۰
بازار بورس اوراق بهادار طی هفته گذشته در برابر افزایش نرخ سود بانکی مقاومت کرد.
مقاومت بازار سرمایه در برابر افزایش نرخ سود بانکی
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران حاضر در بورس اوراق بهادار طی هفته گذشته پیش بینی می کردند که با افزایش نرخ سود سپرده ها بازار بورس واکنش منفی نسبت به آن داشته باشد.

 اما جالب این که بازار بورس اوراق بهادار در برابر افزایش نرخ سود بانکی آن هم به میزان ۵ درصد مقاومت جانانه ای را از خود نشان داده است.

 شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته قبل از افزایش نرخ سود سپرده‌ها یعنی بیست و پنجم بهمن ماه به عدد تقریبی ۹۸ هزار ۳۰۰ واحد رسیده بود.

 به عقیده تحلیل گران پیش‌بینی می‌شد که از ابتدای هفته گذشته یعنی بیست و هشتم بهمن ماه با افزایش نرخ سود سپرده ها شاخص بورس افت زیادی را داشته باشد.

 در طی چهار روز کاری هفته گذشته شاخص بورس تنها حدود ۲۰۰ واحد منفی شد و می توان گفت این افت برخلاف پیش‌بینی بسیاری از فعالان و سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه بوده است.

 از شهریور ماه سال جاری که نرخ سود سپرده ها در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری با کاهش قابل ملاحظه همراه شده است اقبال سرمایه‌گذاران به بورس افزایش پیدا کرده و شاخص کل به رکورد ۹۹ هزار واحد نیز رسیده است.

 بازار بورس در حالی در برابر افزایش نرخ سود سپرده های بانکی مقاومت کرده که افزایش قیمت ارز در ماه گذشته نیز می‌توانست شاخص های بورس را با افت بیشتری روبرو کند.
https://akhbarbank.com/vdcay0nm.49na015kk4.html
تازه ترین اخبار