۰
سهام بیمه‌های البرز و آسیا در حالی در بهمن ماه امسال در بورس عرضه می‌شوند که برای فروش آنها مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.
به گزارش اخبار بانک، بلوک‌های ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز و ۱۸.۸۴ درصدی سهام بیمه آسیا در حالی در بهمن ماه امسال در بورس عرضه می‌شوند که سازمان خصوصی‌سازی برای فروش آنها مشوق‌هایی در نظر گرفته است.
 
بر این اساس خریداران بلوک این دو شرکت بیمه‌ای شامل «شیوه نامه تشویق بخش خصوصی به منظور جلب مشارکت در واگذاری ها» هستند که جزئیات آن به این شرح است:
 
۱. به منظور تشویق بخش خصوصی واقعی و با هدف جلب مشارکت عموم به خرید سهام شرکت ها در واگذاری های اقساطی، مشوق های زیر به صورت موردی یا یک جا در خصوص هر شرکت و مشروط به درج در آگهی عرضه عمومی، برای خریداران بخش خصوصی قابل اعمال است:
 
- افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط تا میزان۱۳  جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.
 
- بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب «۱۰ درصد» رشد سالانه و به مأخذ «۱۰۰» برای رقم میانه دوره اقساط.
 
- سود فروش اقساطی تا میزان «۳ درصد» پایین تر از سایر خریداران.
 
۲. منظور از خـریداران بخش خصوصی واقـعی موضـوع این شیوه نامه، تمامی اشخاص حقیقی و آن دسته از اشخاص حقوقی است که مدیریت یا مالکیت آنها به طور مستقیم یا غیرمستقیم به یکی از نهادها، مؤسسات و اشخاص زیر یا شرکت­ها و مؤسسات متعلق یا وابسته به آنها متعلق یا وابسته نباشد.
 
- شهرداری‌ها و شرکت‌های تابعه آنها و کلیه نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مندرج در قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مصوب ۱۳۷۶ مجلس شورای اسلامی و اضافات و الحاقات بعدی.
 
- بنیـاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد پانـزده خرداد، بنیـاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی.
 
- بنیـاد تعـاون سپـاه انقـلاب اسـلامی، بنیـاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی، بنیاد تعاون ناجا، بنیاد تعاون بسیج، قرارگاه خاتم الانبیاء، قرارگاه خاتم الاوصیاء و نهادهای وابسته به آنها.
 
- ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و سایر نهادهای انقلاب اسلامی.
 
- آستان قدس رضوی، تمامی آستان های مقدسه و سایر نهادهای اقتصادی وابسته به امور خیریه و وقف.
 
- سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و سـایر صنـدوق های بیمه اجتماعی، خدمات اجتماعی، بازنشستگی و تأمین آتیه کشور.
 
- بانک ها، مؤسسات پولی و بانکی و بیمه های بازرگانی و شرکت های سرمایه گذاری متعلق به بانک ها و بیمه های یادشده.
 
۳.برخورداری از مزایای فوق موکول به تشخیص و پیشنهاد سازمان خصوصی سازی و تصویب هیئت واگذاری است.
 
۴.مشوق های موضوع این شیوه نامه علاوه بر سایر مشوق ها و تخفیفات متعلقه به عموم خریداران در راستای مقررات قانون اجرای سیاست های کلی اصل «۴۴» قانون اساسی می باشد و به طور جداگانه قابل اعمال است.
 
۵.تـداوم مـزایای وضـع شـده در مـورد آن دسته از قراردادهای واگذاری که براساس اجازه سازمان خصوصی سازی از خریداران بخش خصوصی به اشخاص غیردولتی موضوع بند «۲» فوق انتقال یابد، مجاز نیست.
 
گفتنی است بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز شامل ۶۹۳ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۷۷ سهم توسط سازمان خصوصی سازی در هفدهمین روز بهمن ماه به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.
 
قیمت پایه تعیین شده برای هر سهم بیمه البرز برای این عرضه، قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۲۷۵ ریال کمتر نباشد، اعلام شده است.
 
همچنین قرار است بلوک ۱۸.۸۴ درصدی سهام بیمه آسیا شامل ۴۳۳ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۸۴۱ سهم در شانزدهمین روز بهمن ماه امسال به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.
 
به گزارش ایبنا ،قیمت پایه تعیین شده برای هر سهم بیمه آسیا نیز برای این عرضه، قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۹۲۰ ریال کمتر نباشد، و ارزش کل پایه این واگذاری ۸۳۲ میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۷۲۰ اعلام شده است.
https://akhbarbank.com/vdciw3aw.t1ayp2bcct.html
تازه ترین اخبار