ادامه افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

16 اسفند 1396 ساعت 11:16

قیمت طلا روز چهارشنبه در پی ضعف ارزش دلار و افت بازارهای سهام که تقاضا برای خرید دارایی‌های مطمئن شامل این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.


به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۳۳۵.۰۲ دلار رسید، در حالی که پیش‌تر تا سطح ۱۳۴۰.۴۲ دلار پیش‌ رفته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۳۳۶.۳۰ دلار رسید.

به گفته جردن الیسئو، اقتصاددان ارشد شرکت بازرگانی طلای "ای بی سی بولیون"، نوسان دارایی‌های پرریسک و نگرانی‌ها پیرامون وضع تعرفه‌های وارداتی از سوی دولت دونالد ترامپ، کمک کرده است قیمت طلا صعود کند.

بازارهای سهام جهانی و دلار پس از این‌که گری کوهن، مشاور اقتصادی ارشد رییس جمهور آمریکا در امور تجارت‌ آزاد در اعتراض به تصمیم ترامپ برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از سمت خود استعفا کرد، دچار کاهش شدند.

اواخر روز سه‌شنبه ترامپ گفته بود طرح تعرفه‌های ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و ۱۰ درصدی برای محصولات آلومینیومی هفته جاری رسما اعلام خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران نگران هستند که خروج گری کوهن که یک باندار سابق وال استریت است، مدافعان تدابیر حمایت‌گرایانه در دولت آمریکا را تقویت خواهد کرد. استعفای کهن همچنین به ریسک پذیری که پس از انتشار خبر نخستین نشست کره شمالی و کره جنوبی در بیش از یک دهه گذشته و تمایل کره شمالی برای مذاکره با آمریکا ایجاد شده بود را تحت الشعاع قرار داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۷۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۶۶.۵۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، در ۹۸۲ دلار ایستاد.
 


کد مطلب: 59103

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/59103/ادامه-افزایش-قیمت-طلا-بازار-جهانی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com