آیا طرح تسهیلاتی فاخر در بانک قوامین به ضرر بانک است؟

23 بهمن 1396 ساعت 8:29

طرح تسهیلاتی فاخر در بانک قوامین چند روزی که اجرایی شده است طرحی که به نظر می‌رسد کاملاً به ضرر بانک و به نفع مشتری باشد.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، بانک قوامین در چند هفته اخیر از طرحی رونمایی کرده است به نظر می‌رسد کاملاً به نفع مشتری بوده و حتی به ضرر بانک نیز است.

بر اساس این طرح که در بانک قوامین به نام فاخر شناخته شده است مشتریان با سپرده گذاری در این بانک و کسب سود ۱۰ درصدی می توانند از تسهیلات ۹ درصدی استفاده نمایند!

این درحالیست که همواره بانک ها و موسسات مالی و اعتباری طرح‌های را برای فروش در معرض دید مشتریان قرار می‌دهند که به نفع بانک بوده و نرخ سود تسهیلات همواره بیشتر از نرخ سود سپرده است.

این طرح در بسیاری از بانک ها و موسسات بدین گونه است که معمولاً نرخ سود تسهیلات بین ۱ تا ۳ درصد بیشتر از نرخ سود سپرده گذاری می باشد.

این درحالیست که در بانک قوامین این موضوع کاملاً برعکس شده و مشتری که نرخ سود ۱۰ درصدی دریافت می‌کند می‌تواند از تسهیلات ۹ درصدی بهره مند شود.

طرح فاخر بدین‌گونه است که مشتری مبلغ ۱۰ میلیون تومان سپرده در بانک افتتاح کرده و نرخ سود ۱۰ درصدی را نیز از آن دریافت می‌کنند.

 حال و پس از گذشت دو روز می‌تواند ۸۰ درصد سپرده فوق را یعنی ۸ میلیون تومان تسهیلات به نرخ ۹ درصد دریافت کند.

 طرحی که با یک محاسبه ساده به نظر می‌رسد کاملاً به نفع مشتری بوده و بانک در این خصوص نفع زیادی نمی برد.


کد مطلب: 58393

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/58393/آیا-طرح-تسهیلاتی-فاخر-بانک-قوامین-ضرر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com