هزینه ۱۴۰ هزار تومانی هر ایرانی برای حل مشکل موسسات غیرمجاز!

3 بهمن 1396 ساعت 8:11

هر ایرانی حدود ۱۴۰ هزار تومان برای حل مشکل موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز هزینه کرده است.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، شب گذشته رئیس جمهور در گفتگو با مردم اعلام کرد بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان به جهت حل مشکل موسسات غیرمجاز پداخت کرده است.

وی در این گفتگو اعلام کرد که تمامی هزینه‌های انجام شده است از جیب مردم ایران صورت پذیرفته و دولت پولی برای پرداخت به سپرده گذاران موسسات غیرمجاز ندارد.

 حال اگر مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومانی که بانک مرکزی برای حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز هزینه کرده است تقسیم بر حدود ۸۰ میلیون ایرانی نماییم به عدد جالبی دست پیدا خواهیم کرد.

 اگر مبلغ پرداخت شده برای حل مشکل موسسات مالی غیرمجاز را از جیب ۸۰ میلیون ایرانی محاسبه کنیم به عدد تقریبی ۱۴۰ هزار تومانی دست خواهیم یافت.

به عبارت دیگر ۸۰ میلیون ایرانی هر یک به مبلغ ۱۴۰ هزار تومان پرداخت کرده‌اند تا مشکل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز حل شود.
 
هر ایرانی درحالی مبلغ ۱۴۰ هزار تومان پول برای حل مشکل موسسات پرداخت کرده است که می توان گفت این مبلغ حدود ۳ ماه یارانه هر ایرانی می باشد.

 یعنی دولت عملاً در سال ۹۶ تنها ۹ ماه یارانه پرداخت کرده و سه ماه آن را از مردم پس گرفته است.

 حال این سوال مطرح می شود که چرا ۸۰ میلیون ایرانی باید جور بی تدبیری عده‌ای را کشیده و مدیران موسسات غیرمجاز و همچنین پدیدآورندگان این موسسات در دولت های قبل آزادانه به زندگی خود ادامه داده و هیچ گونه عذر خواهی از مردم نکنند؟


کد مطلب: 57849

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/57849/هزینه-۱۴۰-هزار-تومانی-ایرانی-حل-مشکل-موسسات-غیرمجاز

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com