۰
۱
ماراتن افتتاح حساب یکساله به نرخ ۲۰ درصد در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری روز پنج شنبه به پایان رسید.
ماراتن سود ۲۰ درصدی به پایان رسید, بانک ها گزارش بدهند
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، مهلت دو هفته ای بانک مرکزی برای افتتاح حساب های یکساله ۲۰ درصد که البته به نام اوراق سپرده نامگذاری شده است روز گذشته به پایان رسید.

در این دو هفته بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به نیت جمع آوری نقدینگی سرگردان از بازار ارز به سمت شبکه بانکی افتتاح حساب ۲۰ درصدی کردند.

 پیش از این نرخ سود سپرده های یکساله در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ۱۵ درصد تعیین شده بود که با توجه به این کاهش قابل ملاحظه نرخ سود, سپرده های بانکی به سمت بازار ارز و سکه منتقل شد.

 بانک مرکزی که توان مقابله با افزایش سرسام آور قیمت ارز را نداشت تصمیم گرفته یکباره ۵ درصد نرخ سود سپرده های بانکی را افزایش دهد تا مجدداً پولها به بانک ها برگردد.

 روز گذشته مهلت دو هفته به پایان رسید و به نظر می‌رسد هدف دولت از پایین آوردن نرخ ارز به بار نشسته و نرخ دلار در محدوده ۴۵۰۰ تومان آرام گرفته است.

 اما خوب است بانک ها و موسسات مالی و اعتباری گزارش افتتاح حسابهای ۲۰ درصدی خود را منتشر کرده و در معرض دید عموم قرار دهند.

اینکه چه تعداد از این منابع جمع‌آوری شده است از محل حسابهای بانکی بوده و چه مقدار از بیرون از شبکه بانکی و بازار ارز به سمت بانک ها و موسسات مالی و اعتباری آمده است نیز خود جای سوال می باشد.

به نظر می‌رسد در صورت ارائه گزارش های مدون و دقیق از میزان مبلغ جمع آوری شده در طی دو هفته گذشته از بازار ارز می تواند مسئولان بانک مرکزی و اقتصادی دولت در جهت برنامه ریزی بهتر یاری کند.
https://akhbarbank.com/vdcir3aw.t1avw2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
فکر خوبی بود ۲۰ در صد اما ادامه باید داشته باشه حد اقل یک سال(۱۲ ماه). تا بتوانند مردم ایرانی خارج از کشور سرمایه خودشان وارد ایران بکنند .دوهفته کم است . چون مردم ایرانی مقیم خارج تا بتوانند مرخصی کار یا منتطر مدارس بچهاشون باشه چند ماه طول میکشه . منظور من چند ماه لازم داره تا پولاشون بیاورن ایران. متشکرم
تازه ترین اخبار