۰
۳
با شدت گرفتن نوسان در بازار ارز و رشد قیمت دلار تا مرز پنج هزار تومان، سرانجام بانک مرکزی برنامه‌های خود برای کنترل بازار را اعلام کرد.
سه سیاست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز اعلام شد
به گزارش اخبار بانك، با اعلام اینکه آرامش در اقتصاد و ثبات بازارهای مختلف از دست اوردهای این بانک است توضیحاتی در رابطه با جریان فعلی بازار و برنامه های خود برای مدیریت بازار منتشر کرد.

بانک مرکزی اعلام کرد که در یکی دو ماه اخیر بازار ارز دچار اختلال شد و قیمت ارز رشد غیرمنتظره ای را در پیش گرفت که با متغیرها و شاخص های کلان و بنیادین اقتصادی تناسب ندارد بلکه عمدتاً متاثر از بداخلاقی‌ها، سیاسی‌کاری‌ها و القائات خارجی و عملیات سوداگرانه داخلی است؛ تداوم این روند نگرانی هایی را برای هموطنان عزیز درخصوص حفظ ارزش دارایی های خود ایجاد کرده است، بانک مرکزی نگرانی هم میهنان را درک می کند و البته آن را در جهت منافع ملی و رشد و توسعه اقتصادی کشور نمی داند و برخود فرض می داند که از تمام امکانات برای برون رفت از وضعیت موجود و برگرداندن آرامش به بازار و حفظ و تداوم دستاوردهای حاصله استفاده کند و در این راستا برای ایجاد اطمینان در فعالان بازار درخصوص توانمندی مجموعه اقتصاد کشور نسبت به ایجاد آرامش و تامین ارز خارجی مورد نیاز تدابیری را اتخاذ کرده است که در زیر کلیات آن اعلام می‌شود:

١) انتشار گواهی سپرده ریالی: به شبکه بانکی کشور اجازه داده می­شود از ٢٨ بهمن ماه مدت دو هفته نسبت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد اقدام کند. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر خواهند شد و نرخ بازخرید قبل از موعد آن ۱۴ درصد خواهد بود.

٢) انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز: به شبکه بانکی کشور اجازه داده می­شود گواهی سپرده ریالی ارز بنیان با سررسیدهای ۱ و ۲  ساله منتشر کند. نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یاد شده به ترتیب ۴ و ۴.۵ درصد خواهد بود و در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. در صورت بازخرید این اوراق قبل از سررسید، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (۱۰ درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.

٣) پیش فروش سکه بهارآزادی: بانک مرکزی نسبت به پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی با نرخ ۱۴ میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با نرخ ۱۳ میلیون ریال از طریق شعب منتخب بانک ملی اقدام خواهد کرد.
https://akhbarbank.com/vdccspqp.2bq408laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
بهتر نبود سود بانکی کم نمی کردید تا اینقدر به اقتصاد کشور ضرر وارد نمیشد بازهم یک اشتباه باعث شد اینقدر جو اقتصاد کشور به چالش کشیده شود تا بهانه ی بدست کسانی که جامعه
را به اغتشاش میکشن نمی دادیدموسسات منحل کردید پول مردم بیچاره معلوم نیست چی شد آقایون با پول مردم دلار خردین سرمایه هاشون چندین برابر کردن یک سری سپرده گذار بدبخت باید بشینن تا کی آقایون از خواب غفلت بیدار شون تا پول آنها را بدهند ولی چه فایده دیگر این پول ارزشی ندارد
فیضی
United Kingdom
نوش دارو پس از مرگ سهراب هر چند بی فایدس چون الانم صندوقها زرین بانک شهر لوتوس پارسیان ۲۰درصد میدن سودها باید بره بالای ۲۵ تا حدااقل جلوی خروج پول از بانکهارو بگیره
سپرده گذار افضل توس
Iran, Islamic Republic of
چرا پس بانک مرکزی پول سپرده گذاران موسسه اعتباری که از سال 92 سود 22درصد میگرفتن رو با سود 15درصد حساب میکنه و تازه همون رو هم بهشون نمیده.
تازه ترین اخبار