۰
۱
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۳

کوپن بیمه از سال آینده حذف می‌شود

رئیس کل بیمه بانک مرکزی از حذف کوپن بیمه از ابتدای سال آینده خبر داد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از ابلاغیه آیین نامه جدید بیمه شخص ثالث خبر داد و گفت: براساس قانون جدید، تخفیفات شخص ثالث از 10 به 5 درصد کاهش یافته، ضمن آنکه در صورت وقوع تصادف تخفیف، بیمه به طور کامل از بین نمی رود.

وی مهم ترین ویژگی آیین نامه جدید را حفظ تخفیفات بیمه شخص ثالث دانست و افزود: در قانون جدید در صورت وقوع تصادف مالی بار اول 20 واحد درصد، بار دوم 30 واحد درصد و بار سوم 40 واحد درصد و همچنین در تصادف جانی بار اول 30 واحد درصد، بار دوم 70 واحد درصد و بار سوم 100 واحد درصد از تحفیف بیمه کاسته می شود.

همتی ادامه داد: افرادی که از تخفیف بیمه برخوردارند و تعداد خسارات آنها به گونه ای است که بر تخفیف غلبه می‌کند، محاسبه تخفیف آنها متفاوت خواهد بود؛ به طوریکه در صورت 2 بار تصادف مالی، 30 واحد درصد خسارت از تخفیف آنها کاسته نمی شود، بلکه 10 واحد آن منفی شده و به نرخ بیمه آنها اضافه می شود.

21 میلیون خودرو از تخفیفات بالای 60 درصد برخوردار هستند
رئیس کل بیمه بانک مرکزی با اشاره به اینکه در قانون قبل برای رسیدن به حداکثر تخفیف 8 سال زمان نیاز بود، بیان کرد: با ابلاغ آیین نامه جدید، برای رسیدن به تخفیف حداکثری، 14 سال زمان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه 21 میلیون خودرو از تخفیفات بالای 60 درصد برخوردارند، افزود: خودروهایی که تخفیف بیمه آنها به 70 درصد نرسیده بر مبنای 5 درصد، تخفیف سالیانه آنها محاسبه می شود، در غیر این صورت تخفیفات قبلی آنها سرجای خود باقی است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که کاهش تخفیف سالیانه بیمه از 10 به 5 درصد نگرانی هایی برای افراد ایجاد کرده است، بیان کرد: با کاهش تخفیف سالیانه بیمه، جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که این یک پکیج کامل است که اگر اجرا نمی شد؛ امکان اعمال تخفیفات پلکانی بیمه شخص ثالث وجود نداشت، چرا که شرکت های بیمه باید از جای دیگری هزینه های خود را جبران کنند.

به گفته همتی؛ قانون جدید، اجرای عدالت برای افرادی که به درستی رانندگی می‌کنند را به همراه دارد.

رئیس کل بیمه بانک مرکزی در ادامه افزود: در قانون جدید پیش بینی کرده ایم افرادی که از تخفیف بیمه شخص ثالث برخوردارند و قصد فروش خودروی خود را دارند، می‌توانند تخفیف حق بیمه خود را به خانواده شان منتقل کنند .

وی با اشاره به اینکه قانون جدید در حق بیمه شخص ثالث تاثیری ندارد،گفت: حق بیمه شخص ثالث تابع عملکرد سال قبل مالی شرکت های بیمه و نرخ دیه است که بیمه مرکزی پس از بررسی، آن را در شورای عالی بیمه مطرح می‌کند.

همتی ادامه داد: افزایش حق بیمه شخص ثالث تنها سالی یکبار اتفاق می افتد اما هنوز به جمع بندی کلی نرسیده ایم و منتظریم که ارزش ریالی نرخ دیه توسط قوه قضاییه اعلام شود تا پس از آن نرخ بیمه نامه شخص ثالث اعلام شود.

به گفته وی؛ با توجه به اجباری بودن بیمه شخص ثالث، نرخ آن را شورای عالی بیمه تعیین می‌کند و در تمامی شرکت های بیمه، نرخ آن ثابت است.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین از حذف کوپن بیمه از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: اگرچه تعداد کوپن نشان دهنده میزان تصادف ها است، اما با تلاش بیمه مرکزی و شرکت های بیمه، اطلاعات در سیستم بیمه موجود است که در صورت تصادف و مراجعه به بیمه تعداد کوپن های استفاده شده به طور مجازی مشخص است.

همتی در خاتمه تصریح کرد: QR که در بیمه شخص ثالث ثبت شده، نشان دهنده تمامی اطلاعات بیمه گذار است.
https://akhbarbank.com/vdccsxqp.2bqo48laa2.html
برچسب ها: کوپن بیمه
مشاهده نظر مخاطبان
بهروز
Iran, Islamic Republic of
همه اینها بازی است برای اینک تخفیف‌ها رو ماستمالی کنند
تازه ترین اخبار