۱
سپرده های سرمایه گذاری ۲۰ درصدی که از امروز در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری افتتاح می‌شود قبل از یک ماه هیچگونه سودی تعلق نمی گیرد.
به سپرده های ۲۰ درصدی قبل از یکماه سودی تعلق نمی گیرد
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، در طی دو روز گذشته بانک‌ها و موسسات اعتباری تبلیغات گسترده ای را جهت جذب نقدینگی سرگردان در بازار آغاز کرده اند.

برمبنای این تبلیغات و مجوز بانک مرکزی، شبکه بانکی می تواند اوراق گواهی سپرده به نرخ ۲۰ درصد را برای مدت دو هفته افتتاح کند.

بانک مرکزی این اجازه را به بانک‌ها و موسسات اعتباری داده است در صورتی که مشتریان حساب ۲۰ درصد را به مدت یک سال افتتاح کنند و قبل از یکسال درخواست برداشت وجه کنند، می‌توانند از سودی معادل ۱۴ درصد بهره مند شوند.

اما نکته ای که در تبلیغات بانک ها به آن اشاره ای نشده این است که در صورتی که مشتری قبل از یک ماه نسبت به انسداد حساب سپرده سرمایه گذاری اقدام کند هیچگونه سودی به آن پرداخت نمی شود.

این در صورتی است که در همه پوستر های بانک ها و موسسات اعتباری برای اوراق سپرده سرمایه گذاری ۲۰ درصدی عنوان شده که برداشت قبل از سررسید ۱۴ درصد سود تعلق می گیرد.

خبرنگار اخبار بانک به جهت اطمینان از موضوع فوق به مرکز ارتباط با مشتریان دو بانک تماس گرفت و آنها نیز بر این موضوع صحه گذاشته و تأکید کردند قبل از یک ماه هیچگونه سودی به سپرده ها تعلق نمی گیرد.

بهتر بود بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ می‌کرد که حداقل ماندگاری یک ماه برای تعلق سود به سپرده ها را در تبلیغات خود به مشتریان یادآوری کنند.
https://akhbarbank.com/vdcauinm.49naw15kk4.html
تازه ترین اخبار