۰
۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی خبر خوش و ناخوش مانند تعدیل منفی ۱۲۴۳ درصدی دادند و موقتا" از تابلو رفتند.
۱۰ شرکت خبر مثبت و منفی دادند و موقتا" از تابلو رفتند
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، در جریان معاملات آخرین کاری بورس در هفته جاری که شاخص با روند صعودی روبرو شده ، نماد شرکت های سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ و معدن‌، گروه دارویی البرز ، سیمان بهبهان، قند نیشابور، سیمان‌ دورود، قند لرستان‌، تولید مواد اولیه‌ داروپخش‌، پتروشیمی زاگرس، تولید دارو و قند شیروان به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد.

در این میان، برخی از این شرکت ها اخبار خوش و برخی دیگر هم از رویدادی ناخوش و منفی مانند ازایش 1243 درصدی سیمان دورود زیان خبر دادند و نمادهای " وصنعت، قنیشا، سبهان، دتولید، زاگرس و قشیر" برای امروز آماده بازگشایی شدند.

براساس این گزارش، گروه دارویی البرز(سرمایه گذاری البرز) هم با ارسال سود و زیان بهنگام شده به همراه جزئیات درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها اعلام کرد: تغییرات در سود خالص نسبت به برآورد قبلی ناشی از تعدیل سود خالص شرکتهای تابعه بوده که در زمان تهیه بیانیه افزایش سرمایه این تعدیلات صورت نگرفته بود. همچنین با توجه به عدم ثبت افزایش سرمایه شرکت تا مجمع عادی سالیانه , سود هر سهم پیش بینی شده 510 ریال است.

سود هر سهم قبلی "والبر" 622 ریال بوده که با 18 درصد کاهش به 510 ریال رسیده و در 9 ماهه هم 16 درصد معادل 69 ریال پوشش داده است.
سرمایه گذاری صنعت ومعدن هم از فروش زمین و مستحدثات کارخانه آبفر به ارزش پایه 20 میلیارد تومان خبر داد که قرار است پاکت های مزایده امروز باز شود.

مشخصات این دارایی شامل زمین 13 هزار و 875 مترمربع  ، مستحدثات 6 هزار و 216 متری ، ساختمان نیمه تمام هزار و 995 متری ، چاه آب به عمق 120 متر و خروجی 4 اینچ با منبع هوایی ، برق KVA 6 818 ، گاز شهری است که به صورت قطعی و نقدی برای فروش گذاشته شده است.
سیمان بهبهان هم از رشد 29 درصدی سود خبر داد که علت این رویداد با اهمیت را ناشی از کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته به دلیل کنترل هزینه های تعمیر و نگهداری اعلام کرد.

سیمان دورود هم در حالی اقدام به تعدیل منفی 1243 درصدی درآمد سال مالی اسفند جاری کرده که طی آن زیان 7 ریالی هر سهم را بخ 94 ریال افزایش داده و در عملکرد 9 ماهه هم 91 ریال از این زیان را محقق کرده است.

"سدور" 64 میلیارد تومانی در این باره توضیح داد: علت افزایش در زیان شرکت با توجه عملکرد 9 ماهه واقعی ناشی از کاهش مقدار 168223 تن در سیمان تحویلی در 9ماهه نسبت به پیش بینی سالانه است که با توجه به شرایط بازار و رکود ساخت و ساز در فصل زمستان تعدیل صورت گرفته است .

تولید مواد اولیه داروپخش از بهره برداری طرح و پروژه جدید شربت اپیوم ومتادون با ظرفیت اسمی 11 میلیون شیشه با سرمایه گذاری 4.5 میلیارد تومانی خبر داد که از 17 بهمن شروه و یک سال به طول خواهد انجامید. حدود 7 و 12 درصد فروش سال جاری  آینده "دتماد " از محل فروش شزبت ها است.

تولید دارو جهت تامین بخشی از بهای مواد اولیه تولید خود، اقدام به واگذاری 100.000 میلیون ریال اوراق مرابحه نموده است که تاثیری در پیش بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات (EPS) شرکت برای سال مالی 1396 به مبلغ 324 ریال به ازای هر سهم، نخواهد داشت.

قند شیروان، قوچان و بجنورد هم با افزایش 2 درصدی سود ( از 137 به 140 ریال) اعلام کرد  افزایش جذب چغندر باعث افزایش محصولات تولیدی شرکت شده و از طرفی افت شدید قیمت شکر نسبت به قیمت مصوب باعث کاهش درامد فروش شده است.

قند لرستان هم از افزایش 35 درصدی سود به دلیل جذب 23429 تن چغندرقند نسبت به پیش بینی اولیه ، افزایش بهای تمام شده ، افزایش هزینه های اداری و افزایش هزینه های مالی ، اصلاح نرخ های فروش شکر و تفاله خشک خبر داد.

قند نیشابور هم با تعدیل 16 درصدی ، سود هر سهم را از 161 به 187 ریال افزایش داد و اعلام کرد: افزایش 13750 تن شکر خام جهت تصفیه و به تبع آن افزایش درآمد حاصل از تصفیه شکرخام و افزایش ملاس تولیدی حاصل از شکر خام . ضمنا با توجه به نامه انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر مبنی بر اختصاص 1780 یارانه برای هرکیلو شکر تولیدی بهره برداری سال 1396 و با در نظر گرفتن احتمال تخصیص تفاله و قند به چغندرکاران و لحاظ نمودن آن باعث افزایش در بهای تمام شده گردیده است . افزایش نرخ فروش شکر با توجه به شرایط کنونی بازار .

پتروشیمی زاگرس با تعدیل 35.6 درصدی سود سال مالی جاری ( از 1.3 به 1.8 هزار میلیارد تومان )، افزایش نرخ فروش متانول صادراتی به دلیل رشد جهانی متانول و همچنین افزایش نرخ تبدیل ارز را اعلام این رویداد اعلام کرد.
 
https://akhbarbank.com/vdcb9fbs.rhbwzpiuur.html
برچسب ها: بورس
تازه ترین اخبار