۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱

بهای جهانی طلا در بازار امروز چهارشنبه

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با کاهش روبرو شده است.
در حالی که ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح در 3 سال اخیر رسیده است، قیمت طلا امروز چهارشنبه با 0.2 درصد کاهش به 1335 دلار رسیده است. بر اساس این گزارش قیمت طلا روز دوشنبه نیز به بیش از 1344 دلار رسیده بود که این بالاترین رقم از 8 سپتامبر به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 90.37 واحد رسیده است که این نزدیک به پایین ترین رقم از دسامبر 2014 میلادی بوده است.

مارک کینان تحلیلگر و استراتژیست ارشد بانک سوسایت جنرال در این باره تاکید کرد: قیمت طلا در شرایط کنونی کاملا تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار دارد. تقاضای سرمایه گذاری و فیزیکی طلا در روزهای اخیر تغییر چندانی نداشته و قیمت طلا بیشتر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار بوده است.

وی پیش بینی کرده است که در صورت عدم افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی قیمت طلا در میان مدت با کاهش روبرو خواهد شد.
به نظر می رسد سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز چهارشنبه از رکورد روز گذشته اندکی فاصله گرفته است. افت قیمت نفت و سایر کالاها فشار زیادی را بر شاخص سهام وارد کرده است.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، افت شدید قیمت ارزهای دیجیتال نیز عامی مهمی برای افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر بوده است.

چین و کره جنوبی قصد دارند قوانین سختگیرانه ای را برای متوقف کردن مبادلات بیت کوین اعمال کنند و این مساله موجب کاهش شدید قیمت این ارز دیجیتال شده است.

وانگ تائو تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز بر این باور است که قیمت طلا در کوتاه مدت تا 1357 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.
 
https://akhbarbank.com/vdcaminm.49n0a15kk4.html
تازه ترین اخبار