۰
معاون طرح و توسعه بانک مهر اقتصاد درجمع دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی، گفت: محققان، اساتید و دانشجویان باید با ارائه راهکارهای اصولی و علمی فرهنگ بانکداری اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.
فرهنگ بانکداری اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
به گزارش اخبار بانک، جعفر صفایی مزید_ معاون طرح و توسعه بانک _  در دوره آموزشی مسائل فقهی – بانکی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی، گفت: بانک مهر اقتصاد از بدو تاسیس با شعار نگین بانکداری اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت تلاش تمامی مدیران و کارمندان بر این محور بوده تا به معنای واقعی کلمه قوانین بانکداری بدون ربا را به کار بندد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بانک مهر اقتصاد، اظهار داشت: با تصمیمات مدیریتی در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در خصوص اقتصاد مقاومتی، خوشبختانه موفقیت های قابل قبولی به دست آمد که این اتفاق را مرهون زحمات و ارائه راهکارهای فقهی و اسلامی اساتید و دانشجویان دانشگاه های امام صادق(ع)، علامه طباطبایی و علوم اسلامی رضوی و سایر دانشگاه ها هستیم.

معاون طرح و توسعه بانک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم اجرای مناسب قانون و فقدان فرهنگ بانکداری اسلامی در جامعه، تصریح کرد: محققان، اساتید و دانشجویان باید با ارائه راهکارهای اصولی این فرهنگ را در جامعه نهادینه نمایند.

وی افزود: موضوع بانکداری اسلامی یکی از ماموریت هایی که امروز باید دانشگاهیان و فرهیختگان حوزه فقهی و اقتصادی به آن توجه ویژه داشته باشند از این رو باید کلید واژه ما در حوزه اقتصاد در بین دانشگاهیان و قشر فرهیخته موضوع بانکداری اسلامی باشد.   

در ادامه، حجت الاسلام دکتر موسویان _ عضو شورای فقهی بانک مرکزی_ گفت: بانکداری اسلامی به عنوان یک اصل مهم در حوزه سیستم بانکداری کشور مورد توجه مسوولان و دست اندرکاران نظام بانکداری است لذا همه باید دست به دست هم دهیم تا شرایطی را به وجود آوریم که به معنای واقعی کلمه شاهد اجرای اصول بانکداری اسلامی در حوزه مدیریتی در کل کشور باشیم.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی، عنوان کرد: در بانکداری غربی فعالیت های بانکی آمیخته با ربا می باشد، بنا بر این باید ترتیبی اتخاذ کنیم تا با اجرای صحیح اصول بانکداری اسلامی دچار این پدیده مذموم نشویم.
https://akhbarbank.com/vdcftcdt.w6dcxagiiw.html
تازه ترین اخبار