۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

گردش مالی روزانه 10 میلیارد تومانی «بله»

اخبار بانک:عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه حمایت این بانک از صاحبان فکر و ایده و نخبگان جوان کشور در پیام رسان « بله» محقق شده است، گفت: امنیت پیام رسان «بله» تضمین شده و اکنون ۱۳ بانک به این شبکه پیوسته اند.
گردش مالی روزانه 10 میلیارد تومانی «بله»
به گزارش اخبار بانک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، مسعود خاتونی در نشست خبری حمایت از رونق کسب و کارها در فضای مجازی با استفاده از پیام رسان بانکی «بله» که با حضور مسئولان شرکت داده ورزی سداد و تیم مهندسی «بله» برگزار شد، با تاکید بر اهمیت حضور کسب و کارها در فضای مجازی اظهار کرد: بانک ملی ایران طی چند سال گذشته و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و همسو با فرمایشات مقام معظم رهبری سعی کرد تا فضا را برای حضور صاحبان ایده، نو آوران و شرکت های دانش بنیان فراهم کند و در همین راستا هم سال گذشته نخستین نسخه پیام رسان بله ارائه شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز پیام رسان بومی و ملی «بله» بدون هیچ گونه تبلیغات و صرفاً با اطلاع رسانی محدود و خودجوش حدود 600 هزار کاربر عضو دارد، تصریح کرد: بانک ملی ایران برای متمایز کردن «بله» با دیگر پیام رسان ها، نقش خود را پر رنگ کرده و به عنوان نخستین بانک در دی ماه سال گذشته با بانک مرکزی برای حضور سرویس های بانکی درفضای مجازی وارد مذاکره شد.

خاتونی با تاکید بر اینکه ما نخستین بانکی هستیم که سرویس های بانکی را تحویل شبکه مجازی داده و این بستر اکنون در بله، بام و آپ فراهم شده است، ادامه داد: با پیام رسان بله، شبکه بانکی بسیار سریع تر و راحت تر می تواند سرویس های خود را ارائه دهد. کما اینکه در صورت عدم تحقق این امر، بسیاری از کسب و کارهایی که ارتباط تنگاتنگی با حضور سرویس های بانکی دارند، امروز دچار مشکل می شدند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از فراهم سازی بستر ایجاد کانال های اختصاصی برای کسب و کارها بدون دریافت هیچگونه هزینه از سوی این بانک خبر داد و گفت: ما محدودیت سرویس ها را اخلاقی نمی دانیم و این آمادگی را داریم که برای تمامی کسب و کارها به صورت کاملاً رایگان کانال اختصاصی ایجاد کنیم.

وی درباره امنیت شبکه پیام رسان بله نیز ابراز داشت: این اطمینان را به مردم می دهیم که هیچ فردی نمی تواند تحت هیچ شرایطی به اطلاعات تبادل شده در این پیام رسان دسترسی داشته باشد و فضای امنیتی پیام رسان بله را تضمین می کنیم؛ چرا که در صورت فراهم نبودن این فضا، بانک ملی ایران هیچ گاه سرویس های بانکی خود را بر روی آن مستقر نمی کرد.

خاتونی درباره تعداد کاربران و میزان تراکنش های روزانه انجام شده در پیام رسان بله، افزود: طبق آخرین آمار، روزانه 10 تا 12 هزار کاربر جذب این پیام رسان می شوند و سقف کارت به کارت نیز در آن همان سقف شتابی است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اضافه کرد: برنامه آتی ما این است که در یک بازه زمانی شش تا نه ماه به میزان 10 درصد از حجم تراکنش های بانک ملی ایران بر روی این پیام رسان استقرار یابد که این امر نیازمند اعتماد مردم، افزایش تعداد کابران شبکه و شکل دهی کسب و کارهای جدید در این فضاست.

خاتونی گفت: امروز بانک تجارت به پیام رسان «بله» پیوست و تعداد بانک های حاضر در این پیام رسان به 13 بانک رسید.

وی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران به دنبال تعریف پروژه های ملی و بازگرداندن اثرگذاری معنوی آن به جامعه است، خاطر نشان کرد: میانگین سن نخبگان تیم مهندسی پیام رسان «بله» 25 سال است و امروز حمایت های بانک ملی ایران از نخبگان جوان کشور منجر به تحول نظام بانکی با تولید این پیام رسان شده است.

 محمدرضا مختاریان عضو هیات مدیره شرکت داده ورزی سداد نیز در این نشست با تقدیر از حمایت ویژه بانک ملی ایران از نخبگان کشور گفت: امروز بین 20 تا 30 هزار تراکنش روزانه با حجم حدود 10 میلیارد تومان در پیام رسان «بله» در حال انجام است.

وی افزود: همچنین بانک ملی ایران برای مشتریان ویژه خود خدمتی را قائل شده که افراد می توانند در پیام رسان «بله» و از قسمت ویترین به بخش «بانک آفیسر» مراجعه کرده و بدون مراجعه به شعبه، درخواست های بانکی خود را ثبت و پیگیری کنند. درواقع یک اکوسیستم ارائه سرویس کامل در راستای بهبود کیفیت خدمات دهی فراهم شده است که می تواند موجب تحول نظام بانکی کشور شود.

حسین انصاری مدیر مهندسی تیم بله نیز با تاکید بر ایمن بودن فضای پیام رسان «بله» گفت: ما تا کنون دو تلاش نا موفق در زمینه پیام رسان ها داشتیم که خوشبختانه توانستیم این بار پیام رسان «بله» را با حمایت بانک ملی ایران راه اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: رمز نگاری های مختلفی برای این پیام رسان انجام داده و علاوه بر ایجاد لایه های رمزنگاری، از چندین مشاور امنیتی توصیه های لازم را نیز دریافت کردیم و با اطمینان می توان گفت که «بله» از نرم افزار های مشابه دیگر امنیت بیشتری دارد.

انصاری گفت: پلت فورم بات بله این امکان را فراهم می کند تا افراد بتوانند خودشان سرویس های جدید و ایده های خلاق ایجاد کنند.
https://akhbarbank.com/vdcgnt9n.ak9u34prra.html
تازه ترین اخبار