۰
مدیر گروه بانکداری اسلامی گفت: هم اکنون مردم بر روی سپرده‌های کوتاه مدت سود زیادی دریافت نمی‌کنند و به ناچار منابع خود را به گواهی سپرده ۲۰ درصدی تبدیل می‌کنند.
به گزارش اخبار بانک به نقل از خبرآنلاین، کامران‌ندری در خصوص تبدیل حساب‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به گواهی‌سپرده ۲۰ درصدی اظهار داشت: بانک مرکزی اعلام کرده که انتشار گواهی‌ها به مدت ۲ هفته ادامه خواهد داشت که البته یک هفته آن به پایان رسیده و یک هفته دیگر آن باقی مانده است.

وی افزود: البته ادامه این روند به بازار ارز وابسته است و اگر بازار ارز به تعادل برسد انتشار این گواهی‌ها تمدید نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم هم کار معقولی انجام می‌دهند، افزود: هم اکنون مردم بر روی سپرده‌های کوتاه مدت سود زیادی دریافت نمی‌کنند و به ناچار منابع خود را به گواهی سپرده ۲۰ درصدی تبدیل می‌کنند.

ندری خاطرنشان کرد: آمارها از انتشار این گواهی از سوی بانک مرکزی هنوز منتشر نشده اما هدف بانک مرکزی از این اقدام این بود که بازار ارز به آرامش برسد که خوشبختانه رسید.

مدیرگروه‌بانکداری‌اسلامی گفت: انتشار این قبیل گواهی‌ها باعث ماندگاری و افزایش منابع بانک‌ها خواهد شد زیرا نگهداری سپرده‌ها به شکل سپرده‌های کوتاه مدت به گونه‌‌ای است که هر آن امکان خروجش از بانک وجود دارد.

وی گفت: زمانی که منابع به گواهی سپرده یکساله تبدیل می‌شود امکان ماندگاری منابع بانک‌ها افزایش پیدا می کند و بانک‌ها می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

ندری با بیان اینکه نحوه استفاده از این منابع مسئله بزرگی است و بانک مرکزی باید نظارت دقیقی بر این مسئله داشته باشد،گفت: باید مراقب بود که بانک‌ها وارد فعالیت‌های سفته بازانه با بازار ارز نشوند و تلاش کنند که نقش واسطه گری را ایفاء کنند و این منابع را به صورت تسهیلات در اختیار فعالین اقتصادی و نه سفته بازان و دلالان قرار دهند.
 
https://akhbarbank.com/vdchvqnm.23n66dftt2.html
تازه ترین اخبار