۰
۹
رييس جمهوري در گفت و گوي تلويزيوني خود درباره گراني ارز با بيان اينكه نوسانات ارزی بلندمدت نخواهد بود، گفت: به صراحت می‌گویم دولت به دنبال افزایش نرخ ارز برای تامین کسری بودجه نیست.
پاسخ رييس جمهوري به سوال درباره گراني ارز و موسسات اعتباري
به گزارش اخبار بانك، دكتر حسن روحاني شب گذشته در گفت وگوي تلويزيوني درباره ارز و موسسات اعتباري نیز سخن گفت كه در ادامه خلاصه سخنان وي را مي خوانيد؛

* اشکالاتی از دوران تحریم هنوز باقی است، از جمله ارتباطات بانکی با جهان.

* همه نیازمندی‌های ارزی برای واردات و خدمات تامین خواهد شد.

* نوسانات ارزی بلندمدت نخواهد بود.

* وضعیت منابع ارزی کشور خوب است و بهتر هم خواهد شد.

* به صراحت می‌گویم دولت به دنبال افزایش نرخ ارز برای تامین کسری بودجه نیست. پای قول‌هایی که در زمان انتخابات به مردم داده‌ایم هستیم.

موسسات مالی و مشکل مالباختگان

*  " اصل پول  را با محاسبه سودی متعارف به مردم برمی‌گردانیم. 

* تا کنون یازده هزار میلیارد از بانک مرکزی به این امر اختصاص داده‌ایم. اما این از جیب خود مردم یعنی از درآمد نفت و مالیات خود مردم است که پرداخت می‌شود. 
 
* هیچ موسسه مالی جدیدی دیگر مجوز تاسیس نخواهد گرفت.

* تلاش‌ها را با مجلس و قوه قضاییه ادامه می‌دهیم تا حل مشکل."

* اگر بانک یا صندوقی خلاف نرخ متعارف قول سود داد باید مردم احساس خطر کنند.

* دولت پولی از خود ندارد و از جیب مردم این کار را می‌کند؛ تاکنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بانک مرکزی پول گذاشته تا مشکلات ۹۸ درصد معترضان برمبنای یک‌سود متعادل حل شود.

* اگر بعضی از مردم هنوز معترض و طلبکارند بدانند اینجور نیست که دولت به فکر آنان نیست؛ ما برمبنای وظیفه خود این مشکلات را حل می‌کنیم و به مردم قول می‌دهم که این مشکل را فراموش نمی‌کنیم و از طریق سه قوه پیگیر این کار هستیم.
 
https://akhbarbank.com/vdcbwwbs.rhbzapiuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
آقا روحانی خسته نباشید در دولتی قبل موسسات ایجاد شدند اما جور آنرا در دولت تدبیر کشید موسسه میزان وشاندیز وان در زمان حضرتعالی توسط بانک صادرات انجام گردید دولت تدبیر را باید زحماتش را ارج گذاشت تشکر از دولت تدبیر
United Arab Emirates
جناب ریاست محترم جمهوری آیا فکرنمیکنند که با اعلام این فرمایشات، سپرده گذاران سایر بانکهای با مجوز هم ، بفکر دومینوی برداشت پولها بیفتند آنگاه بانک مرکزی باید از پول کدام مردم پول برداشته و به کدام مردم بدهد؟
Iran, Islamic Republic of
" اصل پول را با محاسبه سودی متعارف به مردم برمی‌گردانیم.
اقای رئیس جمهور از رئیس بانک مرکزی خود بخواهید رسما اعلام کند که سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین نیز اصل پول خود را با سود ی متعارف خواهند گرفت . درحالی که همین امروز معاون نظارتی بانک مرکزی یعنی فرشاد حیدری به صراحت اعلام می کند که ما هیچ سودی از سال 94 به سپرده گذاران نخواهیم پرداخت رئیس ایشان یعنی اقای رئیس جمهور در جلوی میلیونها ایرانی خلاف این را اعلام می دارد و ضمنا اقای حیدری با از پرداخت اصل پول نیز هیچ صحبتی نمی کند .
مال باخته
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت سعی داره به غلط جامعه را متقاعد کنه خط اعتباری بانک مرکزی از بیت المال هست. نه این یک دروغ بزرگ هست و این پول سپرده گذاران مظلوم هست که غارتگران طماع بصورت قطره چکانی از مبالغ تضمین موسسات نزد بانک مرکزی پرداخت میکنند.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
یک آدم را رییس بانک مرکزی کردید که تمام موسسات و بانکها رو ورشکست کرده و نمیتونه بهای ارز را کنترل کنه حتی کشورهای افغانستان و عراق و یمن و سوریه و... که جنگ زده هستند ارزش پولشون بالاتر از ایران هست با این منابع نفت و گاز و سایر منابع زیرزمینی پول ایران باید جزء پولهای باارزش دنیا باشه تا کی میخواهید
Mazda
Iran, Islamic Republic of
ما هم به صراحت باور کردیم و همچنان با صراحت باور داریم که آنچنان رونق اقتصادی به وجود خواهید آورد که مردم از گرفتن ۴۵ تومان یارانه هم صرف نظر خواهند کرد
و من ا..... توفیق
سپرده گذار کاسپین
Iran, Islamic Republic of
سود متعارف ما کاسپینی ها( فرشتگانی ها) پرداخت نشده است لطفا پی گیری کنید باعث نارضایتی ما از نظام و حاکمیت شده است
Iran, Islamic Republic of
دروغ پشت دروغ در شرایطی که گرانی لحظه ای است با مجوز بانک مرکزی در موسسه کاسپین مردم غارت شدند الان هم کلمه غیرمجاز از جملات آقایان حذف نمیشود ، در حقیقت غیرمجاز بانک مرکزی است و اعتماد به سیستم مالی کشور باعث نابودی سرمایه مردم میشود
البرز ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
موسسه آرمان (البرز ایرانیان) سود سپرده را پرداخت نکردند.
70% پول را دادند
به زور امضا گرفتند
تازه ترین اخبار