۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵

نوسان بیش از ۵۰ تومانی دلار در یک ماه

دلار آمریکا در پنجمین ماه سال جاری با رکوردهای جدیدی در سال جاری روبرو شد و در هفته‌های اخیر در مرداد ماه ۵۴ تومان نوسان را پشت سر گذاشته است.
نوسان بیش از ۵۰ تومانی دلار در یک ماه

به گزارش ایسنا، ‌دلار آمریکا در حدود یک ماه گذشته با تغییر و تحولاتی همراه شده است. دلار در هفته‌های اخیر با شیبی ملایم با حرکت افزایشی روبرو شده و بعد از مدت‌ها از کانال ۳۷۰۰ تومان خارج و وارد کانال ۳۸۰۰ تومان شده است.

دلار آمریکا در ابتدای مرداد ماه امسال با قیمت ۳۷۷۵ تومان در بازار آزاد عرضه شد. در ادامه با روند صعودی به ۳۷۷۹ تومان و بعد هم به ۳۸۰۰ تومان رسید.

در ادامه مرداد دلار با ادامه حرکت خود در مسیر افزایشی در هشتمین روز ماه به ۳۸۱۲ تومان رسید و در ادامه این روند ۳۸۱۹ و ۳۸۲۱ تومان داد و ستد شد.

در روزهای بعد و در میانه ماه نرخ دلار به ۳۸۲۶ تومان رسید که این رقم بالاترین نرخ دلار در مرداد ماه و همین طور بالاترین نرخ از شروع سال جاری تا کنون بود که رکورد جدیدی برای دلار در سال ۱۳۹۶ به حساب می آید.

در ادامه و با عبور از نیمه ماه دلار تا حدودی با روند کاهشی همراه شد و قیمت آن به ۳۸۱۵ تومان و بعد ۳۸۱۲ تومان رسید. اما در روزهای پایانی مرداد ماه بار دیگر روند آن معکوس شد و به ۳۸۲۰ تومان رسید.

در مجموع دلار آمریکا در این ماه پر نوسان ترین ماه خود را در سال جاری طی کرده است و در این بازه زمانی ۵۴ تومان نوسان و تغییر قیمت داشته است که این میزان نوسان رکوردی برای دلار در سال جاری محسوب می‌شود.

از سوی دیگر افزایش نرخ دلار در مقطعی بر بازار سکه نیز تاثیر گذاشت و قیمت‌ها را در بازار سکه با افزایش قیمت مواجه کرد به طوری که قیمت سکه تمام در میانه‌های ماه به یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان رسید.

https://akhbarbank.com/vdceon8n.jh8ewi9bbj.html
تازه ترین اخبار