۰
بانک ملی ایران به دنبال رفع تحریم ها علیه کشور و از سر گرفتن روابط بین الملل در سیستم بانکی جهان، تا کنون با 45 بانک خارجی ارتباط کارگزاری مستقیم ایجاد کرده و از این رو ارائه خدمات در 150 بانک فراهم شده است.
به گزارش اخبار بانک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، پیش از آغاز تحریم ها، این بانک بیش از 60 سال سابقه کار بین المللی داشت و با 600 کارگزار در دنیا همکاری می کرد. همچنین آن زمان دست کم 300 حساب کارگزاری فعال در این بانک وجود داشت اما با اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور و نظام بانکی ، کار به جایی رسید که بانک ملی ایران حتی یک خدمت ارزی هم نمی توانست ارائه کند و در واقع رابطه 60 ساله کارگزاری ها با بانک ملی ایران، طی پنج سال به طور کامل قطع شد.

با این حال با قطعی شدن برجام، بانک ملی ایران بلافاصله به احیای روابط کارگزاری و بین المللی اقدام کرد، به طوری که ابتدا با 300 بانک خارجی مکاتبه و برقراری دوباره ارتباطات را پیگیری شد.

این اقدام در حال حاضر به ایجاد رابطه کارگزاری مستقیم با کشورهای حوزه اروپا، آسیای شرقی و آمریکای جنوبی منتهی شده است به طوری که در سال گذشته نیز این بانک با 30 کارگزار ارتباط مستقیم برقرار کرد و تعداد پیام های سوئیفتی صادره توسط بانک از زمان اجرای برجام تا پایان سال 95 به 18 هزار و 424 فقره و تعداد پیام های وارده به 14 هزار و 498 فقره رسیده است.

تعداد پیام های سوئیفتی وارده و صادره این بانک در 10 ماه ابتدای امسال نیز به 4 هزار و 697 فقره می رسد که درمجموع تعداد این پیام ها از پسابرجام تا کنون بر 73 هزار و 619 فقره بالغ می شود.

از نظر میزان روابط با بانک های خارجی نیز تاکنون از هشت بانک در کشورهای دانمارک، اتریش، روسیه، ایتالیا، ژاپن، آلمان، کره جنوبی و چین تا میزان هفت میلیارد دلار قرارداد عمومی فاینانس دریافت شده که سه فقره قرارداد نهایی و امضا شده اند.

همچنین در سال گذشته و 10 ماه ابتدای امسال تعداد پنج هزار و 457 فقره اعتبار برات و حواله اسنادی به حجم دو هزار و هشت میلیون دلار و 17 هزار و 756 فقره حواله با ارز غیربازرگانی به ارزش شش هزار و 532 میلیون دلار توسط شعب و واحدهای داخل کشور بانک ملی ایران صادر شده است.

حجم تامین مالی خارجی فاینانس در سال 95 و 10 ماه ابتدای سال جاری 105 میلیون دلار بوده است که بر اساس این آمار می توان نتیجه گیری کرد با گشایش های پسابرجام، خساراتی که در دوران تحریم به بانک وارد شده بود، در حال جبران هستند.
 
https://akhbarbank.com/vdcizraw.t1avp2bcct.html
برچسب ها: بانک ملی
تازه ترین اخبار