۰
۱
اخبار بانک: برخی از بانک ها و موسسات اعتباری برای جلوگیری از خروج منابع ابتکارات جالب به کار برده اند.
ترفند برخی بانک‌ها برای جلوگیری از خروج منابع
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، افزایش تعداد کارتهای بانکی عابر همانقدر که نقل و انتقال وجه را آسان کرده است به همان میزان نیز خروج منابع از یک بانک به بانک دیگر را راحت کرده است.

به عبارت دیگر یک شخص می تواند میلیاردها ریال از سپرده خود را در کسری از دقیقه از یک بانک به بانک دیگر انتقال دهد.

این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که بانکی که سپرده از آن خارج شده یک روز بعد متوجه خروج منابع خود می شود و دیگر کار از کار گذشته و نمی‌توان برای خروج آن چاره اندیشی کرد.

این اقدام از طریق دستگاههای کارت خوان و خرید های ۵۰ میلیون تومانی امکان پذیر است و در صورتی که این اتفاق یعنی خرید از دستگاه‌های کارتخوان با کارت‌های شتابی صورت نپذیرد مشتری مجبور است به بانک مراجعه کرده و در برابر کارمندان چک بین بانکی و یا عملیات ساتنا و پایا را انتخاب کند و معمولا مسئول شعبه تلاش می‌کند خروج منابع به راحتی صورت نگیرد.

اما به تازگی برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری برای این که به راحتی منابع از طریق کارتهای شتابی خارج نشود محدودیت‌هایی را اعمال کرده اند.

براساس قوانین موجود هم اکنون از کارتهای شتابی می توان به تعداد نامحدود خریدهای ۵۰ میلیون تومانی از طریق دستگاه‌های کارتخوان داشته باشیم.

اما برخی بانک ها و موسسات تعداد نامحدود خرید از دستگاه های کارت خوان را برداشته و برای آن محدودیت ۵۰ میلیون تومان و یکصد میلیون تومان در روز در نظر گرفته اند.

به گزارش اخبار بانک، به عبارت دیگر مشتری نمی تواند به راحتی از طریق دستگاه های کارت خوان میلیاردها ریال از سپرده خود را در چند دقیقه خارج کند.
https://akhbarbank.com/vdcb5sbs.rhbsspiuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
اسماعیل
با سلام نحوه عملکردهربانک بستگی دارد البته بعد از اطمینان از برخورداری حمایت دولت وگرنه برای جلب اعتماد مردم تلاش شبانه روزی نیاز است زمانی که سپردمردم در بانک پشتیبان نداشته باشد بانک مرکزی هم مسئول صرروزیان بانکها نباشد دراین جور موآقع جلب اعتماد مشکل است
تازه ترین اخبار