۱
۳
بانک های سپه، تجارت، سینا، ایران زمین، شهر، سامان، سرمایه ، آینده، صادرات و موسسه ملل و کوثر تاکنون آمادگی خود را برای انتشار اوراق گواهی سپرده ریالی ۲۰ درصدی را از فردا اعلام کرده اند.
فروش‌گواهی سپرده۲۰درصدی توسط 9 بانک و 2 موسسه
به گزارش اخبار بانک، بانک مرکزی برای برون‌رفت از وضعیت موجود و برگرداندن آرامش به بازار ارز تدابیر ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده که یکی از آنها انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ سود ۲۰ درصد است.

بر این اساس به شبکه بانکی کشور اجازه داده شده از تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال جاری به مدت دو هفته نسبت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد اقدام کند. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر خواهند شد و نرخ بازخرید قبل از موعد آن ۱۴ درصد خواهد بود.

بانک های سپه، تجارت، سینا، ایران زمین، شهر، سامان، سرمایه ، آینده و موسسه ملل و کوثر تاکنون آمادگی خود را برای انتشار اوراق اعلام کرده اند.

این در حالی است که همچنین به شبکه بانکی کشور اجازه داده شده گواهی سپرده ریالی ارز بنیان با سررسیدهای یک و دو ساله منتشر کند. بر این اساس نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یاد شده به ترتیب ۴ و ۴.۵ درصد خواهد بود و در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. در صورت بازخرید این اوراق قبل از سررسید، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (۱۰ درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.

ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی در تشریح اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۰ درصد گفت: شبکه بانکی کشور اجازه دارد از تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ به مدت دو هفته نسبت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد اقدام کند. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر خواهند شد و نرخ بازخرید قبل از موعد آن ۱۴ درصد خواهد بود.
 
https://akhbarbank.com/vdca0mnm.49nai15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
فكر خوبى است ٢٠ در صد .الان اوضاع كمى بهتر ميشود .(ارزى). وبعد اكر ادامه ميدهيد ثمره خوب ميكيريد .متشكرم.
Switzerland
سود را کم میکنند تا مردم هجوم بیاورند به سمت دلار....
دلار که گران شد و خیالشان راحت شد که نرخ مبادله ای بانک مرکزی بالا رفته ..دوباره سود را بالا میبرند که مردم دوباره از دلا به سمت سپرده گذاری حرکت کنند
مالباخته ارمان وحدت
Iran, Islamic Republic of
فقط هدفتون این بود با پولهای ما کسب و کار کنید معامله دلار و سکه و پرداخت نکردن سود پول و بلاتکلیف گذاشتن ما هنر کشور عزیزمان هست تا کی بی عدالتی و زور گویی این بود کم کردن سود حالا دیدید همش فیلم بود ممنون از اخبار بانک عزیزننگ بر ظالمان
تازه ترین اخبار