۰
۱
به نظر می رسد در راستای کمک به تسهیل ازدواج جوانان، اجباری شدن پرداخت وام ازدواج توسط تمامی بانک ها و موسسات براساس منابع و رتبه بندی آنها، می تواند دغدغه کوچکی از جوانان را برطرف و تکلیف بانک ها نیز برای سالهای آینده روشن شود.
چرا بانک مرکزی پرداخت وام ازدواج را اجباری نمی کند؟
 به گزارش خبرنگار اخبار بانک، پرداخت تسهیلات ازدواج همواره به سختی از سوی بانک ها و موسسات اعتباری صورت می پذیرد و بانک مرکزی نیز در این خصوص هیچ گونه گزارشی ارائه نمی دهد.

ضمن اینکه بسیاری از بانک ها و موسسات خصوصی برای پرداخت وام ازدواج گام جدی بر نمی دارند.

 چند روز پیش ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در گفتگویی اعلام کرد که با ورود ۱۱ بانک طرح پرداخت ضربتی تسهیلات ازدواج اجرا شده و صف وام ازدواج از بین رفته است.

 اما مشخص نیست چرا فقط ۱۱ بانک در این طرح شرکت کرده و ۲۰ بانک و موسسه مالی و اعتباری مجاز دیگر از اجرای این طرح سر باز زده اند.

هم اکنون و در لایحه بودجه ۹۷ پرداخت مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای سال آینده برای زوجین جوان در قالب تسهیلات ازدواج دیده شده است و این همکاری همه بانکها و موسسات مالی و اعتباری را می طلبد.

در پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی در سال جاری بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری همکاری لازم را نداشته و باعث به وجود آمدن صفحه ۶۰۰ هزار نفری تسهیلات ازدواج شدند.

 حال که مبلغ تسهیلات ازدواج به ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده آیا باز هم قرار است برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری زیر بار پرداخت تسهیلات ازدواج نرفته و موجبات شکل‌گیری صف سنگین ۶۰۰ هزار نفر می‌شوند؟

 خوب است مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی در همین ابتدای راه با تصویب قانونی همه بانکها و موسسات مالی و اعتباری را ملزم به پرداخت این تسهیلات کنند.

 همچنین بانک مرکزی همه ماهه آمار منابع قرض الحسنه و تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط شبکه بانکی را گزارش و با متخلفان برخورد نمایند.
https://akhbarbank.com/vdcfjedt.w6demagiiw.html
برچسب ها: وام ازدواج وام
مشاهده نظر مخاطبان
Romania
چون بانک ها روندی را در پیش گرفته اند که بجای اینکه منابع به حساب پس انداز قرض الحسنه وارد شود کاری کرده اند که منابع به سمت حساب جاری کارت قرض الحسنه منحرف شده لازم به تذکر است که منابع جاری کارت تعهد پرداخت وام قرض الحسنه ایجاد نمی کند لازم به ذکر است بعضی از بانک ها انقدر گستاخ شده اند که اصلا سر فصل پس انداز قرض الحسنه را در حساب هایشان ندارند از سایت محترم اخبار بانک درخواست میشود راجع به انحراف منابع از پس انداز قرض الحسنه به حاری کارت قرض الحسنه و هم چنین نداشتن سر فصل حساب پس انداز قرض الحسنه گزارش تهیه و از مسولین بانک مرکزی بخواهند پیگیری کنند
تازه ترین اخبار