خریداران گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز بخوانند

28 بهمن 1396 ساعت 10:31

انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز در شعب بانک ها آغاز شد وخریداران می توانند برای خرید این گواهی سپرده به شعب بانکی مراجعه کنند.


به گزارش اخبار بانک، بانک مرکزی از روز جاری  به شبکه بانکی کشور اجازه داد تا گواهی سپرده ریالی ارز بنیان با سررسیدهای یک تا دو  ساله منتشر کنند. نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یاد شده به ترتیب ۴ و ۴.۵ درصد است و در سررسید، معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.

در صورت بازخرید این اوراق قبل از سررسید، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (۱۰ درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. بررسی میدانی ایبِنا حاکی از آغاز فروش این گواهی سپرده در شعب بانک ها است، البته این خریداران این گواهی ها باید بدانند که گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز به معنای فروش اوراق نیست و نوعی سپرده گذاری محسوب می شود.

بر همین اساس خریداران این گواهی بر اساس مقررات بانک مرکزی در بانک ها افتتاح حساب کرده و به قیمت میانگین یک ماه قبل که در سامانه سنا به ثبت رسیده سپرده گذاری انجام می دهند به عنوان مثال اگر میانگین قیمت دلار در سامانه سنا در یک ماه معادل ۴۶۰۰ تومان باشد برای سپرده گذار در ازای هر ۴۶۰۰ تومان یک دلار محاسبه می شود.

همچنین به سپرده گذاران در پایان دوره سپرده گذاری بر اساس متوسط یک هفته قبل سامانه سنا که عددی متفاوت با نرخ خرید آن است سود و سپرده بعلاوه ۴ تا ۴.۵ درصد معادل ریالی آن در روز سر رسید ارایه می شود.

 


کد مطلب: 58595

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/58595/خریداران-گواهی-سپرده-ریالی-مبتنی-ارز-بخوانند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com