۰
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۸

تقویت 652 واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز با وجود غلبه عرضه بر تقاضا در نمادهای معاملاتی و افت شاخص کل هم‌وزن رو به رو شدند و شاخص کل بورس برای ثبت رکورد جدیدی تلاش کرد و در نهایت شاخص کل در نقطه ۹۸۵۹۶ واحد ایستاد.
تقویت 652 واحدی شاخص کل بورس تهران
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 25 دی ماه 96 با افزایش 652 واحدی روی رقم 98 هزار و 596 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 2واحدی عدد 17 هزار و 408 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 784 واحدی به رقم  106 هزار و 302 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 520 واحدی به رقم 70هزار و 452 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1090 واحدی عدد  207 هزار و 771 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 4 واحدی روی رقم یک هزار و 92 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس با 186 واحد،تاپیکو با 143 واحد و فولاد مبارکه با 79 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت اصفهان با 13 واحد، پتروشیمی خارک با 9 واحد و گروه مپنا با 6 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 221 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 5 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 75 هزار و 589 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فرآوری زغال‌سنگ پرورده طبس صنایع غذایی مینو شرق، لامیران، پتروشیمی فناوران، کارخانجات تولیدی شهید قندی، ملی صنایع مس ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی شیراز، صنعت روی زنگان، بورس اوراق بهادار تهران، عمران و سازندگی استان قزوین، بیمه اتکایی امین، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، صنایع غذایی مینو شرق، پخش البرز، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین، آلومتک، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سخت‌آژند، سرمایه‌گذاری پردیس، صنعتی کشاورزی شیرین خراسان، بین‌المللی توسعه ساختمان، ماشین‌سازی اراک، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی بیمه میهن با توجه به اصلاحات دستورالعمل‌ اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس به دلیل آنچه که عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت عنوان شد از سوی فرابورس تعلیق شد.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 7 میلیون سهم گروه مپنا به ارزش بیش از 5.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود.

بر اساس این گزارش، پرحجم ترین معاملات تأثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز در حالی به تاپیکو، ملی‌مس و فولاد مبارکه اختصاص یافت که حق تقدم لیزینگ رایان سایپا با معامله کمتر از 175 میلیونی توانست امروز ارزشی 4 میلیارد تومانی را برای معاملات این اوراق رقم بزند. 

روند معاملات بازار سهام نشان می‌دهد، با وجود تقلای شاخص کل بورس برای ثبت رکورد جدیدی در آستانه ورود به بهمن ما اما در اغلب نمادهای معاملاتی غلبه عرضه بر تقاضای سهام مانع از شکل‌گیری انگیزه‌های سهامداری دست کم در یک بازه میان مدت شده است.

هر چند که با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال و لزوم تأمین نقدینگی از سوی صندوق‌های بازنشستگی و همچنین سایر حقوقی‌های فعال در بازار به طور طبیعی انتظار برای افزایش عرضه سهام در بازار و کمرنگ‌تر شدن فعالیت حامیان حقوقی بازار اجتناب‌ناپذیر است.

در این بین دلیل علمی رشد شاخص کل بورس با اتکا به معاملات چند سهم و انگشت‌شمار در حالی قابل تأمل است که کسب بازده از بازار سهام این روزها کنایه پول در آوردن از زیر سنگ را به ذهن می‌آورد.

بازاری که جدایی از حامیان سنت آن به پشت گرمی صندوق توسعه و صندوق تثبیت این روزها به دنبال تحصیل سهم‌‌های شاخص‌ساز هستند.
در گروه بانک‌ها نیز با توجه به تحولات مدیریتی اخیر برخی خبرها حاکی از بازگشایی نماد معاملاتی آنها تا قبل از پایان سال جاری حکایت دارد. این در حالی است که نماد معاملاتی های‌وب همچنان به دلیل وجود برخی ابهام‌ها با توقف مواجه است.
منبع:فارس
https://akhbarbank.com/vdcezp8n.jh8fpi9bbj.html
تازه ترین اخبار