۰
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۶
بنیانگذار بانک اقتصاد نوین:

بانکداری خصوصی کشور، حال خوبی ندارد

اخبار بانك: بنیانگذار بانک اقتصاد نوین گفت: زمانی که اولین بانک خصوصی کشور راه اندازی شد قرار بود که ظرف ۵ سال ۵۰ درصد بانکداری کشور به بانکداری خصوصی واگذار شود اما اکنون بانکداری خصوصی وضعیت خوبی ندارد.
به گزارش «اخبار بانك»، محمد صدر هاشمی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که قبل از ایجاد بانک های خصوصی، وضعیت بانکداری کشور بدتر از الان بود، افزود: بانکداری خصوصی کشور با وجود مخالفت های شدید برخی از افراد، با تلاش های مرحوم دکتر نوربخش در سال ۷۹ شکل گرفت و در سال های اول هم خوب پیش رفت اما اکنون در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی با بیان این نکته که ابتدایی ترین استانداردهای بانکداری نیز در ایران اجرا نمی شود، خاطرنشان کرد: بانکداری خصوصی در چند سال اول خیلی خوب داشت اجرا می شد اما پس از آن بانکداری از فلسفه خود دور شد.

بنیانگذار بانک اقتصاد نوین از اعطای مجوز تاسیس بانک در سال های گذشته به کسانی که درپی بانکداری واقعی نبودند انتقاد کرد و گفت: به جز چند بانک قدیمی و ریشه دار خصوصی، هم اکنون بانکداری خصوصی از ریل اصلی خود خارج شده است.

وی از خبرنگاران خواست تا موشکافی و بررسی کنند که چرا بانکداری به این مسیر افتاده است.

صدر هاشمی نژاد از راه اندازی کانون کارآفرینان توسعه گرا خبر داد و گفت: این کانون نه تنها در حوزه بانکداری بلکه در حوزه های صنعت، کشاورزی و محیط زیست فعال خواهد بود تا برای رفع مشکلات این صنایع راهکار اساسی پیدا کند.

به گفته وی، این کانون همه حرف اقتصادی را شامل می شود اما ربطی به سیاست ندارد و همه کارآفرینان می توانند عضو آن باشند به عبارت دیگر کارآفرینی و سلامت در انجام کار جزو ملزومات عضویت در این کانون است.
https://akhbarbank.com/vdcg779w.ak9qu4prra.html
تازه ترین اخبار