۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۱

55 میلیون نفر سال آینده یارانه میگیرند

طبق آخرین مصوبات تلفیق، منابع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از محل افزایش حامل‌های انرژی بالغ بر 98 هزار و 834 میلیارد تومان در نظر گرفته و برای همین میزان نیز مصارف پیش‌بینی شد.
55 میلیون نفر سال آینده یارانه میگیرند
به گزارش اخبار بانک به نقل از فارس، پس از رفت و برگشت لایحه بودجه 97 کل کشور از سوی نمایندگان که طی روزهای گذشته با کلیات آن مخالفت شد، لایحه مجددا به کمیسیون تلفیق بودجه رفت تا دستی به سر و رویش کشیده شود. بر این اساس،‌طبق آخرین مصوبات این کمیسیون تبصره 14 هدفمندی‌یارانه‌ها با تغییراتی روبرو شده است؛ طبق این اطلاعات منابع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از محل افزایش حامل‌های انرژی بالغ بر 98 هزار و 834 میلیارد تومان در نظر گرفته و برای همین میزان نیز مصارف پیش‌بینی شد.
 
همچنین بخش مصارف هدفمندی 44 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 30 هزار میلیارد تومان آن به یارانه نقدی خانوار اختصاص یافته و نسبت به جدول قبلی کمیسیون تلفیق 7 هزار میلیارد تومان افزایش دارد. با این احتساب بالغ بر 55 میلیون نفر می‌توانند از این محل یارانه دریافت کنند البته با توجه به اختیاری که مجلس نسبت به 20 درصد جابجایی ردیف‌های این قانون در نظر گرفته احتمالا دولت شرایط کنونی خانوار را برای پرداخت یارانه تغییر ندهد و در عین حال براساس قانون نیز به دنبال حذف یارانه ثروتمندان باشد.
 
همچنین طبق جدول کمیسیون تلفیق در رابطه با تبصره 14 لایحه بودجه 548 هزار و 340 میلیارد ریال نیز مربوط به مصارف بخش تولید و توزیع و مالیات ارزش افزوده است.
پیش‌تر جمع منابع هدفمندی یارانه‌ها توسط کمیسیون تلفیق بودجه حدود 87 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود. 
https://akhbarbank.com/vdcgxq9n.ak97q4prra.html
تازه ترین اخبار