۰
مدیرعامل بانک سپه در راستای اجرای دستور رئیس جمهور و وزیر اقتصاد از واگذاری دارایی‌های مازاد سرمایه گذاری امید و شرکت‌های تابعه در یک برنامه زمانی مشخص خبر داد.
به گزارش اخبار بانک، محمد کاظم چغازردی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید با اشاره به عملکرد برتر بانک سپه در زمینه فعالیت‌های ارزی اظهار داشت: بانک سپه با رشد 81 درصدی منابع سپرده ای در دو سال گذشته و برخوردار از نقدینگی لازم بیش از 36 هزار بنگاه تولیدی را تامین مالی کرده است.

وی با اشاره به شرایط ناعادلانه قبل از تحریم در سال 86 افزود: قبل از تحریم‌ها سهم بانک سپه از کل گشایش اعتبارات ارزی 7.5 میلیارد دلار بود ولی از سال 85 تا 94 در دوران تحریم امکان انجام فعالیت ارزی از بانک سلب شد اما با توجه به اعتماد مردم و تجربه متراکم و استحکام بانک با رفع تحریم های ظالمانه، مجدداً فعالیت‌های ارزی بانک با قوت آغاز شد.

این مقام مسئول با اشاره به تکالیف و الزامات قانونی واگذاری شرکت سرمایه گذاری امید گفت: در راستای اجرای دستور رئیس جمهور و وزیر اقتصاد دارایی‌های مازاد و شرکت‌های تابعه در یک برنامه زمانی مشخص واگذاری می‌شود.

چغازردی آماری از عملکرد بانک در مقطع زمانی آذر 94 تا آذر 96 ارائه داد و گفت: مهمترین مساله برای یک بانک تاثیرگذار و توانمند بحث سرمایه است، سرمایه پایه بانک طی 2 سال 7.4 برابر رشد داشته و نسبت کفایت سرمایه بانک که قبل از تحریم‌ها 2 درصد بود، به 10.5 درصد رسیده است.

وی با اشاره به موضوع اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی افزود: آذر سال 94 حساب بانک سپه نزد بانک مرکزی منفی بود، خوشبختانه در حال حاضر نه تنها حساب نزد بانک مرکزی مثبت است بلکه طی این دو سال همیشه در بازار بین بانکی در موقعیت وام دهی قرار داشته‌ایم.

مدیرعامل بانک سپه رشد 81 درصدی کل سپرده‌ها و سپرده‌های موثر بانک، رشد 42 درصدی تسهیلات اعطایی، پرداخت تسیهلات به 36 هزار بنگاه کوچک و متوسط اقتصادی را از دیگر اقدامات بانک سپه برشمرد و تصریح کرد: در طرح ضربتی وام قرض الحسنه ازدواج از بانک سپه به عنوان یکی از بانک های برتر  تقدیر شد و درخصوص طرح رونق تولید جزء 4 بانک اول در ارائه تسهیلات به واحدهای مولد هستیم.

چغازردی عاملیت بانک سپه در پروژه‌های عظیم و استراتژیک نظیر ابر پروژه مهار و تنظیم آب‌های مرزی و پالایش گاز بید بلند، کاهش نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات اعطایی و رشد 387 درصدی نقدینگی را از دیگر موفقیت‌ها و تاثیرگذاری این بانک در عرصه کلان اقتصادی برشمرد.
 
https://akhbarbank.com/vdcbw0bs.rhbz0piuur.html
تازه ترین اخبار