۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰

تقویت ۹ واحدی شاخص بورس

در پنجمین روز معاملات بورس تهران در این هفته دماسنج بازار سرمایه پس از فراز و فرودهایی در نهایت ۹ واحد رشد کرد. در داد و ستدهای امروز سهم‌های گروه فرآورده‌های نفتی عمدتا با رشد مواجه شده‌اند اما محصولات شیمیایی، اطلاعات و ارتباطات و تعداد زیادی از خودرویی‌ها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.
تقویت ۹ واحدی شاخص بورس

به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران پس از فراز و نشیب‌های زیاد در نهایت نسبت به روز گذشته ۹ واحد رشد کرد و به رقم ۸۴ هزار و ۷۴۴ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز پس از ۱۱ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۳۵۸ واحدی دست یافت.

شاخص آزاد شناور امروز ۲۴ واحد رشد کرد و تا رقم ۹۱ هزار و ۵۱۵ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول شاهد رشد ۱۸ واحدی بود، اما شاخص بازار دوم با افتی ۳۷ واحدی روبرو شد.

در معاملات امروز پتروشیمی فناوران، پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل نمادهای داده گستر عصر نوین (های وب)، سرمایه‌گذاری غدیر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به روند رو به کاهش دماسنج بازار در میانه معاملات کمک کردند.

در معاملات امروز نفتی‌ها عمدتا با روند افزایشی مواجه بودند، البته این روند افزایشی چندان زیاد نبود و عموما به کمتر از یک درصد ختم می‌شد. در این گروه ۱۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به پنج میلیارد تومان در ۱۶۴۳ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت، اما در گروه محصولات شیمیایی تعداد زیادی از سهم‌ها افت کمتر از یک درصدی در قیمت پایانی را تجربه کردند هر چند که تعداد زیادی از سهم‌های این گروه جزو نمادهایی بودند که تا حدودی به رشد شاخص دامن زدند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز روند قیمت سهم‌ها عموما کاهشی بود علاوه بر این در گروه اطلاعات و ارتباطات نیز هر سه سهم های وب، آتیه داده پرداز و مبین وان کیش روندی کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

امروز در گروه اطلاعات ارتباطات ۱۲ میلیون سهم به ارزش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان داد و ستد شد و در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز بیش از هشت میلیون سهم به ارزش دو میلیارد و ۶۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در بازار امروز که تعداد زیادی از سهم‌ها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کرده‌اند، قندی‌ها عمدتا با رشد مواجه بودند و تعدادی از آنها حدود یک درصد و تعدادی نیز حدود دو درصد در قیمت پایانی افزایش یافتند. در این گروه سه میلیون و ۸۹۹ هزار سهم به ارزش نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۴۱ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۷۹۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۷ هزار و ۲۴۴ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز ۴.۱ واحد رشد کرد و به رقم ۹۲۹.۷ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۱۶۱ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۲۳۸ میلیون سهم و اوراق مالی طی بیش از ۳۹ هزار نوبت داد و ستد بود.

https://akhbarbank.com/vdcjmiei.uqeihzsffu.html
تازه ترین اخبار