۰
۱۷
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴
وابستگی شدید بانک ها به سپرده گذاری را متوقف کنید

کاهش نرخ سود و داستان غم انگیز بانک ها

اخبار بانک: یکی از اشکالات اساسی و مهم بانکداری در ایران، وابستگی عمدی یا عادت بانک ها به سپرده گذاری به جای دریافت کارمزد در قبال ارائه خدمت است.این عادت بد موجب شده تا روند احیای بانک ها و کفایت سرمایه آنها با کندی صورت گیرد.در حالی که تغییر سیکل رفتار بانک ها از سپرده گیری به کارمزد می تواند هم بر نرخ سود و کاهش جدی آن بویژه در بخش تسهیلات کمک کند و هم رقابت و مشتری مداری را به شدت رونق ببخشد.
کاهش نرخ سود و داستان غم انگیز بانک ها
به گزارش خبرنگار اخبار بانک،کاهش بهره بانکی بار دیگر کلید خورد تا نرخ بهره هر چه بیشتر به نرخ تورم نزدیک شود. اگرچه هنوز فاصله بیش از ۵ درصدی بین این دو نرخ وجود دارد و با این حال معلوم نیست در این بازار بی انظباطی مالی، بانک ها و موسسات مجاز و غیرمجاز خود را موظف به رعایت کردن نرخ های جدید بدانند اما کاهش نرخ بهره واکنشی است به رکود حاکم بر اقتصاد ایران که بلکه با افزایس میل به مصرف بخشی از پول ملت از بانک ها به بازار سیر کند.

اما بانک ها از این اتفاق زیاد خوشحال نیستند. و همین مسئله عمده اشکال بانکداری در ایران را نشان می دهد که بیش از اندازه به سپرده گذاری وابسته هستند و تا حد زیادی از انجام امور بانکی مبتنی بر کارمزد فاصله دارند.

بانکداران در جهان خدمات خود را در ازای دریافت کارمزد ارائه می دهند و مثلا یک واریز وجه ساده که در ایران ممکن است با منت و لطف از سوی مشتریان صورت گیرد و کاملا رایگان است، در دنیا به نسبت میزان وجه نقد واریزی کارمزدی به آن تعلق می گیرد. این ابتدایی ترین خدمتی است که بانک ها ارائه می دهند چه برسد به امرو پیچیده و تخصصی تر که بی شک با کارمزد بیشتری همراه است.

تمام هست و نیست بانک ها به موفقیتشان در چذب سپرده ها وابسته است که از قبل آن می توانند تسهیلات پرداخت کرده و در نهایت به سود برسند. و برای همین است که بانک ها با بی میلی به کاهش نرخ سود سپرده ها رضایت دادند.

در رویاهایمان بانکداری مدرنی را آرزو می کنیم که ملت برای هر کاری به شعب مراجعه نمی کنند تا خدمات اغلب رایگان دریافت کنند و بانک ها هم به صورت تخصصی خدمات متنوع و متناسب با نیاز جامعه ارائه می دهند در ضمن با فراغ بال و دور از دخالت های دولت، پشتیبان تولید خواهند بود.
https://akhbarbank.com/vdccpiq0.2bqee8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
محمد
همین الانش برای یه افتتاح حساب کوتاه مدت حدود 7 تومان کارمزد میگیرند و برای برداشت از شعبه ای غیر از شعبه خودت هم کارمزد میگیرن!
فقط یه واریز وجه مونده که اون هم به لطف شماها کارمزدی میشه!
اون رویاهایی که شما ازش صحبت می کنید برای کشورهایی با تورم صفر و سود منفی هست نه اینجا!
میم
عزیز افتتاح حساب کوتاه مدت فقط ۱۰۰۰ تومن ابطال تمبر داره؛دروغ نگو ۷ تومن؛دروغ گناهه
رضا
اگر کسی بخواهد پیامک بانک را فعال کند و از خدمات اینترنتی هم استفاده کند و کارت عابربانک هم بگیرد حتی بیش تر از 7 تومان می شود احتمالا منظور نظر دهنده(محمد) این بوده است و دروغ نگفته
نمیدانی
1000 تمبر
3700 پول کارت و یا دفترچه
10000برای فعال کردن پیامک که مشتری باید تو این دوره زمونه فعال کند
Iran, Islamic Republic of
تنها دستاورد روزكي كاهش سودي كه اين دولت به زور بر بانكها و مردم تحميل كرده است
گران شدن كرايه مسكن است
زيرا وقتي سود كم شد
صاحبخانه ها بر كرايه مي افزايند و مستاجر بدبخت را به خاك سياه مي نشانند
یک بازنشسته
Belgium
باز هم اخبار بانک اینجا را باکشورهائی مقایسه کرد که هم رونق اقتصادی دارندوهم تورمشان منفی است وپول ملی یشان درمقابل ارزهای معتبرجهان هرلحظه خاک تو سری نمیشه.اخباربانک خوابی یاخودت را زدی بخواب. درهردوصورت لطفا از خواب بیدارشو ودستت را بگذار دردست سپرده گذاران همیشه مغبون.یا حق.
سپرده گذار
روی صحبت من باکارشناس نماهایی است که تمام مشکلات اقتصادی این مملکت راازرکودچندین ساله تاحقوق های انچنانی گرفته تااختلاس های میلیاردی برخی مدیران وبدهی چندهزارمیلیاردی دولت به بانکها وکلاتمام مشکلات وبی لیاقتی مدیران اقتصادی راگردن این چنددرصدسودسپرده گذاران می اندازند اخرمردحسابی تواگرکارشناس هستی چراپس بعدازاین همه کاهش سود بانکی که ازگلوی سپرده گذاران مظلوم زده ایدنه تنهارونقی ایجادنشده بلکه بدترهم شده است پس بهتراست این به اصطلاح کارشناس نماها به جای تحلیل های پوچ اگرمی توانندراه های درست برای اقتصادارایه دهندنه اینکه ازسرسفره زن وبچه مردم حاتم طایی بازی دراورند
حرف حساب
محمد
کسی که این متن رو نوشته آیا در نظر داشته که در اون کشورها که کارمزد بانکی دریافت میشه بابت خدمات در 30 سال گذشته حتی نیم درصد هم تورم نداشته اند و سود بانکی 1 تا 2 درصد بوده است. توجه کنید که حتی بیش از 30 سال تورم صفر داشته اند و حتی در مقاطعی تورم منفی
اقا علی
Netherlands
اقا جان شما اول دولار ويور را ببين قيمت چند است .وبعد 30 سال بیش برکرد وقیمت دولار را ببین وحرف بزن .(تورم) یعنی چیست.الان اقتصاد داغون است خودم پچه بازار هستم .....
اقا علی
Netherlands
پذیره نویسی صندوق ۲۰۰ میلیارد تومانی ملل با سود ۱۹ درصدی
برو بخر کارمند محترم
مردم هوشیار هستند تبلیغ نکن
رضا
چرا حرف دوروغ ميزنى من تو امريكا المان دبى تركيه زندگى كردم كارمزد واريز نديدم و نشنيدم
هموطن
اگر منظور بانکهای اروپایی باشد که اطلاعات نویسنده مقاله در مورد کارمزد انتقال وجه غلط است. بعلاوه سودهای مربوط به تسهیلات بسیار بالاتر از ایران هستند
حسام
بانک ها اگه چاره داشته باشند از فردا از هر مشتری 500 تومان حق الورود می گیرند
فقط سود بانکی رو می بینید بقیه چی
شما ممکنه نظرتون رو درباره قشر معلم که هفت ماه از سوال رو فقط کار میکنند ولی حقوق دوازده ماه از سال رو میگن بیان کنید. شما ممکنه درباره اضافه کردن هر ساله حقوق کارمندان دولت مخصوصا امسال و سال پیش که ما به گفته دولت کاهش تورم داشته ایم بیان بفرمایید . شما ممکنه نظرتون درباره یک تراشکار که بخاطر یک کار پنج دقیقه ای ده هزار تومان میگیرد بیان کنید شما میشه نظرتون رو درباره ارایشگاه که بابت یک سر کم کم ده هزارتومان میگیرد بیان کنید شما نظرتون درباره سرویس یک کولر که پنجاه وچهل هزارتومان کم کم دستمزد میگیرند بیان کنید شما میشه ............
Romania
یکی از همین قدیمی های 6 کلاس سوادی بازار و میدان باری ، بهتر از این کارشناسان که سوادشان کپی /پیست از اینترنت است ، اقتصاد را می فهمد .
تازه ترین اخبار