۰
۵۷
اخبار بانک: سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن همچنان در حالت انتظار برای تعیین تکلیف این موسسه و سپرده های خود هستند.
سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن همچنان منتظر
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، حدود هفت ماه پیش بود که با هجوم سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن برای دریافت سپرده های خود این موسسه در آن برهه در پرداخت سپرده ها با مشکل مواجه شد.

در همان روزها مسئولان بانک مرکزی با مصاحبه‌های به‌موقع خود خبر از عدم به وجود آمدن مشکل برای سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن را دادند. مصاحبه هایی که امید را در دل سپرده گذاران این موسسه اعتباری قديمي و خوشنام با بیش از ۶۰۰ شعبه در سراسر کشور که سپرده های بسیاری را جذب کرده است زنده کرد.

حمایت های مسئولان بانک مرکزی این نوید را به سپرده گذاران و سهامداران این موسسه داد که مشکل این موسسه اعتباری و صدور مجوز برای آن زودتر از آن چیزی که تصور می شود به وقوع بپیوندد.حتي نام اين موسسه در ليست متقاضي دريافت مجوز در سايت بانك مركزي درج شد.

در همان روزها البته صحبت هایی از ادغام این موسسه اعتباری با موسسه اعتباری کوثر و نیز بانک مهر اقتصاد نیز بر سر زبانها افتاد اما تکذیب شد.

چند روز پیش اما مجدداً رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد ادغام موسسه اعتباری ثامن و کوثر و همچنین بانک مهر اقتصاد در شرف انجام است.

فارغ از وعده های مسئولان بانک مرکزی برای ادغام و عدم وجود نگراني براي سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن، این پرسش به وجود می‌آید که چرا مسئولان بانک مرکزی سپرده گذاران موسسه ثامن را در آمارهای خود به حساب نمی آورند.

بر اساس اعلام مسئولان هم اکنون حدود ۹۸ درصد سپرده‌گذاران موسسات اعتباری فاقد مجوز تعیین تکلیف شده اند حال اگر سرنوشت سپرده‌گذاران موسسه اعتباری متقاضي دريافت مجوز ثامن نيز مشخص و در آمار بانك مركزي قرار گيرد سپرده گذاران نبز خيال راحت تري خواهند داشت .

سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن در چند روز گذشته پیام های بسیاری را به پایگاه خبری اخبار بانک ارسال و خواهان پیگیری روند اخذ مجوز شدند.

امیدواریم بانک مرکزی روند اعطای مجوز و یا ادغام برای این موسسه اعتباری خوشنام كشور را تسریع تا مشکل سپرده گذاران برطرف شود.
https://akhbarbank.com/vdcbzwbs.rhb00piuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
باسلام
شایسته است تکلیف همه سپرده گذاران را معلوم کنند
چه وقت تسویه میکنید
من جز ۲‎٪ هستم سزاواره تغاس عدم کنترل را بدهم تاکی شفاف رفتار نمیکنید
خدامیداند من وامثال من بشما اعتمادکردیم سزاواره این بلا تکلیفی نیستیم
رافت شما به اجانب میرسه ما والله خودی هستیم ونه رانت خواریم ونه اختلاسگر
منصفانه تدبیر کنید وابلاغ کنید
انشاالله وعده تا اخر اذر باز به تعویق نیفتد!
امید
موسسه ثامن هیچ مشکلی ندارد
ثامن که هیچ وقت مشکل نداشت! بانک مرکزی هم مشکلی نداشته و ندارد! مردم بیچاره وبدبخت باید همه مشکلات رو تحمل کنند!!!

البته شما هم که از پرسنل ثامن هستید مشکلی ندارید!!!
خدا به همه کمک کند
آقا شما را به هر چه وهر که میپرستید اینقدر با اعصاب نداشته مردم بازی نکنید زودتر تکلیف سپرده گذاران ثامن الائیمه را مشخص کنید کافر که گیر نیاورده اید که بخواهید داخل پرس قرارش دهید تا مسلمان شود اکثر کسانی که داخل این موسسه سپرده گذاری کردند به خاطر اسم مقدسش وبا اطمینان به اینکه وابسته به نهادی بود که حتی یک درصد هم فکر کلاه برداری نمیکردند.الان نزدیک 6ماهه که نه زندگی داریم ونه اعصاب من باموسسه قرارداد 6ماهه بستم چون با برنامه ریزی که کرده بودم بعد 6 ماه نیاز به پولم داشتم الان حدود 6ماهه که شدیم عروسک کوکی اینهازندگیم دارد ازهم پاشیده میشود سلامتی خودم واعضاء خانواده به خطر افتاده 3تا بچه بیکار وعزب دارم جرم ما این است که به ارکان این نظام ایمان داریم وپارتی نداریم .
حکایت موسسات مالی ومردم ودولت:این است که سرپرست خانواده به جهت رفاه وآسایش اعضای خانواده لوازم وامکاناتی را تهیه میکند واعضاء خانواده هم درخورنیازخود از آن امکاناتی که توسط بزرگ خانواده تهیه شده وباتوجه به ایمانی که به بزرگ خانواده دارند ازآن امکانات استفاده میکنند حال چنانچه درحین استفاده مشکلی برای اعضاءخانواده بوجود بیاید شرعآ وقانونن رفع مشکل وظیفه بزرگ خانواده میباشد نه اینکه بیاید وحاشیه سازی وفرافکنی کند که فلانی چرا شمارفتی ومثلآ فلان غذا را تناول کردی که این مشکل برایت پیش بیاید مادر حکومت اسلامی به حاکمان خود ایمان داریم و هرچیزی که درجامعه موجود میباشد را با اطمینان استفاده میکنیم واگر غیر ازاین باشد وبه مردم بگویند که ما فقط رای شما را میخواهیم به مشکلات شما کاری نداریم هریک خود برای رفع مشکلاتتان عمل کنید آنوقت به این جامعه چه باید گفت؟؟؟؟؟؟؟
من فکر می کنم باید این فریادها را شنید. بعضی از این مردمی که با تحصن کنار خیایان ها می خوابند، به نان شبشان محتاجند! زندگی ها دارد متلاشی می شود!
من خواهش می کنم از مقامات مسئول در بخش های گوناگون یک مقدار دل بدهند و با توجه بیشتر و یک نگاه عمیق تر… این مشکلی ست که باید حل کنیم. در نهایت این مشکل در همین جمهوری اسلامی بوجود آمده، حالا دائما بیندازیم گردن همدیگر! بالاخره رفته اند از نهادی یک مجوزی گرفته اند و یک نهادی هم موظف بوده که نظارت کند. حالا یکی کوتاهی کرده، یکی اشتباه کرده…! مردم این وسط چه می شوند؟
باید مراعات حال مردم را بکنیم. امیدوارم این حرف را که خواسته این مردم است و مراجعات فراوانی هم هست، این را بشنوند و از کسی که دلسوز آن هاست و می خواهد مسئله را حل کند، انشاالله بشنوند و دل بدهند و پای کار بایستند و زود این مسئله را جمع کنند. خوب نیست در شرایطی که دشمنان می خواهند اساس و موجودیت ما را تحت فشار قرار بدهند و مردم را تحت فشار مضاعف قرار بدهند، اینجور صحنه ها و اینجور اتفاقات در کشور ما مشاهده شود.
بهمنی ادامه داد: ما ١٧٠٠ تعاونی را در آن زمان ساماندهی کردیم و یک‌نفر هم از سپرده‌گذاران اعتراض نکرد. به این موسسات وزارت تعاون مجوز داده بود مثل قرض‌الحسنه نیروی انتظامی که ما اینها را جمع کردیم. حالا یکی می‌گوید که شما آمده‌اید از ثامن‌الحجج تشکر کردید. بله من این کار را کردم، چون همین موسسه ٢٣ موسسه کوچک را جمع کرد، الان هم اگر یکی ١٠ موسسه را جمع کند، دست او را می‌بوسم.
بالابودن سود سپرده به نفع مردم نیست به شرط آنکه دولت مانند تمامی کشورهای پیشرفته میبایست هزینه های زندگی روزمره مردم راپائین بیاورد مانند خوراکی هاهزینه های درمان کرایه خونه وصدها خرجدیگر که به چشم نمی آید ولی درزندگی روزمره مردم دیده میشود نمیشود فقط یکی از جنبه های موضوع رادید ازیک طرف سود به سپرده گذار کم میدهند ازطرف دیگر وقتی میخواهی وام بگیری حتی به اسم قرض الحسنه چنددرصد سود بهش میزنند ولی اسمی میگویند ما سود نمیگیریم اگر واقعا دولت راست میگوید بیاید زمینه شغل برای بیکاران وپائین آوردن هزینه درمانی ومایحتاج روزانه مردم را پائین بیاورند مطمئنن مردم هم سود بانکی درخواست نمیکنند بسیاری از مردم بااین سودها زندگی میکنند یک بام وچند هوا که نمیشود دولت خوب کسی هست که به همه جوانب کاری که میکند بیاندیشد وفقط به سودخودش نگاه نکند

موسسه ثامن تمام مراحل اخذ مجوز رو طی کرده
و شما نمیتونید اون رو با موسساتی ک منحل شده اند مقایسه کنید بعدشم هر سپرده گزاری ک برای دریافت پول رفته موسسه بدون پول بیرون نیومده، ثامن هیچ مشکلی نداره
سلام چقدر پول ????!!!!!گرفته 200هزارتومان!!!!
پارسا
دادش مردم حاصل جندین سال زحمت خودشان برای روز مبادا ذخیزه کردن بعد یک عده ببهانه اینکه مردم یک دفعه هجوم اوردنذ که نمیشود حرف الان هفت ماه است یک هفته شلوغ شد تمام دیگه دروغ کسی به اینها فشار نیاورده بعد اگر کارمندان ثامن راست میگویند الان دیگه کاری ندارند نشستند فقط هر کارمند تا اطلع ثانوی حقوق نصف بگیرند وانها که بیکارند برند مرخصی بدون حقوق تا ثامن درست شد بیایند ببین کدامشان این کار را میکنند یا مدیران رده بالا که قربانشان برم یک چند ماهی فقط از کیسه خودشان بخورند ولی سپرده گذار بیچاره عروسی دخترش و جوان بیچاره بیکار از ان ان چندر قاز خودش بده افایان در شعبه بخندن بعد اگر کسی حرف زد جمعی عربده بکشند ومردم با پلیس تهدید کنند اقایان مدبر اخبار بانک مشغولذمه هستی اگر این را پخش نکنی برادرم شما ابروی مردم را بردید مردم برای عافبت خودشان پس انداز کرده بودند حتی نزدیکترین فرد انها نمی دانست این ثامن باعث اختلاف خانواتدگی شد کسی که ابروی مومن را پبش دیگران ببره خدا برای ان گناه سنگین دیده مگر میشود شما یک موسسه باین بزرگی اینقدر بی در پیکر باشه هفت ماه مردم دارند خون میخورند مردم میرند در شعبات زن بچه مردم یک جوان زبر سی سال هر چه از دهانش در میاید نثار زن بچه مردم کنه که چی این موسسه مال یک ارگان دولتی هر گز ان انسانی که جان خودش کف دست گرفته وبنام ... است اگر بهر جهت خدایی است هر کی با ابروی مردم بازی کنه خدا بد جوری با ابروی ان بازی میکنه مطمعن هستم کسی که مارا به این روز انداخته مجازات سخت الهی داره اما این دلیل نمیشه ما دنبال حق ما نباشیم ما پول ما را خروار به این ادمها دادیم بعد مثقال باچشم گریان به توهین به ما ودارند می دند الیته توهین حتمی نباید بد بیراه با شه همین که شما نتوانی حق خودت را که با نخوردن ونچوشیدن برای فردای خودت وخانواده ات دادی بموفع بگیری وبروی پیش دیگری گردن کج بکنی این هم توهین است وهم فحش
جمال فرزند جلال
دادا 200 تومن واسه تو پول کمیه ولی برو ببین چنصد هزار نفر دارن یه روز درمیون 200 تومن ورمیدارن...پولی نمیمونه بخوان بیشترش کنن...
یوسف
داداش شما نیاز به یک گفتار درمانی داری لطفا اول برو دکتر --دوست عزیز در همه جای دنیا موسسات وبانکها به چنین مشکلی بر میخورند انها اول کارمندان خودشان تا 60الی 70 درصد کم میکنند بعد شعبات وملکها خودشان را کم وتبدیل به نقد میکنند مدیران رده بالا تماما تا اطلاع ثانوی حقوق نمی گیرند یا استفا میدهند بعد وقتی مشکل درست شد انها را دعوت به کار میکنند من از شما که این حرف را میزنی خواهش میکنم از مدیر کل ایننها بخواه که فیش خودشان را بعد از این بحران که ما را به خاک نشاندند بزارتد در انترنت بعد ببیند که کی سیه رو است وغش دارد با جیب مردم که نمیشه هم خدا را داشت وهم خرما را من در سر پرستی رشت اهد بودم کارمن زنگ زده بود به مسول مالی تحمل دوروز پرداخت ویزیت دکتر را ندات میگفت اقا دو روز شده چرا پول من را نمی دهید اینها قثط بفکر جیب خودشان هستند ریس کل اینها زحمت مردم کشیدند عذاب را مردم کشیدند بعد کارمندان خودش را ناز میده میدانی چرا چون مترسند که این کارمندان مردم تحریک کنند البته وقتی مکل اینها حل شد بحساب انا هم میرسند بگذریم از همه که بگذریم ما حق داریم ودر هیچ مرامی ودر هیچ حکومتی کسی حق نداره به مال مردم دست درازی کنه مطمعن باشید که این اقایان تا وان سختی پس میدهند چون حق ما حق الناس است ودر قران کریم اینها مجازات دارند
ابراهیم
خوابی داداش کمش کردند حالا هر هشت روزی 600 هزار تومان میدن یعنی روزی 75 هزار تومان
بهجت
United States
من که چها روزه نمی تونم از صادرات پول بگیرم فکر کنم کمتر از هفته ای ۶۰۰ شده، اگه کسی می دونه چجوری باید از صادرات پول گرفت لطفا بگه
سپردهگزارثامن
98 درصد موسسات غیرمجاز اشتباه نکن و جو بی خودی نده!
مجید
تکلیف مردم را روشن کنید اگه قراره ادغام بشه به مردم زمان درست ادغام را بگید به خدا مردم گناه دارن از اعتماد مردم سواستفاده نکنید نذارید دوباره مردم بریزن توی موسسه تا اوضاع از این هم بدتر بشه صبر مردم دیگه تموم شده.
متاسفانه با این اوضاع ثامن دیگر نمیتواند سر پای خود بایستد خدا آخر عاقبت سپرده گذارانش را بخیر کند.
علی
واقعا چقدر باید صبر کرد .کاسه صبرمان لبریز شد وخبری از تکلیف موسسه نیس.
اسماعیل صادقی
ثامن باید پول مردم را بپردازد
احمد مذهبی
سلام
سپرده گذران موسسه ثامن نگران نباشن.این موسسه فقط به دلیل هجوم سپرده گذاران به مشکل نقدینگی خورده و انشااله تا یکی دو ما آینده درست میشه.
به نظر شما هجوم سپرده گذاران کلمه زشتی برای مردم گرفتار و درمانده نیست؟ مگر همه مردم دیوانه هستند یا وحشی که هجوم بیارن؟
پول خودشون رو میخوان چون همه مسئولین کشور گفتند به هیچ موسسه ی غیر مجازی اعتماد نکنید و پول نگذارید
پول نمیدهید زبونتون هم درازه که چرا به ملت توهین میکنید که هجوم اوردید؟؟؟
اول باید حقوق مدیران ارشد قطع بشه و بعد پرسنلش تقلیل پیدا کنند و املاک و دارایی ها نقد بشه و پول مردم را بپردازند بعد ادغام بشه و مجوز بگیره
مگرنه دیگه راه به جایی نداره!
احمد
سپرده گذاران ثامن هیچ نگران نباشن ثامن از موسسات دارای مجوز و بنیه مالی خیلی قوی هستش.
بهجت
United States
اگه بنیه قوی مالی داشت که پول مردم بدبخت رو میداد انشالله خدا لعنتشون کنه و خیر و خوشی از زندگیشون نبینن که با روح و روان مردم بازی می کنند
عاشق ثامن
United States
کی از ثامن پول خواسته و نگرفته هر کی نیاز مبرم داشته گرفته ثامن فقط داره بدنامی میکشه خداییش سودهای سپرده ها رو هم سره موعد مقرر واریز میکنه مردم یکم انصاف داشته باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مالباخته
Germany
!من دوماهه سود7میلیونیمو نتونستم بگیرم...معاون شعبه که فکرمیکنه رییس بانک مرکزی هست باقباهت تموم میگه بروباکارت بگیر...چندتاکارت جور کن....خواهش کردم...دادوبیدادکردم...رفتم پیش رییس کل سرپرستی.....متاسفانه نتونستم یک ریالم بگیرم...وحدت رویه توشعبات نیست....فقط پولاروبه دوستان وبستگانشون میدن
مالباخته
Germany
باسلام خدمت همه سپرده گذاران ثامن...این موسسه فقط داره زمان میخره...ازپرداخت هفته ای 800تومن رسیده به هشت روزی 600تومن...از40روزدیگه میشه هشت روزی 400تومن..اگر ازهفت مرحله ازشش مرحله روگذروندن چراتاحالاعضوشتاب نشده؟؟!!!یعنی ازموسسه نورکمتره؟؟!!
اسماعیل صادقی
با تشکر از نویسنده این مقاله که پیگیر ثامن بوده ولی برام جالبه کی داره نظرات مردم را رای منفی dislike می کنه و در مقابل و مخالفت با حرف مردم نظر میدهد!!!
پرسنل ثامن شبانه روز در حال فعالیت هستند؟
واقعا خسته نباشید!
فاطمه اصرالاسلامی
از رهبر عزیزمان می خوام اینبار هم قاطعانه دستور رسیدگی صادر کنند و به داد مردم برسند.
مجبورمون میکنن یک روز در میون اگه بانک صادرات خود پردازش پول داشت و موسسه ثامن حساب رو مسدود نکرده بود و اگه ...... بتونیم بعد از ایستادن در یک صف 200 تومن پول دریافت کنیم
نوروز پیری
سلام پول گیر هرکه بیفته فکر میکنه مال خودش میشه ثامن پولمون را به موقع میخواهیم
نوروز على اسدى
تا سر نوشت موسسه ثامن را كه به حق تا كنون خوشنامى خود را به ثبوت رسانده به سرنوشت ساير مو سسات گرفتار كنند و من بعنوان يك سپرده گذار از مسئولين محترم ثامن استدعا دارم مو وضع را اكيداپى گيرى نموده و تكليف سپرده گزاران خود را روشن كنند، ما سپرده گذاران به حرمت خوشنامى ثامن سكوت كرده ايم واميدوارم نيايد انروزى كه دشمنى با اين موسسه سالم و خوشنام تداوم يابد وبيش از اين با سپرده گذاران سر نا ساز گارى داشته باشد و در ان صورت صبرمان بسر امده
با سلام :موسسه ثامن موسسه قوی است و در عین حال کارمندان بسیار صبور و خوشرویی دارد امیدواریم زودتر به شبکه شتاب متصل شود تا مردم راحت تر با سپرده هایشان کار کنند. باتشکر
چرا متولی نداره
ایروانیان
موافق هستم. یک سپرده گذارایر
سپرده گذار بدبخت
همه مونو مسخره میکنن اقا خوش بحال ارمانیا این اقایون با بی احترامی تمام پوله زحمت کشیو بد بختیمونو بمون نمیدن من یه ماهه پیش رفتم تهران شعبه جهان کودک یه نگهبان گذاشتن اندازه یه خرس اجازه حرف زدن نمیدن خدا لعنتتون اگه به پولم برسم تا عمر دارم از خیابونی که ثامن توش باشه رد نمیشم و نمیزارم کسی اونجا بره خدا لعنتتون کنه
نهان
سلام ترا به هر کس که میپرسند مارا از دست این موسسه ثامن نجات دهید فقط کارمندانش اوضاعشون با این وضعیت خوب شده
باز خوب شما مثل سپرده گذار های افضل توس که به گفته خود آقایون یک ریال کسری هم نداره از پولاتون کسر نمیکنن
مرتضی
United States
الان شش ماهه به مؤسسه مراجعه میکنم برا گرفتن پولم.ولی متاسفانه به من گفتند باید یه مریضی داشته باشی ماپولتو میدیم.خداکنه خودشون مریضی سعب العلاج بگیرن دستشونم به جایی بند نباشه.
شهره
Iran, Islamic Republic of
آقا با این رفتاراشون که همه مریض شدیم دیگه چی میخواهند خدا لعنتشون کنه
من نمیدانم چرا در این مملکت قانون بصورت یک بام و دو هوا اجرا میشه. طبق قانون ساماندهی بازار غیر متشکل پولی از امسال بایستی تمام موسسات یا باید از بانک مرکزی مجوز فعالیت داشته باشند و یا باید تعطیل کنند به همین دلیل هم اکثر موسسات که بعضا هم مراحل ادغام را طی کرده بودند و خوب هم کار میکردند از جمله موسسه آرمان وحدت که نتوانست در آخرین مراحل با توسعه ادغام شود تعطیل شدند ولی حالا چرا موسساتی مثل ثامن و مهراقتصاد که آنها هم هنوز مجوز خود را دریافت نکرده اند فعالیت میکنند معلوم نیست. خوب اگه قانون برای همه یکسان اجرا نشه در آینده حتی ممکن هست دوباره این موسسات غیرمجاز رشد کنند و مشکلاتی بوجود آوردند خوب اگه ثامن و مهراقتصاد شرایطش را دارد مجوزش را بدهند واین همه مردم گرفتار نکنند و اگه شرایطش را ندارد ساماندهی کنند حداقل از این بلاتکلیفی مردم دربیایند.
شهره
Iran, Islamic Republic of
کارمندهاتا حالا میگفتید تا عید درست میشه حالا میگویید بعد از عید درست میشود کی سیرمونی دارید؟
ثامن
سلام
ششماه هست که گفتن ثامن و مهراقتصاد و کوثر ادغام میشه اما تا الان هیچ کاری در این مورد صورت نگرفته مهراقتصاد که بدنبال مجوز گرفتن خودش هست کوثر هم که خودش مجوز داره و تمایلی به ادغام با موسسه ثامن نداره
علی
سلام . بعید میدونم این موسسه ثامن . دیگه مثل قبل بشه
مرتضی حسن نیا
سلام بنده میخوام گره ای از زندگیمو باز کنم چرا به پولم دسترسی ندارم خدا یی هم هست دیر ی نخواهد شد که باید پاسخ بدهید....
محمد
من امروز صب رفتم پولم بگیرم بهم نمیدن
$€$€&
United States
خیلی شرم اوره برای یک دولتی که برای همه مشکل ساز شد که با این وضع
مردم دارن زندگی میکنند مگر این چه کاری بعد از هشت ماه تکلیف این موسسه روش نشد
United States
خواهش تکلیف ای موسسه روشن کنید همه گرفتار کردین بعد از هشت ماه باید ماهی دویست تومان بگیریم
محمد
باسلام .هما نگونه که مستحضرید.حدود ۷ماه است که سپرده گذاران موسسه ثامن در بلاتکلیفی قرار دارند..لطفابه شورای پول واعتبار اعلام نمائیدموسسه ثامن را همانند سایر موسسات .یه مساعدت ویژه ای.مبذول فرمایند تا مشکل سپرده گذاران مرتفع گردد.با تشکر...
چشم حتما میگم
علی
با سلام خواهش میکنم با توجه به مسائل سیاسی پیش آمده در کشور جهت جلوگیری از هر گونه تنش تکلیف سپردگان ثامن رو روشن کنید چون برا نظام وانقلاب روی خوشی نداره
ممنون از شما
حسین آقابالائی
لطفا درموردادغام ویا هرچه که هست مسئولین سریعتر تصمیم بگیرند مااز روند کنونی شدیدا ناراضی هستیم واین موسسه من رادرشرایط بحرانی قرارداده طوری که از بیرون پول نزول برداشته ام
چرا مشکل موسسه ثامن الائمه را شفاف بیان نمیکنید تا کی پولمان بلوکه خواهد شد سررسید سپرده مون رسیده میخواهیم برداشت کنیم پس کی مشکل ما حل خواهید کرد. چرا بی تفاوت هسنین.چرا از اول نگفنین این موسسه غیر مجاز است.
Farhadi
اینک نوشته من و نزاشتید مردم بخونن متشکرم
محمد حسين
فقط در صورتي مشكلمون حل ميشه كه حرفمونو بگيم كه بدبخت شديم بگيم به خاك سياه نشستيم نه اشتغال ميخواهيم نه تخم مرغ نه هيچ چيز ديگري فقط حاصل يك عمر بدبختيمونو كه با جون كندن بدست آورديم و بهمون برگردونيد ، انگار ميخوان پول اضافي بدن ، بابا پول بدبختيه خودمونه به خدا به اينم رحم نميكنيد اين دولت اصن به فكر مردم نيست متاسفانه
امیر
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتتون کنه هم پولمون را خوردید هم بی احترامی کردید هم کتک زدید هم تهمت زدید و مهمتر انگ طماعی و اغتشاش هم بهمون زدید ننگ بر شما
تازه ترین اخبار