۰
۱۵
معاون اقتصادی رئیس جمهور از تعیین تکلیف تمامی سپرده‌گذاران موسسات مالی که میزان سپرده آنان کم است تا پایان بهمن ماه خبر داد.
تعیین تکلیف سپرده‌های کوچک موسسات مالی تا پایان بهمن
به گزارش اخبار بانک به نقل از خانه ملت، محمد نهاوندیان در خصوص حضور در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست که در دو جلسه صبح و عصر برگزار شد در راستای سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور درباره وضعیت موسسات مالی بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: در راستای تعامل بین نمایندگان مجلس و نمایندگان رئیس جمهور برای رسیدگی بهتر به مسائل سپرده‌گذاران موسسات مالی، تعدادی از نمایندگان سوال کننده دغدغه‌های خود را درباره مشکلات سپرده‌گذاران بیان کردند و همچنین بانک مرکزی در کمیته منتخب سران سه قوه که بیش از دو ماه است در این راستا تشکیل شده گزارشی از پیگیری‌های خود ارائه کرد.

نهاوندیان تصریح کرد: باید به دغدغه‌های سپرده‌گذاران موسسات مالی که با مشکل روبرو شده‌اند توجه شود، برخی از سپرده‌گذاران با اطلاعات ناصحیحی که موسسات مالی ارائه کرده بودند در آن موسسات سپرده‌گذاری داشتند اما بعد از سپرده‌گذاری برخی از موسسات توان تسویه حساب و بازپرداخت سپرده‌ها را نداشتند و به سبب عمومیت موضوع، حاکمیت به این مسئله ورود کرد و بانک مرکزی با اتکاء به دارایی‌ها و مطالبات موسسات، تنخواه گردانی را لحاظ کرد و تصمیم گرفته شد که سپرده‌گذاران کوچک برای تسویه حساب در اولویت باشند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه تسویه حساب با سپرده‌گذاران تا صد میلیون تومان و حتی دویست میلیون تومان انجام شد اما اینکه در تمامی شعب انجام این مهم عملیاتی شده نیاز به نظارت دارد و در این راستا کمیته‌ای تصمیم گرفت که بانک مرکزی در خصوص موضوع مذکور راستی‌آزمایی انجام دهد و گزارش‌های بانک‌ها و موسسات عامل مورد ارزیابی قرار گیرد و در کمیته منتخب نیز گروهی موظف شد که به صورت تصادفی با سپرده‌گذاران تماس داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: باید به برخی ملاحظات در خصوص اقدامات انجام شده برای رسیدگی به وضعیت موسسات مالی توجه شود؛ به طور مثال موسسه مالی آرمان به کاسپین تغییر نام داد و از زمانی که تابلو با این اسم نصب کرد مورد قبول بانک مرکزی نبود و سوء اطلاعی به مردم داده شد که این ناهماهنگی بین موسسات برای مردم مشکل ایجاد کرد و بانک مرکزی در این رابطه می‌گوید که اخطارهای لازم را در آن زمان بیان کرده و باید رسیدگی قضایی نسبت به متخلفان لحاظ می‌شد اما از موقع تشکیل کمیته منتخب سرعت پیگیری و درجه هماهنگی برای رسیدگی به مسائل سپرده‌گذاران بالا رفته است و خاطیان شناسایی شده‌اند که باید اموالی که به ناحق منتقل کرده‌اند مورد ارزیابی و شناسایی قرار گیرد تا با فروش اموال مذکور با بقیه سپرده‌گذاران تسویه مالی انجام شود و در این راستا هیئت تسویه تعیین شده است.

نهاوندیان گفت: با تشخیص سران سه قوه هیات تسویه‌ای برای رسیدگی به مسائل سپرده‌گذاران از سوی حاکمیت تعیین شده که نماینده بانک مرکزی و قوه قضائیه و دستگاه‌های ذیربط در آن هیات حضور دارند البته از طرف موسسات مذکور نیز نماینده‌ای در این هیئت حضور دارد و مقرر شده تمامی اقدامات هیئت تسویه به اطلاع سپرده‌گذاران برسد تا با شفافیت رسیدگی‌ها انجام شود و هیچ امری پنهان نماند.

نهاوندیان تصریح کرد: نمایندگان سه قوه عزم دارند که تا لحظه آخر حراست‌های لازم را از سپرده‌های سپرده‌گذاران انجام دهند اما باید پذیرفت زمان برای تسویه حساب تمامی سپرده‌ها لازم است و ترجیح داده شده که ابتدا سپرده‌های کوچک بازپرداخت شود اما این به آن معنی نیست که سپرده‌گذاران دیگر فراموش شده‌اند.

وی ادامه داد: گزارش‌ اقدامات انجام شده در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به مصوبه کمیته منتخب باید سپرده‌گذاران کوچک از لحاظ میزان سپرده، تا پایان بهمن ماه تعیین تکلیف شوند و اگر موردی یا مسئله‌ای وجود دارد که سپرده‌گذاری سپرده خود را دریافت نکرده است به آن رسیدگی خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: تسویه سپرده سپرده‌گذاران موسسات مالی بر اساس نرخ سود 15 درصد خواهد بود و نرخ سود سپرده غیرمتعارف که برخی از موسسات مالی در آن زمان قول داده بودند معتبر نیست.

نهاوندیان ادامه داد: مصوبات در خصوص تسویه حساب با سپرده‌گذاران روی سایت بانک مرکزی قرار گرفته است و اگر به این موضوع عمل نشده به واحد پاسخگویی در بانک مرکزی مأموریت داده شده که به مراجعه‌کنندگان رسیدگی کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: آنچه که امروز بحث شد باید علاوه بر همکاری سه قوه در راستای رفع مشکلات سپرده‌گذاران، بالاتر از بانک مرکزی یک سیستم ارزیابی تشکیل شود که ان‌شاء الله این موضوع به اطلاع مردم می‌رسد.
 
https://akhbarbank.com/vdcjxmei.uqeoazsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا بجای این صحبتها بفرمایید که مردم چه زمان به سود متعارف سپرده های خود خودهند رسید سال به انتها رسید .
Iran, Islamic Republic of
ایشان شاید خبر ندارند که افضل توس مبالغ چند ده هزار تومانی را به یک بهانه و مبالغ چند صد میلیونی را به بهانه دیگر پس نمیدهد! بحث سپرده های وثیقه وام کی حل میشود؟ کسی هم جو ابگو نیست
مهران
Iran, Islamic Republic of
آخر بهمن شد عنوان خبر عوض کردند تعیین تکلیف سپرده گذاران کوچک !!!!!
اول بهمن گفتن تا آخر بهمن ماه تسویه حساب کامل با سپرده گذاران
دولت داره میبینه از سپرده های بلوکه شده خوب می تونه استفاده ببره مدام روند تسویه حساب با سپرده گذار ها رو طولانی میکنه
سپرده گذار بدبخت
Iran, Islamic Republic of
آقای نهاوندیان مثل اینکه تاریخ و روز از دستش در رفته یا خودش رو‌ زده به اون‌ راه . بهمن تموم شد و‌خبری نشد.
نويد
Iran, Islamic Republic of
لطفا اينقدرفرافكني نكنيد!
بنده بعدازشهريور94افتتاح حساب كردم اونم آخرديماه
اينكه موسسه اي 4ماه بعد انحلال (بقول شما) پول ميگيره مسئولش من نيستم!!!
فقط من ميدونم ي دستفروش وميريزن سرش ده نفره ميزنن وميبرن!
چطوري موسسه ول بوده؟!!!
البرز ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
اقایون بانک مرکزی ودولت لطفا به داد ماسپرده گذاران برسید بخدا ما بیمار داریم کلی هزینه داریم با این وضعیت اقتصادی یه مقدار به فکر مردم باشید دیگه صبرمون تموم شده سه سال شد چقدر قرض بگیریم اخر بهمن شد طبق گفته خودتان پول ما رابرگردونید
افضل توس کلاهبردار
Iran, Islamic Republic of
وای بر این مملکت ...
خدا لعنتشون کنه ...
ای کاش تو این مملکت به دنیا نمیومدیم
همش دروغ دروغ دروغ
همه موسسات رو تابلوشون نوشته بودن با مجوز رسمی از بانک مرکزی
چرا اصل پولمونو بهمون نمیدین اصلا سودم نمیخوایم
اسماعیل مهدی رودی
Iran, Islamic Republic of
اقای نهاوندیان سلام سپرده صد تومانی را تعیین تکلیف کردند برای ده تومان وام از روی سپرده۱۷تومان کم کردند یعنی۸=۱۷_۵۰_۲۵_۱۰۰ ظلم دشمن ما هم به این حد نیست برای وام ضامن اقساط بروز حساب مسدود است یهودی هم باما اینکار ونکرد اگر شکایت کنم رسیدگی میشود یانه؟؟؟؟؟؟
مالباخته
Iran, Islamic Republic of
همه بانکها الان سود 20درصدی دارن میدن بعد سپرده گذاران موسسات مالی رو میگن 15 درصد حساب کردیم. به چه حقی لااقل مثل بانکها 20 درصد حساب کنید.
Iran, Islamic Republic of
واقعا این سوال باقی است که چرا حتی یکی از مسئولان دولتی و یا بانک مرکزی درد مردم فریب خورده را حس نمی کنند که گاهی کل سرمایه یک عمر زندگی را از دست داده اند و اینده ای هم دیگر ندارند و در حال دق کردن هستند . چرا به شکایات سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین و نمایندگان مجلس رسیدگی نمی شود تا همه حقایق پشت پرده بر اساس بررسی مدارک موجود فاش شود. بدیهی است در این حالت دست تعداد بسیار زیادی در موسسات مالی رو می شود
Iran, Islamic Republic of
واقعا از اینکه مردم را سر کار میگذارید لذت میبرید مگر قرار نبود تا بهمن تمام سپرده ها تعیین تکلیف شوند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی از سپرده های حدود پانصدو پانزده میلیونی فقط صدو سی میلیون پس داده میشود، دیگر چه اعتمادی میتوان به فرمایشات جناب نهاوندیان داشته باشیم؟ بااینهمه بی تدبیری و تخلف، تیم اقتصادی دولت چشم نخورد!
Iran, Islamic Republic of
سلام شب بخیر.
چرا به وعده های خود عمل نمی کنید بهمن ماه تمام شد.
راستی موسسات سود 25%می دادن اشگال داشت و بعد از گذشت 6سال چرا سود پرداخت شده رو از اصل سرمایه ما کم کردین ولی الان خودتان سود 20%و25% میدهد. ما هم خدای داریم.
Iran, Islamic Republic of
واقعا فكر كرديد مردم عقل و شعور ندارن بهمن تموم شده
خودتونو مسخره كنيد
احمد
Iran, Islamic Republic of
آقایان بانک مرکزی اگرساماندهی شما درخصوص ثامن حق است  تعلل هشت ماهه که عدم دسترسی  مشتریان ثامن به منابع خودرا مشکل کرده گویای تزلزل وضعف  عملکردارگان نظارتی شمادرخصوص ثامن میباشد؟!
تازه ترین اخبار