۰
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵

پول مجازی تلگرام رکورد زد

روزنامه خراسان: مجله فوربس موسس تلگرام را میلیاردر شناخت، تلگرام موفق شد در قدم اول جذب سرمایه از طریق عرضه‌ اولیه پول دیجیتال که هدف 1.2 میلیارد دلاری را دنبال می‌کرد، سرمایه‌ای ۸۵۰ میلیون دلاری کسب کند.بر اساس اسناد منتشرشده، تلگرام پس از برگزاری مرحله اول عرضه‌ ارز دیجیتال موفق به جذب سرمایه‌ ۸۵۰ میلیون دلاری شده است.طبق اسنادی که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال شده، این سرمایه‌ ۸۵۰ میلیون دلاری برای توسعه‌ و به سازی شبکه‌ بلاک‌چین TON، مسنجر تلگرام و دیگر موارد استفاده می شود.به گزارش زومیت، مرحله اول عرضه‌ توکن TON یا همان ارز دیجیتال تلگرام ماه پیش با هدف جلب نظر سرمایه‌گذاران خصوصی و مؤسسات سرمایه‌گذاری انجام شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، طی مرحله اولیه‌ ارائه‌ ، سرمایه‌گذاران در صورت خرید میزان بسیار زیاد، از تخفیف‌های بالایی برخوردار می‌شوند. هدف اولیه‌ تلگرام برای جذب سرمایه در مرحله اول ۶۰۰ میلیون دلار بود؛ حال آن که تقاضای بالا برای این ارز دیجیتال باعث شده است این شرکت سرمایه‌ای ۸۵۰ میلیون دلاری جذب کند.

اطلاعاتی که پیش از این منتشر شده بود نشان از این داشت که تلگرام در مجموع به دنبال جذب سرمایه‌ای 1.2 میلیارد دلاری از عرضه‌ ارز دیجیتال است؛ حال آن که جذب سرمایه‌ ۸۵۰ میلیون دلاری در مرحله اولیه این شرکت را بیش از پیش به دست یافتن به هدف مورد نظر نزدیک‌ کرده است. به گزارش بلومبرگ، جذب سرمایه‌ ۸۵۰ میلیون دلاری در مرحله اول می‌تواند میزان سرمایه‌ نهایی جذب‌شده توسط تلگرام را به دو میلیارد دلار پس از فروش عمومی توکن افزایش دهد.تلگرام تا امروز موفق شده است بین تمام ارزهای رمزنگاری شده، بزرگ‌ترین عرضه‌ اولیه توکن (ICO‌) را به نام خود ثبت کند. جذب سرمایه‌ ۸۵۰ میلیون دلاری را باید اولین سرمایه‌گذاری بیرونی انجام ‌گرفته در تلگرام خواند. استقبال از ارز دیجیتال تلگرام به اندازه‌ای بالا بوده است که در هفته‌های اخیر شاهد سوءاستفاده سایت‌های جعلی برای فروش توکن‌ تلگرام بوده‌ایم. انتظار می‌رود تلگرام سرویس‌های مبتنی بر TON‌ را از سال ۲۰۱۹ عرضه کند و انتشار کیف الکترونیکی تلگرام برای سه‌ماهه‌ چهارم سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است.

همچنین مجله فوربس پس از بررسی روند رشدتلگرام، پذیرفت که این شبکه 1.7 میلیارد دلار ارزش دارد و پاول دوروف موسس آن به جمع ثروتمندان جهان وارد شده است.به گزارش ایرنا، براین اساس ثروت موسس تلگرام بیش از یک میلیارد و 700 میلیون دلار است که با توجه به روند رو به رشد این شبکه اجتماعی، بیشتر هم خواهد شد.مدیر تلگرام چندی پیش به بلومبرگ گفته بودقیمت پیام رسان تلگرام به پنج میلیارد دلار رسیده است اما قصد فروش آن را ندارد چرا که هر روز تعداد مخاطبان آن بیشتر می شود.

البته درباره امنیت تلگرام الکسی فیرش از متخصصان امنیت سایبری شرکت کاسپراسکای که پیشتر از بدافزار نسخه رایانه تلگرام خبر داده بود، هم اکنون اعلام کرده است تمامی کاربرانی که از نسخه ویندوز یا دسکتاپ این پیام‌رسان استفاده می‌کنند، در معرض سوءاستفاده هکرها و سرقت اطلاعات شخصی و مالی خواهند بود. به گزارش ایسنا،هرچندوی خاطر نشان کرده این بدافزار ازمارس ۲۰۱۷ فعال بوده و بسیاری از رایانه‌ها را در سراسر جهان قربانی اهداف مجرمان سایبری کرده،اما وی در وبلاگ اختصاصی خود تاکید کرده است که کاربران تلگرام دسکتاپ باید از این پس منتظر آسیب‌های فراوان و سرقت ارزهای دیجیتالی باشند و به منظورجلوگیری از چنین اتفاقی باید سیستم امنیتی وآنتی ویروس‌های پیشرفته‌ای روی رایانه‌های خود نصب کنند.
https://akhbarbank.com/vdchm-nm.23n6kdftt2.html
تازه ترین اخبار