۰
۲۱
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱

دستورالعمل کمک به سپرده‌ گذاران کاسپین

اخبار بانک: نایب‌رئیس مجلس گفت: مقرر شده است که بانک مرکزی دستورالعملی برای کمک به سپرده‌گذارانی که وضعیت بحرانی دارند و مستأصل شده‌اند، تهیه کند.
دستورالعمل کمک به سپرده‌ گذاران کاسپین
به گزارش اخبار بانک به نقل از فارس، مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست صبح امروز نمایندگان سران قوا به منظور بررسی آخرین وضعیت سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین گفت: موسسه مالی و اعتباری کاسپین که موظف شده بود تا سقف مبلغ 100 تا 200 میلیون تومان به تمامی سپرده گذاران پرداخت کند برای اینکه شاکله خود را حفظ کند علیرغم ایجاد خط اعتباری برای برخی از سپرده گذاران سعی می‌کرد که مبلغ سپرده‌ها را به صورت کامل پرداخت نکند.

وی با بیان اینکه ظرف یکی دو روز گذشته با این موسسه مذاکراتی صورت گرفت که با توجه به اینکه خط اعتباری برای پرداخت سپرده‌ها فراهم شده است باید پرداخت سپرده‌ها را انجام دهد، افزود: نباید مراجعه کنندگانی که در این موسسات سپرده‌گذاری کرده‌اند مشکلی پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث اصلی سپرده گذاران بالای سقف 100 و 200 میلیون تومان هستند، ادامه داد: بخشی از موسساتی که علاوه بر کاسپین، وحدت، بدر طوس و البرز ایرانیان مشکل دارند باید مشکلات آنها توسط بانک مرکزی پیگیری شود و در چارچوب همین تصمیمات براساس روالی که طی شده مطالبات سپرده‌گذارانی راکه سرمایه محدود داشته اند پرداخت کند.

* تشکیل گروه تسویه متشکل از دولت و قوه قضاییه و نماینده سپرده‌گذاران

پزشکیان خاطرنشان کرد: برای سپرده گذاران بالای 100 و 200 میلیون تومان در کاسپین گروه تسویه متشکل از قوه قضائیه، دولت و نماینده سپرده گذاران تشکیل می شود که این گروه باید با هماهنگی بانک مرکزی تیمی تشکیل دهد که در هر یک از مؤسسات پاسخگوی سوال‌ها، نیازها و دغدغه‌های سپرده‌گذاران در همان منطقه باشند تا سپرده‌گذاران برای حل مشکل خود به سایر بخش‌ها مراجعه نکنند.

* اموال کاسپین شناسایی و قیمت گذاری می‌شود

وی با بیان اینکه تیم تسویه باید با سپرده گذاران جلسه برگزار و از آن ها نظرخواهی کند، افزود: این نظرات به هیات سه نفره اعلام می شود و در گروه تسویه که نماینده سپرده گذاران نیز عضو آن است، اموال شناسایی و قیمت گذاری می شود و در نهایت براساس آنچه که شناسایی می شود برنامه ها و تصمیمات بعدی برای تسویه مابقی سپرده، سپرده گذاران انجام می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر نخست باید گروه تسویه تشکیل شود و سپس اموال را شناسایی کند، ادامه داد: این گروه باید با سپرده گذاران جلسه تشکیل دهد و سپرده گذاران باید دغدغه ها و نگرانی های خود را به این گروه گزارش دهند.

وی اظهار داشت: مقرر شده دستورالعملی توسط بانک مرکزی تهیه شود تا نحوه کمک به سپرده گذارانی که وضعیت بحرانی داشته و مستاصل هستند مشخص شود تا این سپرده گذاران از وضعیت بحرانی خارج شوند و به همان نسبت تصمیمات بعدی برای آن ها اتخاذ شود.

پزشکیان با بیان اینکه براساس شکایت های دریافتی از سپرده گذاران کاسپین، سپرده ها را به صورت 5 میلیون تومانی یا 10 میلیون تومانی و مرحله ای پرداخت می کرد، افزود: براساس بررسی ها مشخص شد که این اتفاق رخ داده و کاسپین پرداخت را به صورت کامل انجام نمی دهد لذا در جلسه امروز با بانک مرکزی در این باره صحبت شد و از سوی این بانک مطرح شد که در این باره با موسسه مذاکره شده و به آن ها تاکید شده که اگر سپرده گذارانی مراجعه کردند و درخواست برداشت سپرده خود را داشتند، بانک نباید ممانعتی کند و مطالبه آن ها را پرداخت کند.

* برخورد با کاسپین در صورت ممانعت از پرداخت سپرده ها

وی ادامه داد: پیگیری ها ادامه می یابد تا اگر کاسپین به روند ممانعت خود ادامه دهد با آن ها برخورد شود تا مشکلی برای سپرده گذاران ایجاد نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی سپرده گذاران اطلاعاتی درباره اموال کاسپین ارائه داده اند، تصریح کرد: این اطلاعات جدیدی که درباره اموال کاسپین توسط برخی سپرده گذاران ارائه شده بررسی می شود و اگر اطلاعات صحت داشته باشد بسیاری از مشکلات سپرده گذاران رفع می‌شود.
https://akhbarbank.com/vdcexe8n.jh8fpi9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
m
Iran, Islamic Republic of
کمک نمیخواهیم مستحق صدقه هم نیستیم حقمان را از یک موسسه مجاز اعلان شده توسط بانک مرکزی میخواهیم. هر چی زودتر وقبل از اینکه پولمان بیشتر از این تضعیف شود.
Iran, Islamic Republic of
افضل توس که به بهانه وام و ... همین مبالغ اعلام شده را پس نمیدهد
m
Iran, Islamic Republic of
این است پاسخ پیگیریهای مستمر و گوشزدهای مقام معظم رهبری مبنی بر باز گرداندن هر چه سریعتر حق الناس؟ وقت کشی. وقت کشی و فقط وقت کشی . منظور از این نوشته بلند وبالا فقط وقت کشی است. وقت کشی
Iran, Islamic Republic of
که کاسپین تا 98 درصد به مشتریان سود میداده؟خوب شد که مطلع شدیم.
Iran, Islamic Republic of
زمان خریدن برای کاسپین کیلویی چند؟؟؟
ملکی
Iran, Islamic Republic of
انقدر صغری و کبری نچینینید.زودتر پول مردمو و آنچه را که از سروتهش زدید پس بدید.
سپرده گذار تعاونی فرشتگان.
Iran, Islamic Republic of
دلار از 3700 شد 4500 تو همین 6ماه. تو چه کاری سوده؟ خوب دارین با پول کاسپینیها کاسبی میکنید.تو چه کاری سوده.؟20 درصد در 6 ماه یعنی 40 درصد در سال.2 درصد کدومه؟ هنوز نصف پول 98 درصد بقیه مانده تا پس بدید.در واقع 50 درصد بدهی و طلب مردم همچنان پابرجاست.
مالباخته
Iran, Islamic Republic of
باز هم میگم خدا لعنتتون کنه بعد سه سال تازه اسم بدرتوسو اوردین
Iran, Islamic Republic of
ازبدرطوس چه خبر
Iran, Islamic Republic of
همه مدتهاست که 200 ملیونو گرفتن. زودتر برید سر مبالغ بالای 200 و سودهای کسر شده. مرحله به مرحله وخرد خرد پرداختن مربوط به نیمه دوم آبان بود.لطفا بهانه های واهی برای دیر پرداخت کردن پول مردم و منفعت شخصی نتراشید.ریال روز به روز دارد ضعیف و ضعیفتر میشود ومردم این کاهش ارزش پول ملی را در میزان مطالباتشان لحاظ می کنند.
رضا
Canada
قرار شد که سود سپرده ها رو هم با نرخ 15 درصد پرداخت کنند , پس چی شد!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
این حرف مال پارسال بود الان تمامش را بدون یک ریال کسرس میخواهیم.
Netherlands
باسلام آقای رئیس کل بفرمائید  سپرده گذاران صبوروشکیبای موسسه پولی باقدمت بیست ساله باشصدشعبه درسراسر کشور( ثامن )راناشکیبا نفرمائید باتخصیص منابع جبران خسران و آرامش راتسهیل نمایند
محمد صادق رزق جو
United Arab Emirates
باسلام. کجا پول میدن ۳میلیون و پانصد هزار تومان من را مسدود کردن و کسی جوابگو نیست بعد از گذشت یک ماه هنوز پاسکاری میکنند شعبه میگه مشکل از تهران است و تهران میگه شعبه. اخرش هم باز نکردن. حالا کجا بریم و به کجا شکایت کنیم خدا داند.
درمانده
با توجه به اینکه من در دی 94 در قبال سپرده ، تسهیلاتی از موسسه فرشتگان گرفتم هیئت تسویه حالا میگه باید با همان سود 31 درصد تسویه کنید بودن در نظر گرفتن سود به سپرده ها در این باره هم گزراشی تهیه کنید
Iran, Islamic Republic of
می بایستی مدیران و سهامداران متخلف موسسات مالی و همدستانشان بواسطه هزینه هایی که به کشور به اشکال و صور گوناگون تحمیل نموده و بنا به گفته تمامی مسئولین نظام یکی از عوامل اصلی گله مندی مردم می باشند مطابق نظر دادستان محترم کل کشور در دادگاهی ویژه و بطور علنی محاکمه شوند.
سپرده گذار کاسپین خراب شده
Iran, Islamic Republic of
راه حل سه گانه زیر پیش پای مسئولین است و چاره ای غیر از این برای حل مشکل موسسات ندارید:
1- پرداخت اصل و سود پولها تا روز تسویه
2- پرداخت وام قرض الحسنه به میزان مبلغ اصل سپرده و دریافت آن پس از دو سال
3- پرداخت اصل پول مردم به دلار به نرخ دولتی تا از فروش آن در بازار آزاد سود کسر شده جبران شود
مالباخته الزهرا مشهد
Iran, Islamic Republic of
شما میگوئید بالای 100 یا 200 میلیون
این موسسه الزهرا مشهد-کاسپین که زیر 100 م داریم را هم کامل پرداخت نمی کند و بزور 50درصد را پرداخت کرد و الباقی آنرا هم پرداخت نمی کند. تو رو بخدا بفکر موسسه الزهرا مشهد هم باشید. ممنون
پارسا
United States
با سلام بانک مرکزی چرا سپرده گذاران ثامن را فراموش کرده ایا غبر از این است موسسه ثامن با این عمل بی توجهی و زیر پا نهادن حقوق شهروندی وکرامت انسا نی که با سو استفاده از اعتقادات مردم وبا نام گذاری این موسسه بنام امام رضا و احترامی که مردم برای ان بزرگوار قایل هستند نتنها با عث نارضایتی در بین مردم شده کارمندان انها در شعبه با تبیلغ بر علیه دولت و بانک مرکزی باین ترتیب در مردم القا تفکر میکنند که موسسه ثامن هیچ مشکلی نداشته این دولت و بانک مرکزی است که توقیف سپرده مردم با عث کندی کار و ایجاد مشکل وسنگ اندازی در راه این موسسه پر قدرت شده است وتمام خطا وگناه موسسه خودرا بگردن اقای سیف میگذارند وبعضا با بر خورد پرخاش جویانه با مشتر یان ومنتصب نمودن موسسه به یک ارگان نطامی که در بین مردم جایگاه خاص دارد با زبان بی زبانی مردم را تهدید میکنند وبا این عمل خود موجبات نا رضایتی شدید ویک نگاه بد بینانه بوجود می اورند درنهایت من از شما که سایت بی طرف هستید حداقل با یاز نمودن یک صفحه برای ما سپرده گذاران ثامن بتونید این بیعدالتی اقایان مدیران ئمسولین ثامن را بگوش مقامات مسول بخصوص ریس جمهور محترم برسانید بخدا قسم اقای روحانی مردم از دست این موسسه خون کریه میکنند شما را بخدا بداد ما هم برسید اینها با باند بازی با دادن کارتهای متعدد به اشنایان خودشان بعضا با پارتی بازی یک بازار سیاه خطرناک در خارج از شعبه بوجود اوردند الان درست مثل زمان کوپن بازی دارند همان کاری را که در پمپ بنزین بود کارمندان ثامن میکنند مردم حقشان نیست که این بلا را به این شکل تحمل کنند پول مردم رفت ابروی مردم را هم بردند خدا باید بداد ما برسد ---
Iran, Islamic Republic of
فعلا که تو همون فرشتگان ادغام شده مجازش مونده وای به اونهایی که تو لیست مجازش هیچوقت اسمشونو نیاورده بوده؟//
Iran, Islamic Republic of
ایا امید جلین باید ۳ تومن هر دوهفته ب مستری پرداخت کند!؟
تازه ترین اخبار