشت‌سر بگذارد و یک پیشرانه با 16 سوپاپ از نوع V8 با ظرفیت ۶۱۶۲ سی‌سی در این کامارو جای گرفته است. این شورولت کامارو از سیستم دنده‌کشی دستی بهره گرفته و ۵۸۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. جالب است بدانید شورولت کامارو Convertible ZL1 به لحاظ مصرف نیز نسبت به سایر کاماروهایی که به آن‌ها اشاره کردیم مصرف کمتری دارد.

۷. شورولت کامارو Z28 مدل 2014
 
چهارصدمتر را در ۱۲.۳ ثانیه طی می‌کند
 
 سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

این شورولت کامارو که انصافاً ظاهری پرابهت هم دارد به راحتی با یک نیش گاز در عرض ۴.۱ ثانیه می‌تواند ۹۶ متر فاصله را پشت‌سر بگذارد و بیشترین سرعت این خودرو چیزی حدود ۲۶۵ کیلومتر است. یک پیشرانه با 16 سوپاپ از نوع V با ظرفیت ۷۰۰۸ سی‌سی، قدرتی معادل ۵۰۵ اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار میدهد و جعبه‌گیربکسی با ۶ دنده دستی را در شورولت کامارو Z28 مدل 2014 شاهد هستیم.

۸. شورولت کامارو Convertible SS 1LE مدل 2013
 
چهارصدمتر را در ۱۲.۵ ثانیه طی می‌کند
 
 سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

در این کامارو با موتوری 6.2 لیتری از نوع V8 طرف هستیم که ۴۲۶ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف این پیشرانه قدرتمند این کامارو می‌تواند به راحتی به سرعتی معادل ۲۵۱ کیلومتر دست‌ پیدا کند. شورولت کامارو Convertible SS 1LE در عرض ۴.۲ ثانیه مسافتی معادل ۹۶ متر را پشت سر می‌گذارد و به لطف طراحی منحصر به فرد سیستم‌ تعلیق و لاستیک‌ها، این خودرو به عنوان یکی از باثبات‌ترین شورولت‌ کاماروها در حین رانندگی به‌حساب می‌آید.

۹. شورولت کامارو SS1LE مدل 2015
 
چهارصدمتر را در ۱۲.۷ ثانیه طی می‌کند
 
سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

این کامارو پرسرعت به لطف موتور 16 سوپاپ V8 که ظرفیتی برابر با ۶۱۶۲ سی‌سی دارد در مدت ۴.۳ ثانیه مسافتی برابر با ۹۶ متر را پشت‌سر می‌گذارد. جعبه‌گیربکس این کامارو نیز مانند بسیاری دیگر از کاماروها به‌صورت دستی و با ۶ دنده طراحی شده است و پیشرانه این کامارو قدرتی معادل ۴۲۶ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. به لطف این مقدار نیرو، این کامارو به ‌راحتی به سرعتی برابر با ۲۵۱ کیلومتر دست‌ پیدا می‌کند و با سرعت معادل ۱۱۲ کیلومتر در ساعت پس از طی مسافت ۲۱ متر متوقف می‌شود.

۱۰. شورولت کامارو ZL1 مدل 1969
 
چهارصدمتر را در ۱۲.۷۶ ثانیه طی می‌کند
 
سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

اگر از طرفداران برند کامارو باشید حتماً به خوبی می‌دانید که این برند کاماروهای زیادی را راهی بازار کرده است، اما جالب است بدانید شورولت کامارو ZL1 مدل 1969 همچنان به‌عنوان یکی از پرسرعت‌ترین کاماروها به حساب می‌آید. در این کاماروی قدیمی و دوست‌داشتنی یک موتور V8 تعبیه شده که ۴۳۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. جالب است بدانید تنها ۶۹ دستگاه شورولت کامارو Convertible SS 1LE مدل 1969 تولید شده است.

۱۱. شورولت کامارو SS مدل 1969
 
چهارصد متر را در ۱۳.۰ ثانیه طی می‌کند
 
سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

طراحی به خدمت گرفته شده در این کامارو تنها برای همین مدل به کار گرفته شد و در سایر کاماروهای بعد از شورولت کامارو SS مدل 1969 شاهد سبک‌و‌سیاق دیگری برای طراحی این خودرو بودیم. این کامارو به یک پیشرانه از نوع L78-V8 مجهز است که ۳۷۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. جعبه‌گیربکس کامارو SS مدل 1969 دارای شش دنده است و ترمزهای این خودرو در سرعت ۱۲۱ کیلومتری می‌توانند پس از طی مسافت ۵۲ متر خودرو را کاملاً متوقف کنند. این عمل‌کرد با توجه به خودروهای اسپرت آن زمان کاملاً مثال‌ زدنی به نظر می‌رسد.

۱۲. شورولت کامارو SS مدل 2010
 
چهارصدمتر را در ۱۳.۱ ثانیه طی می‌کند
 
سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

در این کامارو با یک پیشرانه از نوع V8 طرف هستیم که 16 سوپاپ و ظرفیتی معادل ۶۱۶۲ سی‌سی دارد و ۴۲۶ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. ترمزهای این کامارو به گونه‌ای طراحی شده که خودرو را با سرعتی معادل ۱۱۲ کیلومتر پس از گذشت مسافتی برابر با ۴۹ متر متوقف می‌کند.

۱۳. شورولت کامارو SS SLP مدل 1997
 
چهارصدمتر را در ۱۳.۲ ثانیه طی می‌کند
 
 سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

این شورولت کامارو در حقیقت مدل بهینه‌شده کامارو Z28 سال 1997 است و به لطف پیشرانه V8 به چیزی معادل ۳۳۰ اسب‌بخار نیرو دست پیدا می‌کند. سیستم دنده‌کشی این کامارو به صورت دستی و با ۶ دنده است و این کامارو تنها به تعداد محدودی توسط برند SLP بهینه‌سازی شده است.

۱۴. شورولت کامارو 35th Anniversary Camaro SS مدل 2002
 
چهارصدمتر را در ۱۳.۳ ثانیه طی می‌کند
 
سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

در این کامارو یک پیشرانه ۵.۷ لیتری از نوع V8 جا خوش کرده که ۳۱۰ اسب‌بخار نیرو به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این موتور قدرتمند در عرض ۵.۱ ثانیه خودرو را به مسافتی برابر با ۹۶ کیلومتر به پیش می‌راند. جالب است بدانید این شورولت کامارو آخرین کامارویی بود که در سال ۲۰۰۲ تولید شد و پس از آن شاهد راه‌اندازی مجدد خط تولید کامارو در ده سال دیگر بودیم.

۱۵. شورولت کامارو SS مدل 1996
 
چهارصدمتر را در ۱۳.۴۶ ثانیه طی می‌کند
 
سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

شورولت در این کامارو از یک پیشرانه V8 بهره گرفته است تا ۳۱۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار بگیرد. این کاماروی پرشتاب می‌تواند در عرض ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعتی برابر با ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. گفته می‌شود به لحاظ هندلینگ نیز کامارو SS مدل 1996 در بین خودروهای اسپرت آن زمان یکی از بهترین‌ها بوده و کنترل بسیار راحتی در پیچ‌های تند دارد. از قرار معلوم موتور این کامارو صدای مهیبی تولید می‌کند که برای طرفداران خودروهای پرابهت آمریکایی نکته مثبتی بوده است.

۱۶. شورولت کامارو SS مدل 2000
 
چهارصدمتر را در ۱۳.۵ ثانیه طی می‌کند
 
سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

در این کامارو شاهد حضور یک پیشرانه V8 هستیم که ۳۲۵ اسب‌بخار نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. در کنار این موتور قدرتمند گفته می‌شود که کامارو SS مدل 2000 تجربه رانندگی بسیار دلنشینی دارد. جعبه‌گیربکس این کامارو نیز ۶ دنده دستی است و در زمان تولید یکی از بهترین خودروهای اسپرت بازار به حساب می‌آمد.
 

۱۷. شورولت کامارو Z28 مدل 1968
 
چهارصدمتر را در ۱۳.۷۵ ثانیه طی می‌کند
 
سریع‌ترین کاماروهای دنیا را بیشتر بشناسید

این کامارو در ابتدا با هدف حضور در مسابقات سرعت طراحی شد و در نتیجه در زمان خود یکی از چالاک‌ترین خودروهای بازار به‌حساب می‌آمد، پیشرانه قدرتمند کامارو Z28 چیزی معادل ۲۹۰ اسب‌بخار نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و این کامارو به عنوان یکی از کلاسیک‌ترین کاماروهایی که تاکنون ساخته شده است در قلب هواداران سرعت جای به‌خصوصی برای خود باز کرده است.

در این قسمت به پایان فهرست سریع‌ترین کاماروهای دنیا رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان سینه‌چاک کامارو هستید و نکته‌ جالبی از این خودروهای قدرتمند و جذاب در ذهن شماست، این موارد را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


کد مطلب: 59133

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/59133/سریع-ترین-کاماروهای-دنیا

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com