۲
۳۶
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۵
با مصوبه جدید مجلس؛

بانک پرداخت کننده حقوق نیروهای مسلح تغییر می کند؟

اخبار بانک: به نظر می رسد با مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی بانک پرداخت کننده حقوق نیروهای مسلح تغییر خواهد کرد.
بانک پرداخت کننده حقوق نیروهای مسلح تغییر می کند؟
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، یکی از مهم ترین و وسوسه انگیز ترین خدماتی که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به همواره به دنبال آن بوده اند پرداخت حقوق شرکت ها و سازمان های مختلف بوده است.

پرداخت حقوق کارکنان از این جهت جذاب است که باعث افزایش قابل ملاحظه مشتریان یک بانک شده و هر ماهه در انتهای ماه پول و منابع هنگفتی از محل واریز حقوق نصیب آن بانک می شود.

نیروهای مسلح نیز از جمله سازمان هایی است که با توجه به تعداد بسیار زیاد کارکنان و نیروها و شرکت های زیرمجموعه همواره مورد رصد بانک ها برای جذب آنها بوده است.

در چند سال گذشته همواره بانک پرداخت کننده حقوق کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانی نیروهای مسلح دچار تغییر شده و بانک ها تلاش می کنند از این راه تعداد زیادی مشتری جذب کنند.

مجلس شورای اسلامی روز گذشته مصوبه ای جدید درباره بانک پرداخت کننده حقوق کارکنان نیروهای مسلح داشته است که به نظر می رسد با این مصوبه بازهم بانک پرداخت کننده حقوق عوض شود.

بر اساس این مصوبه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور موافقت کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌توانند بانک عامل خود را از بین بانک‌های دولتی، با هماهنگی و تأیید ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تعیین کنند.

همانطور که مشاهده می شود در قانون جدید از عنوان بانک دولتی استفاده شده این در حالی است که هم اکنون برخی بانک ها پرداخت کننده حقوق کارکنان نیروهای مسلح دولتی نیستند.

بانک های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، کشاورزی و سپه از جمله بانک هایی هستند که پیش از سابقه پرداخت حقوق کارکنان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بازنشستگان نیروهای مسلح را داشته اند.

از این بین تنها بانک های سپه و کشاورزی دولتی هستند و به نظر می رسد با تصویب قانون جدید باز هم پروژه انتقال حقوق کارکنان نیروهای مسلح کلید بخورد.
https://akhbarbank.com/vdciqwa5.t1arr2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
نیروهای مسلح خودشون این بانک ها رو تاسیس کردند حالا کوچ کنند به بانک دیگه؟
اصلا عملیاتی نمیشه
بی خود و الکی دم از خصوصی سازی میزنن ولی در عمل برخلاف قانون عمل کرده و دولتی سازی میکنن اصلا کارمندهای تمام دستگاهها باید آزاد باشن و بتونن بانک خودشون را شخصا انتخاب کنن ایجاد انحصار باعث ضعف خدمات بانکها میشه.
کارمند
سلام
برای چی این بانک هارا برای خودشون تاسیس کردند؟هرچیزی لزومی نداره خصوصی سازی بشه
به نام خود بانک تاسیس کنی ولی کار دیگه ای انجام بدی؟
همون بانک های دولتی بهتره
امیدوارم بزودی هرچی بانک منتصب به سازمانی ادغام بشه
کم مونده سوپر مارکت ها هم بانک تاسیس کنند
باتشکر
دوست من ماست مالی نکن افزایش بانک یعنی رونق اقتصادی به جای این حرفها باید جلوی فساد را گرفت
افزایش بانک هم حدی داره چه خبره این همه بانک
با فساد و جلوگیری از آن هم همه موافق هستند
داود
بانکهای انصار، قوامنین، حکمت ایرانیان و‌موسسه مالی کوثر با هدف ارایه خدمات به کارکنان و‌شرکتهای تابعه سپاه پاسدارن، نیروی انتظامی ارتش و وزارت دفاع تشکیل شده اند.
اینکه مجلس بدون بررسی این موارد و نظر کارشناسی بانک مرکزی این مصوبه را صادر نموده است عملا با رسالت و هدف اصلی تاسیس بانکها و موسسات نیروهای مسلح مغایر است.
اینجوری این بانک ها پشتوانه ی خودشون رو از دست میدن
سرباز شجاع
Romania
باسلام. بدون شک همه ما وجود رقابت را در بازار از جمله بازار پول ضروری می دانیم. تعداد بنگاهها هر چه بیشتر باشد برای مصرف کننده بهتر. اما نکته اینجاست که وجود این تعداد بانک با توجه به بانک محور بودن اقتصاد کشور ما مشمول قانون بازدهی منفی شده و با رقابت ناسالم که بین آنها در جذب منابع اتفاق افتاده عملا اقتصاد بسیار بیماری را در عرصه پولی تحویل مردم داده اند. خیلی خنده دار است که بگوییم ربا چیز بدی است اما بانکهای ما سودهای بالای 28 و 30 درصد از تسهیلات گیرندگان دریافت می کنند. البته این وضعیت محصول رقابت ناسالم به دلیل جذب سپرده های گرانقیمت می باشد....... بگذریم
نکته دیگر اینکه بعضی از بانکهای به ظاهر خصوصی از جمله بانک حکمت ایرانیان به دلیل ترکیب سهامداران عمده آنها می بایست در اصل خصوصی بودن آنها با احتیاط سخن گفت چون واقعا اصلا خصوصی نیستند و سرتا پا دولتی آن هم از نوع نظامی هستند. بنابراین وجود این تعداد بانک در کشور آن هم با این کیفیت پایین آیا می تواند باعث بهبود رونق اقتصادی شود یا عملا تاسیس شده اند تا منابع و وام های خود را به سمت و سوی خاصی جهت دهی کنند؟ کافی است ترکیب تسهیلات پرداختی و تعامل آنها را با دیگر سازمانها و مشتریان بررسی کنید. یا لااقل وضعیت جذب نیروی انسانی آنها را بررسی کنید. پاسخ بسیار بسیار شفاف و متقن خواهد بود.
کیوان
سلام دمتت گرم حرفات کملا منطقی و علمیه
حسن
United States
با این مصوبه مجلس، خبر ادغام بانکها و‌موسسات نیروهای مسلح قوت گرفت.
شاید از اول اگر یک بانک خصوصی برای کلیه سازمانهای نیروهای مسلح شامل شرکتها و‌کارکنان شاغل و بازنشسته آنها تاسیس می گردید بهتر بود.
یک بانک قوی و کارآمد با کارکنان متخصص و مجرب خیلی بهتر از چند بانک و موسسه ناکارآمد است.
با این ادغام سرمایه بانک نیروهای مسلح دارایی ها و منابع مالی آنها افزایش یافته و دیگر در یک خیابان یا میدان شاهد چند بانک و موسسه که همگی اکثرا به نیروهای مسلح سرویس می دهند نخواهیم بود و عملا برای بانک مرکزی و ستاد کل نیروهای مسلح، نظارت بر یک بانک خیلی آسانتر از چند بانک و‌موسیه نیروهای مسلح خواهد بود.
هر اتفاقی می افتد امیدوارم باعث بی کاری نیروهای جوان بانکها و موسسات نیروهای مسلح نگردد و‌از تمامی آنها در بانک تجمیع شده استفاده گردد.
قاسم
United States
امیدوارم هر اتفاقی که می افتد منشا خیر و برکت برای کارکنان و‌شرکتهای نیروهای مسلح شود.
محمدی
United States
به نظر من اگر قراره نیروهای مسلح همگی یک بانک داشته باشند پس سازمانها و ارگانهای دیگر مانند آموزش و پرورش شهرداری و ... که بانک تاسیس کرده اند نیز بایستی عمده سهام خود را واگذار یا با هم ادغام شود.
چون عملا این بانکها خصولتی هستند نه خصوصی
و‌عمدتا به یک جامعه خاص عمده خدمات خود را ارایه می کنند.
قلی زاده
United States
باید دید بانک مرکزی چه تصمیم و اقدامی بعمل می آورد.
مجلس قبلا نیز مصوباتی داشته که اجرایی نشده است
مهندس
به نظر من بانک حکمت فوق العاده عالی و خوش خدمته و من تا به حال بانکی با این کیفیت ندیدم. البته که این طرح بسیار اشتباه می باشد چون خدمت رسانی بانک حکمت از سپه و کشاورزی بسیار بهتر می باشد
....
United States
اصلا این طور نیست بانک سپه نهایت تا ۲۵هرماه حقوق رو واریز میکرد بایه لیست راحت وام میداد بدون اجازه کسی از حقوق مردم برداشت نمیکرد سود وامهای کارکنان بسیار پائین بود ولی بانک حکمت همه این مسائل رو داره حتما شما یا از کسانی هستی که بانک شخصا برای شما منفعت داشته یا از بستگان مدیرانی تراز اول بانک که منفعت مستقیم بشما رسیده باشد
حسین
United States
شعار خصوصی سازی،فقط شعار که هیچ،تم م اهداف در جهت افزابش درامدهای دولتی،واقعا کار بچگانه و مسخره
برومند
Iran, Islamic Republic of
مي گم چرا با كاركنان بانكها و موسسات وابسته نيروهاي مسلح در سال 1395، قرارداد سه ماهه امضاء كرده اند.
احتمالاً ستاد كل ن.م و بانك مركزي توافق بر ادغام بانكها و موسسات وابسته به نيروهاي مسلح را داشته اند.
شايعه است كه نهايتاً دو بانك وابسته به نيروهاي مسلح ايجاد مي شود كه بانك اول تركيبي از بانكهاي انصار و مهر اقتصاد و قوامنين و بانك دوم تركيبي از بانك حكمت ايرانيان و موسسه كوثر مي باشد.
واقعه براشون متاسفم
ناشناس
همون بهتر که حقوق نیروی انتظامی از بانک قوامین بره..بیشرف از۲۵م تادوم ماه بعدحقوق روپیش خودش نگه میداره تابراش سود دهی داشته باشه
Australia
همون بهتر که از قوامین راحت بشیم بااون وام های سود بالاش
فک می کنی حقوقت تو بانک قوامین یه هفته می مونه؟؟نه عزیز من تا چک حقوقتون توسط دولت صادر نشه حقوق نمی گیرید چه 20ماه چه دهم ماه بعد ...
ناشناس
برادرعزیز قبلا که حقوق روبانک سپه میداد شاید شما یادت نباشه ازبزرگترها سئوال کن تاپنجم ماه شایدبیشترنگه میداشت واین کاررو همیشه میکرد اماقوامین همیشه قبل ازماه پرداخت کرده جزیکی دو موردتادوم برج ماند وگرنه دراین چند سال همیشه زودترازحکمت وبانکهای دیگرنظامی پرداخت کرده بهترکه حقوق به سپه بره تاقدرعافیت بفهمید من یک نظامی هستم قبلا برای وام به سپه زمانی که حقوق ماروپرداخت میکرد میرفتم اماهمیشه دچارمشکل بود بااون بانک سنتی شون اما بانک قوامین خدایی همیشه احترام به پرسنل گذاشته وکارماروحل کرده .دمش گرم
حسین
Iran, Islamic Republic of
همچین چیزی نیست با کمی تحقیق ساده میفهمی حرفت غلط
United States
این یعنی محدود کردن و دولتی کردن نیروهای مسلح که اصلا به صلاح نیست .
مسلم رفیع پور
United States
باسلام..پیشاپیش سال نوبرشما وارتشیهای سلحشورتبریک میگوییم..ازانجا که اینجانب خودیک ارتشی هستم وبرمظلومیت پرسنل ارتش وخانوادهای صبورشان واقفم چراکه بانک حکمت با شعارپشتوانه معشیت پرسنل وپشتوانه تاسیس شد یا سهام تک تک پرسنل اونم اجباری کم کردن اما دریغ ازیک رفتاردرست وای بحال شعارش پیش کش...الان ۲۶حقوق ندادن؟؟!اسم بانک بیشتربه نکبت برای گوش ما پرسنل اشناست تا حکمت..کاش پرداخت حقوق نیروهای مسلح همگی زیرنظریک بانک معتبرکه قدر اینهمه پرسنل بدونه باشه تا تعامل هردوطرفه وبا حمایتهاوپشتوانهای بموقع پشت پرسنل ومشتریهای واقعی وماندگارخودباشد.واین سابقه درخشان بانکداری درارتش مثل سابق بوده.باتشکر.
با سلام بانک های نظامی مثل قوامین سرامد تمام بانک ها هستند چون همیشه درتمام جهات بهترین بودند وهمیشه بیشترین مانده پولی رو درکشور دارند این از اعتماد مردم به این بانک است .
مختار
حساب کارکنان نیروهای مسلح هر جا که باشه برای آنها فرق ندارد چیزی که هست این باک سپه که سالهاست از حقوق بازنشستگان و شاغلین نیروهای مسلح بهره میبرد هرگز وامی به دارندگان حساب پر پرداخت نکرده است این مسئله است که باید توسط ستاد کل نیروهای مسلح بر رسی شود .آ
بیش از 9 ماهه حقوقم را به کوثر آوردم ولی دریغ از حتا یک ریال تسهیلات.
Iran, Islamic Republic of
باسلام هیچکدوم ازبانکهادرقبال حقوق ماکه ب حساب اون واریزمیشه خدمات ارایه نمیده نمونه مثال بانک سپه چ گلی بسرمازده ک اولین بانک میباشدبنده نظامیم چندین ساله پس اندازچند ین هزارنفرتوحسابشه وام با۵۰٪میده ده میلیون پولم توحسابش داریم رسیدگی شودممنون میشم
ابراهین
United States
من پس از 49 سال شاغل بودن وبازنشستگی ندیدم بانک سپه به فیش حقوقی دخالت کند ولی موسسه مالی کوثر بدون اجازه دخالت در فیش حقوی میکند وکسیدهم جواب گو نیست من تشخیص میدم دباره بر گردم به بانک سپه
میرمصطفی
United States
بانک سپه تنها بانک ارتش بوده وهست موسسه مالی که بانک نیست اعتبار داشته باشه
سید
United States
موسسه اعتباری کوثر از کجا امده چه اعتباری درمقابل بانک سپه دارد که عمری درخدمت نیروی ارتش بوده وهست
Iran, Islamic Republic of
بانک سپه داغون،اینا میخوان بانکهای دیگه رو با سپه ادغام کنند که سپه نابود شده رو که خودشون نابود کردن احیا کنن،چون بانکهای انصار،مهر اقتصادو...منابع بالایی دارن،،،سیاست چه نمیکنه
امیر
United Arab Emirates
تو را خدا این ادغام را زودتر انجام شود تا جلوی فساد گرفته شود
ارتشی بدبخت
Netherlands
آهای اونایی که سنگ حکمت ایرانیان روبه سینه میزنی یاخودت کارمنداون بانک هستی ویاوام میلیاردی باسودکم گرفتی اگه مثل من وام روبا18%بهت می دادندهیچوقت ازشون تعریف نمیکردی خدابه بانک سپه برکت بدهد10سال پیش حقوقهارو24ام میریخت نه مثل حکمت که31شهریور98حقوق روبریزه آخه تاکی باخودت نمیگی بچه ای ملت میهوادمدرسه بره سپه توهرسال شهریورماه نهایت تا25ام حقوق رومیریخت وماروپیش بچه هامون شرمنده نمیکردخدایازودترحقوقهاروبرگردونندسپه ماخیرحکمت رونخواستیم
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام به اساتید محترم بنده حقوقم به علاوه کارت خوان مغازه ام به بانکواریز میگردد ولی وام دهی بسیار ضعیفی دارد بنده نزدیک به بیست روزه بابت وام کارکرد حساب اذیت میکنند رئیس بان میگه بودجه نیست میگم حسابم کار کرده میگه یک ماه دیگه خبر بگیر میگم چه جور یه بانک به این بزرگی بودجه نداره در در جوابم گفت وقتی رییس جمهور میگه ۱۰۰ میلیون وام بابت فلان چیز به مردم بدهید پول تمام میشه گفتم جالبه شخصی بدون سپردا گذاری وام میدهید من که سپرده گذاری کردم کاسب هستم روزی فلان قدر به بانک شما واریز میشود و حقوق بگیر هستم میگید بودجه نیست گفتم حسابم میبندم میبرم بانک دیگه راحت میگه ببر لطفا رسیدگی کنید
تازه ترین اخبار