۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰

تغییرات شکل گرفته در قیمت جهانی طلا

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شد تا هفته گذشته را با کاهش یک درصدی پشت سر گذاشته باشد.
انتشار آمارهای مثبت و فراتر از انتظار اشتغال در آمریکا طی ماه ژانویه تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه داشته است. این مساله موجب شد تا ارزش دلار و بهره اوراق قرضه آمریکا با افزایش روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 13.60 دلار کاهش معادل 0.9 درصد افت به کمتر از 1333 دلار رسیده است. قیمت طلا در مبادلات هفته گذشته با افت حدود 1.5 درصدی روبرو شده است. البته قیمت هر اونس طلا از ابتدای سال 2018 تاکنون با افزایش 1.8 درصدی همراه بوده است. قیمت هر اونس نقره نیز با 2.6 درصد کاهش به کمتر از 16.70 دلار رسیده است. قیمت نقره در هفته گذشته بیش از 4.2 درصد کاهش داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی انتشار آمارهای اشتغال آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است . بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را نیز بیشتر کرده است.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه ژانویه 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز به 4.1 درصد رسیده که پایین ترین رقم در 17 سال اخیر به شمار می رود.

دستمزدها در آمریکا نیز در این مدت با 9 سنت افزایش به بیش از 26.74 دلار در ساعت رسیده است. دستمزدها نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.9 درصد رشد داشته که این بیشترین افزایش از ژوئن 2009 میلادی به شمار می رود.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به بیش از 80 درصد رسیده است. شاخص ارزش دلار نیز با 0.4 درصد افزایش به بیش از 89.06 واحد رسیده است.
منبع:سایت طلا
https://akhbarbank.com/vdcaa6nm.49nao15kk4.html
تازه ترین اخبار