۰
۲
برخی از بازاریان و کسبه از تسویه ۲۴ ساعته شدن دستگاه های پوز فروشگاهی اظهار نارضایتی کرده اند.
نارضایتی بازاریان از تسویه ۲۴ ساعته دستگاه های پوز فروشگاهی
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، چند روز پیش خبری با موضوع تسویه دیرهنگام دستگاه های پوز در اخبار بانک منتشر شد. (اینجا)

 بر اساس این گزارش در حالی که پیش از این خرید از دستگاه های پوز با تأخیر دو یا سه ساعت به حساب پذیرندگان واریز می شد اما به یکباره تسویه مبالغ کارت کشیده شده تا ۲۴ ساعت نیز کشیده می کشید.

 به عبارت دیگر اگر یک مغازه دار امروز جنسی را بفروشند و مشتری نیز کارت بکشد پول خرید فردا به حساب مغازه دار می نشیند.

 البته قرار بود این موضوع به سرعت حل شده و مجددا همان روال قبلی یعنی دو یا سه ساعته تسویه تراکنش ها صورت گرفته و پول به حساب پذیرنده واریز شود.

 اما با وجود گذشته چهار روز این موضوع پابرجاست و این امر نارضایتی هایی را برای برخی از بازاریان و کسبه ایجاد کرده است.

 یکی از پذیرندگان دستگاه پوز در این خصوص به خبرنگار ما می گوید:" متاسفانه بانک پذیرنده دستگاه پوز اطلاعی مبنی بر ۲۴ ساعته شدن تسویه دستگاه های پوز به من نداده و حال که تعداد زیادی خرید از دستگاه کارتخوان انجام شده است همچنان پول به حساب من نیامده و چک هایم در حال برگشت خوردن است."

همچنین برخی از جایگاه داران سوخت نیز با نصب برگه‌های اعلام کرده‌اند که دیگر کارت نکشیده و فقط پول نقد دریافت می کنند.

البته روز گذشته مدیرعامل شرکت شاپرک با اشاره به اعتراض جایگاه داران در خصوص تسویه ، گفته بود: "حرکت شبکه پرداخت به سمت استانداردسازی و تسویه ۲۴ ساعته است. "

محسن قادری  درباره تاخیر پرداخت پول پمپ بنزین‌ ها از طریق شبکه شبا توسط بانک‌ها اظهار داشت: " تاخیر پرداخت تسویه جایگاه داران به دنبال تصمیم بانک مرکزی  در خصوص استاندارد سازی شبکه پرداخت انجام شده است. "

 با تاخیر تسویه شدن دستگاه های کارتخوان برای برخی دیگر از مشاغل نظیر طلافروشان وصرافان مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

 
https://akhbarbank.com/vdcep78n.jh8vpi9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
محسن
Iran, Islamic Republic of
آقا والله بالله به خدا این روزا با این وضع بازار که داریم بیچاره میشیم کارت که میکشیم باید رو به قبله شیم تا بیاد تو حساب تا فرداش چک برگشت نخوره...ای خدا پس کی صدای مارو میشنوی....دق کردیم با این قوانین یهویی و من در آوردی!!
چرا صدای مارو هیچ مسئولی نمیشنوه! تو رو به امام حسین بسه دیگه ...بازار داغون حد اقل این کارو نکنید باهامون...مالیات و تعزیرات و رکود و تورم و حالا هم حق طبیعی داره پایمال میشه....به خدا چک ها به فروش روزانه وصل شده!! حد اقل چک رو ساعت ۶ صبح برگشت نزنید !! پول فروش روز قبل نیومده تو حساب شاپرک عزیز برگشت میزنه ساعت ۶ صبح !!!!!!!
کسبه
United Kingdom
فقط خدا باید به داد این ملت بیچاره برسه.

البته وقتی عذاب و سختی این ملت برای اینجور مسئولین محترم اهمیتی نداره دیگه بیچاره خدا چیکار کنه.

نه به کسی میشه حرف دلتو بزنی نه کسی اصلا میشونه، اگه بشنوه هم براش اهمیتی نداره.

نه حلال میفهمن چیه نه حروم ، اصلا نمیگن این کسبه که پولاشونو نگهمیداریم و برامون سودآور هست راضی هستن یا نیستن! حلال هست یا حروم!


به هزاران بهانه ، واریز آنی شد سیکل ساعتی ، به علت اینکه کشورهای اروپایی و ... اینکارارو میکنن ،

حالا هم میخوان بالای 24 ساعت پول ملتو و یه عده کاسب بیچاره رو نگهدارن و بعدش اگه دلشون خواست به اسم استاندارد بریزن.

اگه بحث استاندارد هست چرا خدمات رسانی توی همه چی مثل استاندارد جهانی نمیشه! چرا فقط هرچی که به نفع کسبه و مردم نیست باید طبق استاندارد باشه
تازه ترین اخبار