۰
مدیر شعب منطقه گلستان گفت: بانک سپه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور حمایت از رونق تولید، از ابتدای سال 1395 تا آذر ماه سال جاری یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان واحدهای تولیدی واجد شرایط استان گلستان پرداخت کرده است.
به گزارش اخبار بانک، غلامرضا خموشی افزود: در 9 ماه نخست امسال بانک سپه با پرداخت 500 میلیارد ریال از این تسهیلات برای رونق 30 واحد تولیدی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در بین بانک های استان گلستان رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
 
وی ادامه: پیگیری انعقاد قرارداد پرداخت بیش از250 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق 36 واحد تولیدی دیگر استان گلستان توسط بانک سپه درحال نهایی شدن بوده و به زودی این تسهیلات در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی قرارخواهد گرفت.
 
به گفته خموشی از زمان فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون 140 واحد یا طرح تولیدی مورد نیاز حمایت مالی برای دریافت یک هزار و 800 میلیارد ریال به بانک سپه استان برای حمایت معرفی شده است.
 
وی افزود:بانک سپه سال گذشته بیش از 600 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان به منظور پایداری اشتغال و رونق تولید پرداخت کرد و رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
 
به گفته خموشی از ابتدای 95 تا پایان 9 ماه نخست امسال 70 فقره تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به واحدهای کوچک و متوسط نیازمند حمایت مالی توسط بانک سپه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب و پس از بررسی ،کارشناسی ،منجربه پرداخت شده است.
 
وی بر ضرورت حمایت از تولید و اشتغال برای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: در این راستا مدیریت بانک سپه استان حمایت از طرح های مولد در بخش های اقتصادی استان را سرلوحه فعالیت کاری خود قرار داده است.
 
* رشد 42 درصدی پرداخت تسهیلات در بخش مولد اقتصادی 
مدیر شعب منطقه گلستان گفت: بانک سپه هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مولد اقتصادی در حوزه های کشاوزی، دامداری، صنعت و معدن و گردشگری در سال جاری پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد دارد.
 
* رشد 65 درصدی منابع بانک سپه در استان
وی همچنین از افزایش منابع بانک سپه استان در سال جاری خبر داد و افزود: منابع این بانک در استان از 4 هزار و 862 میلیارد ریال در سال 94 به 8 هزار و 62 میلیارد ریال در پایان آذر سال جاری رسیده که از رشد 65 درصدی در چند سال اخیر برخوردار است.
 
خموشی افزود: با توجه به رشد منابع بانک سپه استان گلستان، ارایه تسهیلات به متقاضیان در راستای اجرای سیاست های دولت و کمک به رونق اقتصادی منطقه با ایجاد اشتغال پایدار امکان پذیر است.
 
* افتتاح ساختمان مدیریت و راه اندازی واحد ارزی 
وی ضمن اشاره به افتتاح ساختمان جدید مدیریت شعب منطقه گلستان در سال جاری، از آغاز به کار واحد ارزی این مدیریت از اول آذر سال جاری به منظور ایجاد تحرک در رونق واحدهای تولیدی استان خبر داد و افزود: با توجه به هم مرز بودن استان با کشورهای تازه استقلال یافته آسیای میانه، بانک سپه بعد از رفع تحریم ها و برای کمک به صادرات غیرنفتی از استان، اقدام به گشایش واحد ارزی در گرگان کرد.
 
خموشی یادآورشد: طبق گزارش اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ، در این استان حدود 800 نفر عضو اتاق بازرگانی بوده و در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت دارند.
 
وی ادامه داد:استان گلستان دارای گمرک درمرز اینچه برون واقع در فاصله 80 کیلومتری گرگان مرکز استان با کشور ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه در حوزه مبادلات تجاری و تزانزیت کالا فعال است که در این حوزه جزو مناطق راهبردی کشور به شمار می رود.
 
* مشارکت بانک سپه در اجرای طرح های بزرگ تولیدی استان
خموشی با بیان این که حدود 15 واحد صنعتی بزرگ دراستان گلستان که سهم قابل توجهی در اشتغال استان دارند با استفاده از تسهیلات و مشارکت بانک سپه مورد بهره برداری قرارگرفته است، گفت: این طرح ها از جمله خوراک دام و طیور، کشتارگاها، شرکت تولیدی لبنی و زنجیرهای تولید گوشت مرغ و... که با حمایت بانک سپه فعال شده است.
 
مدیر شعب منطقه گلستان با اشاره به خدمات بانک سپه به عنوان یکی از بانک های عامل صندوق توسعه ملی و رفع موانع تولید در استان، افزود: متقاضیان سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری تاکنون از تسهیلات بانک سپه بهره مند شده اند.
 
* پرداخت 2500 فقره وام ازدواج در قالب طرح ضربتی
خموشی در خصوص عملکرد بانک سپه در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج اظهارداشت: بانک سپه در قالب اجرای طرح ضربتی 2 هزار و 500 فقره وام ازدواج با اعتباری بیش از 300 میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط در استان گلستان طی ماه های مهر و آبان سال جاری پرداخت کرد.
وی افزود: این اقدام بانک سپه باعث شده تا متقاضیان تسهیلات ازدواج در این بانک در استان گلستان صف انتظار دریافت وام ازدواج تا پایان شهریور سال جاری به پایان رسید.
 
به گفته خموشی از ابتدای امسال تاکنون بانک سپه 3 هزار و 200 فقره وام ازدواج در استان گلستان پرداخت کرده است که بیشترین آن درقالب طرح ضربتی بوده و جزو بهترین عملکرد این مدیریت در سطح کشور محسوب می شود.
 
* بانک سپه تنها بانک استان گلستان در کاهش مطالبات معوق است
وی با تاکید بر کاهش میزان مطالبات معوق بانک سپه در استان گلستان افزود: اکنون سپه تنها بانک در استان است که مطالبات معوق غیر جاری خود را 22 درصد نسبت به سال قبل کاهش داده است.
 
به گفته خموشی بانک سپه استان مطالبات معوق خود را از 913 میلیارد ریال در سال 95 به 724 میلیارد ریال تا پایان آذر سال جاری کاهش داده است.
 
* پرداخت 3737 فقره تسهیلات کارت اعتباری برای رفع نیاز ضروری خانوارها
خموشی اظهارداشت: از نیمه دوم سال 1395 تا پایان آذر ماه سال جاری جهت رفع نیاز ضروری خانوارها و کمک به اقتصاد آنها تعداد 3737 فقره کارت اعتباری به میزان 454 میلیارد ریال پرداخت شد.
 
* کمک به اقشار آسیب پذیر
مدیر منطقه گلستان گفت: تسهیلات پرداخت شده توسط بانک سپه به اقشار آسیب پذیر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در استان گلستان از ابتدای سال 1395 و نیمه نخست سال جاری 236 فقره به مبلغ 33 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.
 
به گفته وی پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب پذیر در استان گلستان در پی امضای تفاهم نامه بین بانک سپه و کمیته امداد و بهزیستی شتاب به خود گرفته است.
 
خموشی افزود: در زمان حال بیش از 40 میلیارد ریال وام قرض الحسنه توسط بانک سپه برای توانمند سازی و اشتغالزایی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تخصیص داده شده است.
 
* حمایت از طرح مشاغل خانگی
وی همچنین از سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی بانک سپه استان درقالب قرض الحسنه طرح مشاغل خانگی به منظور ایجاد اشتغال در میان خانواده ها خبر داد و گفت: این طرح با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به اجرا درآمده است.
 
مدیر منطقه گلستان گفت افزود: تاکنون 20 میلیارد ریال از این تسهیلات در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گرفته است. به گفته وی عمده استفاده کنندگان از وام مشاغل خانگی بانوان هستند.
 
وی مشارکت در اجرای طرح اشتغال فراگیر اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان را از دیگر تعهد بانک سپه در ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان جویای کار برشمرد و گفت: برای این منظور 535 میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده که با معرفی دستگاه های اجرایی مرتبط، عملیاتی می شود.
 
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 869 هزار و 819 هزار نفر جمعیت در 14 شهرستان دارای مزیت های نسبی در بخش کشاورزی و گردشگری بوده و مطابق سند توسعه باید به سوی صنعتی شدن پیش برود.
https://akhbarbank.com/vdcgz39n.ak9uy4prra.html
برچسب ها: بانک سپه
تازه ترین اخبار