۰
۷۷
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۸
سیف اعلام کرد:

سه تعاونی غیرمجاز ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف می شوند

اخبار بانک: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: سه تعاونی غیرمجاز که اکنون در نظام پولی و بانکی کشور فعالیت دارند، ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف می شوند و بعد از آن موسسه غیر مجازی نداریم.
سه تعاونی غیرمجاز ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف می شوند
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از ایرنا، ولی اله سیف روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون سپرده گذاران زیر ۱۰۰ میلیون تومانی تعاونی های ادغامی در موسسه کاسپین تعیین تکلیف شده اند، اظهار داشت: اکنون در شرایط مناسبی هستیم و در آینده مبالغ بالاتر نیز برای تعیین تکلیف اعلام می شوند.

وی افزود: به غیر از تعاونی های منحله، سه تعاونی غیرمجاز داریم که به زودی تعیین تکلیف آنها را اعلام می کنیم و پس از آن اعلام می کنیم که دیگر هیچ موسسه غیرمجازی نداریم.

سیف یادآور شد: تشکیل صندوق ضمانت سپرده ها موجب می شود تا پوشش بیمه ای لازم برای سپرده های مردم در موسسه ها و بانک های مجاز تا سقفی که وجود دارد، صورت گیرد و از این نظر نگرانی ها رفع شده است.

** مردم به اصل پول خود می رسند
سیف پیرامون نارضایتی سپرده گذاران تعاونی های ادغامی در کاسپین و نیز وضعیت نامشخص تعاونی ثامن گفت: این موسسه ها سابقه ۲۰ ساله دارند و در روزهایی که باید به موقع جلوی آنها گرفته می شد، کارها انجام نشد و امروز بانک مرکزی دنبال این است ضمن ساماندهی این موسسه ها راه را برای بروز چنین مشکلاتی در آینده ببندد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بین مسئولان رده اول نظام یک انسجام ذهنی وجود دارد، گفت: قبول دارم که مشکلاتی ایجاد شده، ولی بانک مرکزی از انعطاف هایی که در قوانین وجود دارد حداکثر استفاده را کرده تا آسیب های آن را به حداقل برساند.

به گفته وی، جلسات مشترکی بین قوه قضاییه، بانک مرکزی و مجلس برقرار است تا با استفاده از حداکثر امکان، خسارت به حداقل برسد؛ به نظر می رسد که افراد به اصل پول خود در انتها، می رسند اما باید تحمل کنند.

** تغییر پولی در شرایط ثبات اقتصادی اجرا می شود
رئیس کل بانک مرکزی درباره مصوبه دولت برای تبدیل واحد پول ملی به تومان توضیح داد: این مصوبه جزئی از لایحه افزایش موادی بر قانون پولی و بانکی کشور است که پس از تصویب نهایی در مجلس، عملیاتی می شود.

سیف ضمن رد برخی تحلیلها مبنی بر اینکه تبدیل واحد پولی، هزینه به کشور تحمیل می کند، گفت: قرار نیست اسکناس های موجود جمع آوری و با تومان های جدید جایگزین شود، بلکه با تناسب استهلاک اسکناس های وجود، اسکناس های تومان جایگزین آن خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی این کار تطبیق واقعیت پولی و با ذهنیت مردم است؛ در حال حاضر مردم همیشه از تومان استفاده می کنند، اما ریال محاسبه می شود، این تناقضی است که وجود دارد و اشتباهاتی را به دنبال دارد.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن یادآوری اینکه تبدیل واحد پولی سبب شفافیت می شود، گفت: البته تبدیل واحد پولی تغییر پولی نیست و نباید با آن تداخل مبحث شود.

سیف توضیح داد: هنگامی که به شرایط با ثبات اقتصادی برسیم، باید نسبت به حذف صفر از پول ملی اقدام شود که در گذشته حذف سه یا چهار صفر مطرح شد، اما اجرای آن به شرایط ثبات در آینده وعده شد.

وی درباره علت برگزار نشدن جلسه سه شنبه شب (سوم مرداد) شورای پول و اعتبار نیز توضیح داد که برخی از اعضای این شورا دیروز در سفر استانی بودند و به همین دلیل جلسه به حد نصاب نرسید.

**راضی از عملکرد خود نیستم
رئیس شورای پول و اعتبار در پاسخ به اینکه چه نمره ای به عملکرد خود می دهید، گفت: هیچوقت راضی نیستم؛ باید حتما همه تلاش ما به کار گرفته شود؛ مسئولیت ما در حد توان هایی است که داریم، به نظر می رسد در مجموع توانسته ایم اقدام های مثبتی را انجام داده ایم .

وی تاکید کرد: ساماندهی موسسه های غیرمجاز یک حرکت بسیار جدی بود که در از بین بردن بسترهای فساد بسیار موثر است؛ البته به تناسب حجم و اندازه آنها مقاومت های زیادی هم شد و هزینه های زیادی هم برای مدیران بانک مرکزی ایجاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر ساماندهی موسسه های غیرمجاز مسیر شایعات بی حساب و کتاب و بی اساس و مطالبی بسیاری علیه مدیران بانک مرکزی مطرح شد، اما اکنون خوشحالم که وضعیت نابسامان ناهنجار رو به پایان است و می تواند ثبات را به اقتصاد برگرداند.

سیف به ثبات ارزی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در این دوره وضعیت با ثباتی را داشتیم و حرکت هایی انجام شد تا بتواند از بروز شوک های آینده جلوگیری کند.

وی یادآور شد: یکی از اساسی ترین نقش های بانک مرکزی در اقتصاد دیده بانی و پیش بینی هر نوع شوک است که می تواند نوسان در اقتصاد ایجاد کند.

**دوره ریاست بانک مرکزی پنج ساله است
درباره ویژگی های فردی رئیس کل بانک مرکزی و اینکه چه شاخص هایی باید سکاندار این بانک داشته باشد ،و او توضیح داد: هدایت این مجموعه که جای حساسی در اقتصاد است و کسی که آنجا قرار می گیرد باید همه جوانب، احتیاط ها و وسواسها را رعایت کند.
وی یادآورشد: عملکرد بانک مرکزی می تواند همه سطوح اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد و این بانک لنگر اصلی ثبات اقتصاد است و کسی که در راس بانک مرکزی قرار می گیرد، باید از استحکام رای برخوردار باشد تا وقتی تصمیمی می گیرد با تزلزل اجرا نشود و بتواند در اقتصاد ثبات ایجاد کند.

سیف در پاسخ به اینکه آیا در کابینه بعدی حضور دارد، گفت: به هیچ وجه خود من تصمیم و نظری ندارم و بر اساس شرایطی که در قانون وجود دارد عمل می شود.

وی یادآور شد: دوره بانک مرکزی پنج ساله است و دلیلی ندارد در وسط پنج سال تصمیمی گرفته شود ،اما چنانچه تصمیمی گرفته شود، برای من مطلوب است.

سیف گفت: جمهوری اسلامی فرصت خدمت بسیار مغتنم است، اما آنچه که می تواند، خدمت رسانی را افزایش دهد،انسجام دستگاههاست و همگی به طور هم افزا عمل کنند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: چنین شرایطی در گذشته وجود نداشت و امیدوارم در آینده هرکسی در این مسئولیت قرار می گیرد، بتواند خدمات خود را به جامعه ارایه کند.

سیف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات وزیر صنعت درباره میل سیستم بانکی ایران به واردات بیشتر و به تبع آن منفی شدن تراز تجاری ایران گفت: ارتباط کاهش صادرات به سیاست های پولی و بانکی همیشه در همه جوامع وجود دارد، اما باید اولویت ها را مشخص ساخت.

وی خاطر نشان کرد: بخش تولید باید بهره وری خود را افزایش دهد، ظرفیت های تولیدی به حد کمال برسد و خطوط تولیدی فرسوده بازسازی شود تا هزینه تولید کاهش یابد و محصول نهایی قابل رقابت با کالای خارجی باشد.

سیف اظهار داشت: بانک مرکزی سعی کرده نرخ ارز را متناسب با واقعیت های اقتصادی تعدیل کند؛ هرچند از بروز شوک ارزی جلوگیری کرده اما نرخ را در نرخ باثبات نگه نداشته و در چهار سال گذشته افزایش هایی داشتیم که می تواند تفاوت تورم داخل و خارج را تعدیل کند.
https://akhbarbank.com/vdcftxdt.w6dj0agiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
مادر نگران
بس کن آقا مردم خودشون حالی شونه دارید چکار می کنیدومیدونم که اخبار ب م هم نوشته رو سانسور مکنه هم در این صفحه نمی گذاره چون برای من این کارو کرده اخبار نویس از خودشونه من مادر نگران همه دورغ می گن
ثامن الائمه
شما را به خدا مشکل ثامن را حل کنید ، دستمون جلوی کس و ناکس دراز شد . یکم انصاف داشته باشید تا کی فقط حرف
مال باخته كاسپين
گيرم كه شما نظر انتقادى مردم مال باخته رو كه هيچ يارى گرى ندارن بلاك كنيد و پخش نشه ولى اين واقعيتيه كه ننگش بر پيشانى بانك مركزى باقى خواهد ماند
پیام
چه تعیین تکلیفی
پدرمون دراوردن
خدا ازتون نگذره؟
مرتضی
مسلام توروخداادغام افضل توس روبا بانک دی تمامش کنید ،موردیم ازبی پولی
مظلوم
تا کی تحمل کنیم؟ تازه شما میگی به اصل پول میرسیم؟؟ شما واقعا شایسته این دولتی!!! دولت تدبیر و امید!!!
علی
United States
الان نوبت بالای صد تومن کی میشه ما بریم پولمون را بگیریم زندگی برامون خیلی خیلی سخت شده است ۰
مهدی
مسئولین عزیز وضعیت موسسه ثامن رو مشخص کنید
هر چه زود تر بهتر ،فقط این سه موسسه غیرمجاز دقیقا کدوم ها هستند؟ثامن و مهر اقتصاد را هم شامل می شود؟
بهنام
سلام.منظورش مؤسسه ثامن،افضل توس و آرمانه.
آرمان
موسسه آرمان تعاوني وحدت رو هم شامل ميشه؟
هيچ خبري در خصوص پرداخت اين موسسه نيست! چرا؟
بهنام
سلام.آره ،آرمان همون وحدت مشهد سابقه.
بهزاد جعفرنژاد
Germany
بانک مهر اقتصاد که مشکلی نداره
اصغر
نترس برادرمشکل دارش میکنن
سپرده گزار مشترک فرشتگان
اقی سیف ریست محترم بانک مرکزی .کاسپین تا حالا کار نامه خوبی در رابطه با سپرده گزاران فرشتگان وهفت تعاونی دیگر از خود نشان نداد .لطف بفرمایید حالا که شما در فکر راه حل سپرده گزاران مال باخته اید واعتبار هم از طریق بانک مرکزی انجام می گیرد.به یک بانک دولتی یا خصوصی وا گزار کنید . چون وقتی ما مراجعه می کنیم انگار یک نفر از همه جا بی خبر وبدون اطلاع بانکی . انجا نشسته هر سوالی میکنیم نمی دانم اطلاع ندارم سیستم بالا نمی اید واز این دست جواب ها .برای مثال به کاسپین شعبه چالوس رفتیم میگیم اق من چند حساب مشترک دارم این پول مربوط به کدام حساب است ؟جواب نمی دانم شماره ملی شما چند است .وما مانده ایم بااین مشکلات چطور برخورد بکنیم باعث اختلاف خانوادگی می شود .خواهشا بفرمایید به حسابها توجه کنند تا اینقدر ما سر درگم نشویم.
بعد از ۲۰ سال یادت افتاد تکلیف مردم چیه
هادی
Romania
موسسه ثامن و مهر اقتصاد از نظر بانک مرکزی غیرمجاز نیستند و این دو مجموعه بسیار پرقدرت هستند
علی
کاسپین هم پرقدرت بود. تازه مجوز بانک مرکزی رو هم داشت. خودتو گول نزن دوست عزیز. ما کاسپینی هارو که بیچاره کردن، ایشالا که این موج بدبختی به شما نرسه
الکی جوندید ثامن ارلحاظ منابع ششمین بانک ایرانه وبااین شایعات وجریانات از بین نمیره دوباره میخوان پولها رو به بانکهای دولتی برگردونند که از بحران خارج بشن
افشین
سلام دوست عزیز،اولا ثامن بانک نیست یه تعاونی غیر مجازه،در ثانی اگه واقعا منابعش بالاست چرا هفته ای ۵۰۰ هزار تومن به مشتریاش میده؟!!!
آنجا
Germany
چون نمیتونه پول همه سپرده گزاران رو تو ی روز بده.ب نظر شما این امکان پذیره؟؟؟؟
محسن
سلام.نه
ثامن درقالب همین حالتی که هست منابع بالا رو جذب کرده اگه 500 داره به مشتریاش میده شماحساب کن درطول 40 روز که از بحرانش گذشته چقدر پول تزریق کرده به شبکه اونهم درصورتی که ورودی نداشته درضمن اگه هر بانکی بود که بااین ازدهام مشتریانش بااین مدت مواجه میشد الان بسته بودند ومدیراش تو کاناداسیرمیکردند
ابراهیم
Romania
دررابطه باموسسه آرمان کی تعین تکلیف می کنند..بابااین چندماهه هممونه سرکارگذاشتنه،هرروز یک مطلب جدید میگن هیچ کامشون هم بهم ربط نداره...
Iran, Islamic Republic of
ثامن
افضل توس
مهر اقتصاد
علی
هیچکس ازعملکردسیف و نعمت زاده رضایت ندارد.
ن.ج
من خودم چند بار برای سیف نامه زدم برای لاریجانی هم نوشتم یعنی ترتیب اثر میدن از جلسه اون روز یه متن قانع کننده و روشن برای ما نگفتن فقط میگن اروم باشید امیدوار باشید درست میشه کی خدا میدونه ماهی چند میلیون درامد دارن و اما ما با چندرقاز حقوق کارمندی بخور نمیر خلاص کی جوابگوئه
محمد
بالای ۱۰۰ تومنو زودتر بدید بیچاره شدیم..بخدا اونایی ک بالای ۱۰۰ دارن بیشتر نیازمند پولشونن تا مبالغ پایین ..چون کل زندگیشون اونجاست
m
لطفا هر چه زود تکلیف مارو با موسسه ثامن مشخص کنید ، چرا حساب مردم رو بستید و پول نمیدید الان کلی قسط عقب مونده داریم وقتی چند نفر دیپلم ردی بر مسند قدرت میشینن همینه دیگه
ثامن
هیک تاریخ درست اعلام کنین .بسه وعده وعید ثامن تکلیفش رو معلوم کنین .
امیر
سلام درموردموسسه آرمان دررسانه ها گفته نمیشودآیاخانواده وفرزندانمان وبیماری وغیره صبرمیشناسندوبدون پول میشودکاری این مشکل بسیاردر زندگی ما خطراتی سخت بوجودآورده چرا ازپایه تشکیل این موسسه ها اقدامی نکردین خداوندمی فرمایدرضایت مردم رانگه داشتن یعنی رضایت من را بدست آوردین.اما این مشکل مردم رابیمار کرده واین اقدامات ضعیف بانک مرکزی درآیندنگریش نشان میدهدجوان وبخصوص پیرها واقعا ضعیف هستن از نظر روحیه راهی بیمارستان کرده متاسفم
مجتبی
خواهشااااا از بدرتوس هم خبری تهیه کنید بدرتوس خراسان رضوی سه ساله که پولی نداده خوواهشا اخبار بانک
مهران
فقط اصل پول با پول ملت کار کردند و سود کردند و حالا میگند خیلی خوبیم ما و همه راضی از اینکه اصل پولمون بر میگرده موردی نداره سود کسانی که وام گرفتند هم بگید نمیگیریم و فقط اصل پولو برگردونید چرا همش به نفع خودتون کار می کنید
ن.ا
تکلیف موسسه ارمان (توسعه وحدت) چی میشه خداخوش میاد مردم اسیر خیابونها کنید تو این گرما چند ماه دیگه باید صبر کنیم لااقل یه حرف درست بزنید تاریخ بدید که مردم بدبخت به هر کس رو نزنن بخاطر پول خودشون
علی
سلام
تکلیف موسسه آرمان چی شد؟ سه ماهه که همش وعده. کلا شعبه هاشم بسته است. بیچاره شدم
مهران
ضمن تشکر از اقای سیف بخاطر ساماندهی موسسات اعتباری از ایشان یک سوال دارم ، اقای سیف چرا باید هزینه سهل انگاری دولت در مورد دادن مجوز به این موسسات رو مردم بپردازند؟
Ahmad
خدا پدر ومادرت رابیامزه
آخه چراهزینه این سهل انگاری را باید مابپردازیم
خدا ازتون نگذره
۳۵ساله ک دارید مارو میدوانید
ازصف نفت به کپن شکر وروغن به بن کالا به صف یارانه ها به صف یارنه ها به صف سهام عدالت به صف موسسات غیر مجاز
بابا ما چه گناهی کردیم
الان هی مارو عذاب بدید تا پولهایمان را بدهید
واگر بدهید
به درگاه خدا ازشما شکایت میکنم ...
علي
با سلام خسته نباشيد لطفا تكليف موسسه بلاتكليف ثامن را مشخص كنيد كه در اين مدت نه عابر بانك كار مَي كند و بانك هم به سختي مبلغي پرداخت مَي كند متشكرم
لطفا زود رسیدگی کیند ما مردیم از استرس پول خودتون هم بود انقدر طولش میدادین
سعید
lمشکلات ایران در ابعاد اقتصادی عبارتست از:
تصمیمات نادرست ، اجازه تشکیل موسسات اعتباری ، عدم کنترل تورم ، اراِِیه
امار های عجیب باعث بوجود آمدن مشکلات شده.
در نهایت رفع مشکلات مردم باید اولویت باشد که نیست.
عبدالوهاب
موسسهٔ آرمان دوتعاونیه. وحدت والبرزایرانیان .که هرکدوم وضعیت نامشخص ونافرمی دارند. اونا چی؟
موسسه ثامن از نظر منابع و پشتوانه قابل مقایسه با کاسپین نیست لطفا زودتر وضعیت رو مشخص کنید در ضمن بانک مهر اقتصاد هم مجوز نداره و در شرف تاسیس هستش ثامن و مهر اقتصاد و کوثر ادغام بشن بزرگترین بانک خصوصی میشن
مجتبی
اونقد منابعش بالاست که ملت یه ساعت تو صف خودپرداز بانک صادرات وایمیسن واسه ۲۰۰ هزار تومن.
مهراقتصاد بزرگتر از ان است که با این موسسات ادغام شود .درضمن بزرگی مهراقتصاد برای همه ثابت شده است.
شما امیدوار باش
مال باخته آرمان
خدایا نابود شدیم تاکی همش وعده دروغین همش امروز فردا میکنن این موسسه آرمان وحدت کی سپرده مارومیده رهن خونه گذاشتیم بیچاره شدیم
حامد
Romania
بانک مرکزی ضربه ی سنگینی ب مردم زد با این کارشون میخوان پولا رو ب سمت بانک های دولتی بکشونن تا بدونن ک مردم چقد پول دارن ،این همش سیاسته ولی در حقیقت این مردم بودن ک ضربه ی سنگینی خوردن
ابوالفضل
سلام.خوشبختانه مؤسسه ثامن درست پایه ریزی شده و مشکلی نداره ،خیلی جالبه بدونید اگه فقط ۵ درصد مشتریای یه بانکـ واسه برداشت سپرده هاشون هجوم ببرن اون بانک با مشکل نقدینگی مواجه میشه حتی اگه قویترین بانکـ باشه.
ناشناس
سلام جان مادرتون تکلیف موسسه ثامن را معلوم کنید ما که سود زیادی نگرفته ایم چه گناهی کرده ایم خیر از دنیا و آخرت ندیدها
مال باخته
مگر بقیه بانکهاسود نمیدن همون سود را بدن سهامداران هم پول دارن مشکل شما چیه ،وحدت
ارمان
Behzad
چرا مردم نمیفهمن این خبر یعنی چی
چرا فقط چسبیدید به کاسپین همش کاسپین آرمان هم موسسه بود حرفی از اون هم بزنید پول موسسه آرمان با خون دل جمع شد خوردن نداره خیر سرمون کشور اسلامی
فرهاد‌
France
به گفته وی، جلسات مشترکی بین قوه قضاییه، بانک مرکزی و مجلس برقرار است تا با استفاده از حداکثر امکان، خسارت به حداقل برسد؛ به نظر می رسد که افراد به اصل پول خود در انتها، می رسند اما باید تحمل کنند.
خیلی‌باحرفاتون جذب اعتماد‌کردین‌بعنوان‌یک‌شهروند‌حتی‌ازخجالت‌آب‌شدم‌سپرده‌گذار‌و‌نمیدونم
بنده خدا
موسسه ثامن و مهر اقتصاد از بعضی بانکهای دولتی قوی تر هستند، وتامل بسیار عالی با مشتریان در حال فعالیت بودند که توسط شبکه های معاند با شایعه و دروغ پراکنی دچار اختلال و نگرانی بین سپرده گذاران شدند، حال که بعد از مدتی دوباره آرامش درحال بازگشت به این دو موسسه بزرگ است باز بعضی از داخل کشور شروع به تخریب کرده و آب درآسیاب دشمن می ریزند!! مگر همین آقای سیف وآقای حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی در مورخه96/3/29 صریحا از ثامن و مهر اقتصاد حمایت نکردند؟مگر نگفتند اینها درحال پیوستن به بانکهای مجازند؟مگر اسم این دو را درسایت بانک مرکزی درکنار مجازها به عنوان متقاضی دریافت مجوز درج نکردند؟و به همه سپرده گذاران اطمینان خاطر دادند که جای هیچگونه نگرانی نیست،
اما با سیاسی کاری الان در حال کارشکنی و وقت کشی هستند که مردم درماتده را نسبت به این دو موسسه بد بین کنند،(نباید به شعور مردم توهین کنند) وبدانند که ثامن و مهراقتصاد با پشتوانه قوی که دارند با توکل به خدا و حمایت ما سپرده گذاران قوی تر از قبل به حالت عادی برگشته و رو سیاهی به ذغال می ماند.
سپرده گذار قدیمی ثامن
دقیقاً کاملاً درسته با شما موافقم
موسسه اعتباری ثامن خیلی قدرتمنده و سرمایه هنگفتی داره و کارش هم اصولی و روی حساب و کتابه
انشالله که کار صدور مجوزش هم بزودی حل میشه.
منظور سه تعاونی باقیمانده کاسپینه وحدت البرز و بدرطوس
جواد
مهر اقتصاد که هیچ مشکلی نداره خیلی هم قدرتمنده الکی براش شایعه درست نکنید . هر چیه سر این بانکهای دولتیه که شایعه میسازن که مردم منابع و پولهاشونو از این بانکهای خصوص ببرن اونجا.
ابی
اقایون با ثامن مشکل شخصی دارن بازم می دونم پیاممو نمی زاری ولی خدا رو داریم ما هم.ثامن قویه بانک مرکزی چشم دیدنشو نداره چون.....
آرمان وحدت
به خدا قسم به خاطر بی پولی وسایل خونه مون رو فروختم چرا اینا نمیفهمن که مردم سرمایه کل زندگیشون رو گذاشتن.
با سلام
فقط موسسساتي كه داراي مجوز از بانك مركزي هستند و عضو شتاب شبكه بانكي كشور ميباشند(نور،كوثر،ملل و ...)از نظر سيستم بانكي بانك مركزي مجاز و مورد اعتماد و قابل سپرده گزاري ميباشند چون فعاليتهاي اين موسسات نيز از طرف بانك مركزي رصد ميشود.اين مهم چندين بار توسط مسولين بانك مركزي و قوه قضاييه تذكر داده شده است.
سعید
با سلام.بنده خوزستانیم.چندروز پیش از سفر مشهد برگشتم.توی مسیر به موسسه ارمان توسعه برخوردم که با ارامش کار مشتریاشو انجام میداد و پول میداد ومیگرفت .فقط به من پول ندادن وگفتن حساب جنوب غرب بسته است.یک سوال اقای ریس بانک چطور یک موسسه غیر مجازه ولی در بیشتر نقاط کشور داره کار میکنه.باعث خجالت من ایرانی شدید.
خاطره
تکلیف بانک آرمان رو مشخص کنید چند ماه وچند سال باید بگذره که ما به پولمون برسیم، خدارو خوش نمیاداین پولا خوردن نداره
محمد
اون دوستان ثامن و مهر اقتصاد که تکلیفش مشخصه.
افضل توس و آرمان البرز ایرانیان در حال نهایی شدن تکلیفشون هستند.
حرفی از وحدت نیست.
یکی از روزنامه های کثیزالانتشار این مطلب رو نشوته و اسم اون تعاونی ها رو هم درج کرده. خبری از وحدت نیست، خودتون رو گول زنید.
Romania
اون سه تعاونی افضل و وحدت وآرمان هستن
حامد
Romania
تایید میکنم این جدیدترین خبر موثقه
علی
دوست عزیز این طور که شما می گویید می شود دو موسسه ی البرز ایرانیان وبدرطوس ولی ریس بانک مرکزی گفته سه موسسه باقی مانده که ظرف چند روز آینده سامان دهی آن ها اعلام می شود.
ایمان
دوست عزیز اگر همین سایت اخبار بانک که مهم ترین سایت ها در موضوع بانکی و اقتصادی هستند توجه کنی متوجه میشی که اتفاقا از وحدت صحبت میشه ولی از آرمان ایرانیان صحبت نمیشه و معلوم نیست سهامدارانش کجا هستند !
موضوع " یک بانک متولی آرمان می شود " رو در همین دو تا سایت مطالعه کردی ؟ داخل سایت ایسنا که موثق و دولتی هم هست میتونی این عنوان رو بخونی و ببینی صحبت از ادغام وحدت هست
در رابطه با ادغام آرمان ایرانیان و توسعه هم کذب محض بود ولی ادغام وحدت و توسعه حقیقت داشت و اسنادش هم در سایت بانک مردم هست
خود بانک مرکزی گفته سه تا تعاونی
شما میگی افضل و البرز ساماندهی میشن ثامن هم تکلیفش مشخصه
پس سومی چیه ؟؟!
من خودم سپرده گذار وحدت هستم
البرز شعبه هاش کلا پلمپ شده
نامه ی 18 شهریور هم بانک مرکزی غیرمستقیم گفت وحدت مجازه
به امید خدا یکی از این سه تعاونی قطعا وحدت هست
ارمان.ارمان.ارمان
مال باخته
Romania
سیف باید هر چه زودتر از مردم معذرت خواهی کنه وبعدش استعفا بده
سپرده گذار
Iran, Islamic Republic of
سلام
منظور ایشان افضل توس و آرمان و البرز ایرانیان است.
موسسه ثامن و مهراقتصاد هم خودشون درحال اخذ مجوز رسمی هستند.
ناشناس
سه موسسه غیرمجاز عبارتند از ثامن؛مهر اقتصاد؛ آرمان( وحدت و البرز ایرانیان)
ناشناس
ن عزیزم ، برو روزنامه کثیر الانتشار رو بخون متوجه میشی
سپرده گذار کاسپین
بانک مرکزی زمان شما به موسسه کاسپین که همان آرمان ایرانیان و تعاونی فرشتگان بوده مجوز داده و همان روزهایی که باید جلوی کار شون را می گرفتید ،سرو سامان ندادید و بجاش مجوز دادید !!! حذف سود و کسر اصل سپرده ها و پرداخت تدریجی و بلا تکلیفی بقیه پول سپرده گذاران ، یعنی تعیین تکلیف کردن !!! همه سپرده گذاران ناراضی از این روش و خواهان اخذ اصل و سود طبق قرارداد ‏هستند .
United Kingdom
باسلام واحترام-مديريت بانك مركزي وظيفه بسياردقيق وحساب شده اي هست وبه نظراينجانب ريس بانك مركزي بايدزيرنظروزيراقتصادباشد نه ريس جمهور زيرا كاروزيراقتصادوريس بانك مركزي ارتباط تنگاتنگي باهم دارند ووزيراقتصادبهترمي تواندريس بانك مركزي رااداره وكنترل نمايدتاريس محترم جمهور
United Kingdom
باسلام واحترام
بانك مركزي تصميم سنجيده اي گرفت كه سودبانكي همه ي بانكهارا برابركرددرچنين وضعيتي اگرموسسات ياتعاوني هايي هم درآينده بازگشايي شوندمردم بانكهاي معتبرراانتخاب مي كنندازسويي دولتها هم بهتر مي توانندبراي خدمات به مرذم ازاين بانكها كمك بگيرند.
United Kingdom
بلسلام واحترام
سياست وزيرمحترم اقتصاداين است كه بايدسودبانكي پايين پرداخت شودتاپول بيشتردرعرصه اقتصاد گردش داشته باشدكه اصولا فكردرستي به نظر مي رسدولي زماني مردم مي توانندبه اين گردش پول اطمينان نمايندكه سازمان بورس بتواند سوددهي اطمينان بخشي براي سرمايه گزاران داشته باشدحال اين پرسش مطرح مي گردد كه آياكشوربورس موفقي طي اين چندسال داشته است كه مردم مبالغ خرد ودرشت خودرادربورس سرمايه گزاري كننددريك كلام خيلي از خانواده ها بابورس كشورعزيزمان ورشكسته شده انداي كاش فرصت سرمايه گزاري دربورس كشورهاي موفق به مردم ما داده مي شدآنگاه وزيرمحترم اقتصاد مشاهده مي نمودندكه هيچ ايراني حاضرنبودكه باسپرده يك ميليون تومان دربانك سودروزشمار25درصدهم دريافت نمايد
United Kingdom
باسلام واحترام
موسسه آرمان زيرنظرملل رفت وقراربودكه تا شهريورتكليف سپرده هاي مردم رامشخص كنندحالا مي گويندبايددارايي هاي آرمان به فروش رودتاپرداخت سپرده انجام شودخوب اين ادغام كه اين همه سروصداداشت وملل هم مجبورشدطبق دستوربانك مركزي قبول نمايدچه مشكلي رابانك مركزي حل كردكاش وعده هاي بي فايده داده نمي شدمردم هم راحت تربودندتا اميدواهي !
تازه ترین اخبار