۰
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۶

فروکش گردوخاک‌ها در میان التهاب تقاضا

مشاهدات از بازار ارز و سکه نشان می‌دهد که همچنان تقاضا برای سکه بالاست، اما از تب و تاب بازار تا حدودی نسبت به یکی دو روز گذشته کاسته شده است.
به گزارش ایسنا، ‌ بازار ارز و سکه در روزهای گذشته با التهاباتی همراه شده و به دنبال افزایش قیمت‌ها صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها برای خرید دلار تشکیل شد و حتی باعث شد که برخی صرافی‌ها فروش ارز را متوقف کنند.

اما مشاهدات از بازار امروز نشان می‌دهد که تا حدودی التهابات برای خرید فروکش کرده است و به غیر از یکی دو صرافی محدود سایر صرافی‌ها چندان شلوغ نیستند. با این‌حال توجه عابران خیابان فردوسی همچنان به سمت تابلو اعلان قیمت‌ها است و قیمت‌ها را رصد می‌کنند.

صحبت بعضی از متقاضیان ارز نشان می‌دهد که تصور بخشی از مردم بر این است که قیمت دلار و سکه در روزهای آینده قرار است شیب افزایشی را بپیماید اما اینکه به چه دلیل انقدر از این اتفاق مطمئن هستند مشخص نیست.
البته معمولا در این شرایط برخی افراد و گروه‌ها هستند که در این مواقع از اطلاعات ویژه برخوردار هستند و در مواقع خاص اقدام به خرید یا فروش ارز و یا سکه می کنند و سودهای هنگفت می‌برند. با این حال همچنان رفت و آمد در بازار زیاد است وتقاضا برای خرید محسوس است.

به هر حال در این شرایط برخی کارشناسان دلالان را مقصر اصلی وضعیت فعلی بازار معرفی می‌کنند و می‌گویند واسطه گری‌ها بازار را برهم زده است؛ البته این اتهام از طرف این افراد رد می‌شود و می‌گویند میزان دلاری که خرید و فروش می‌کنند بسیار کمتر از آن است که بخواهد بازار را بهم بزند.

 البته به نظر می‌رسد فروکش کردن التهاب سکه و کاهش یافتن نسبی قیمت آن به ورود پلیس پایتخت به بازار و برخورد با اخلال‌گران بازار ارز برمی‌گردد. امروز رئیس پلیس پایتخت از پلمب شدن ۱۰ صرافی خبر داد و همچنین گفت که ۱۶ صرافی اخطار پلمپ دریافت کرده‌اند.

آخرین بررسی‌ها از بازار نشان می‌دهد که دلار آمریکا امروز ۴۸۲۹ تومان خریده و ۴۸۳۹ تومان فروخته می‌شود. همچنین سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۵۵۷ هزار تومان خریداری و و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
این در حالی است که قیمت دلار روز گذشته به نقطه اوج خود در سال جاری رسید و به ۵۰۰۰ تومان هم نزدیک شد.
https://akhbarbank.com/vdcexn8n.jh8vei9bbj.html
تازه ترین اخبار