۰
نایب رئیس کانون انجمن‌های صفنی کارگران ساختمانی از ثبت نام بیش از ۲۷۰ هزار نفر در سامانه بیمه کارگران ساختمانی خبر داده و می‌گوید: برای ثبت نام در این سامانه و بیمه تامین اجتماعی شدن، افراد و عناوین شغلی مختلفی خود را کارگر ساختمانی جا زده‌اند!
به گزارش اخبار بانک، هادی ساداتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار نفر برای ثبت نام در سامانه اقدام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر وارد چرخه بیمه سازمان تامین اجتماعی شده‌اند. ۲۰ درصد این افراد و حدود ۶۰ هزار نفر نیز به تشخیص سامانه حذف شده‌اند.

وی افزود: فرایند بیمه پردازی ۱۰۰ هزار نفری که به سازمان تامین اجتماعی اتصال پیدا کرده‌اند، شروع شده و نزدیک به ۵۰ هزار نفر نیز در مرحله انجام کارهای اداری هستند که امیدواریم تا پایان سال این تعداد هم پذیرش شوند.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: سامانه ۵۴ لینک دارد که افراد را کنترل و اطلاعاتشان را وارد می‌کند. بخش اعظمی از کسانی که از طریق سامانه حذف شده‌اند هم عناوین مختلف پزشک، وکیل و مهندس داشتند. در بین این افراد یک نمونه معاون بانک وجود داشته و یک نمونه وکیل قضایی بوده که دفتر وکالت داشته و به دنبال بیمه تامین اجتماعی بودند.

ساداتی اضافه کرد: در میان حذف‌شدگان یک عده نیز دارای معاملات ملکی سنگین و اتومبیل‌های گران قیمت بودند یا وام‌های کلان گرفته و دفترچه بازرگانی داشتند که تراست چک‌های سامانه مانع ورود آنها شده است.

به گفته وی، افراد دارای مشاغل دیگری از جمله راننده تاکسی، طلافروش یا فروشنده آهن‌آلات هم هستند که خود را کارگر ساختمانی جا زده‌ و کارت مهارت گرفته‌اند تا بتوانند بیمه شوند و عده‌ای هم دارای مغازه و جواز کسب بودند یا فرار مالیاتی داشتند اما سامانه با دقت همه این موارد را رصد، شناسایی و از گردونه خارج کرده است.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه ثبت‌نام‌ها همچنان ادامه داد، اظهار کرد: متقاضیان باید کارهای کلینیکی و پاراکلینیکی خود را دنبال کنند و آزمایشهای پزشکی‌شان ارائه دهند تا از طرف سازمان تامین اجتماعی پذیرش شوند چون فردی که متقاضی بیمه است، باید در بدو امر وضعیت جسمی‌اش برای سازمان مشخص شود.

ساداتی گفت: در سامانه بخشی تحت عنوان "وب سرویس" وجود دارد که اطلاعات مربوط به تاییدیه مقدماتی و اسامی و مشخصات کسانی که از سالهای قبل بیمه شدند در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می‌دهد و از این پس کسانی که باید نسبت به تمدید اعتبار دفترچه اقدام کنند و آنهایی که ثبت نام نکرده‌اند هم باید برای ثبت‌نام اقدام کنند و بازرسی این افراد توسط انجمن‌های صنفی صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، تمام کارگران ساختمانی حایز شرایط متقاضی بیمه نامه تأمین اجتماعی در سراسر کشور می‌توانند با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز و ورود به سایت www.samanehrefah.ir نسبت به ثبت نام در این سامانه و گرفتن کد رهگیری اقدام کنند. فرایند احراز شرایط متقاضیان، از طریق استعلام و بازدید میدانی، توسط متصدیان امر صورت گرفته و نتیجه به واجدان شرایط اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
https://akhbarbank.com/vdcir5aw.t1avu2bcct.html
تازه ترین اخبار