پیشنهاد ایجاد مرکز آموزش منطقه ای صندوق بین المللی پول در ایران

سیف: رشد اقتصادی سال 93 در سال 94 نیز تکرار می شود

31 فروردين 1394 ساعت 19:35

اخبار بانک: رييس كل بانك مركزي در آخرین روز سفر خود به آمریکا جهت شرکت در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی باخانم لاگارد مدیرعامل صندوق بین المللی پول ملاقات کرد.


به گزارش «اخبار بانک»، در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی توضيحاتي در مورد دستاوردهای اقتصادی منجمله خروج از ركود تورمي وافزایش رشد اقتصادی ، کاهش نرخ تورم و آرامش و ثبات در اقتصاد طی یک سال اخیر را ارائه کرد و این امر را نتیجه اعمال سیاست های درست ، هماهنگی بین اعضای هیئت دولت و حمايت هاي رييس جمهور عنوان کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر آرامش به بازار ارز بازگشته و انتظارات مثبت نسبت به آينده تقويت شده است . باتوجه به کاهش قیمت نفت، دولت بودجه سال جاري را با فرض ادامه وضع موجود و به صورت محتاطانه انتخاب کرده است و پیش بینی می شود رشد اقتصادی بدست آمده در سال گذشته در سال جاری نیز تکرار شود.

سیف افزود: در صورت دستيابي به توافق با کشورهای ۱+۵ نیز تحقق اهداف اقتصادی تسریع خواهد شد. در عین حال پيش بيني مي شود با توجه به ظرفيت هاي فراوان اقتصادي در ايران مسلما حصول توافق و لغو تحریم ها مي تواند تاثيرات مهمي در شرايط اقتصادي و توسعه همكاري باکشورهای منطقه داشته باشد. البته رابطه تجاری با برخی از کشورها از قبل وجود داشته و این روابط توسعه خواهد يافت.

در زمینه میزان تولید و صادرات نفت، رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: با توجه به عضويت ايران در سازمان اپك تلاش بر توسعه همكاري با اعضا و رعايت سهميه هاي تعيين شده خواهد بود .

خانم لاگارد نیز ضمن اعلام حمایت صندوق بین المللی پول از دستاوردهای بدست آمده، آمادگی آن نهاد را برای ارائه هر گونه کمک فنی مورد نیاز در زمینه مسائل اقتصادی و مالی اعلام کرد.

سیف همچنین در پایان موضوع پیشنهاد ایجاد مرکز آموزش منطقه ای صندوق بین المللی پول در ایران را مطرح کردند که قرار شد موضوع مورد بررسی قرار گیرد.


کد مطلب: 33031

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/33031/سیف-رشد-اقتصادی-سال-93-94-نیز-تکرار-می-شود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com