۰
۳۲
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
فعالیت موسسات در سکوت خبری

موسسه اعتباری ثامن،۷۰ روز و درج فقط یک خبر

اخبار بانك: موسسه مالی و اعتباری ثامن در ۷۰ روز گذشته یعنی از ۲۴ آذر ماه تا ۴ اسفند ماه تنها یک خبر را در سایت اطلاع رسانی خود درج کرده است.
موسسه اعتباری ثامن،۷۰ روز و درج فقط یک خبر
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، در ادامه بررسی وضعیت موسسات مالی و اعتباری به جهت انعکاس اخبار داخلی خود این بار به سراغ موسسه مالی و اعتباری ثامن رفتیم.

در دو گزارش قبلی موسسات مالی و اعتباری افضل توس و ثامن الحجج مورد بررسی قرار گرفتند و طی تماس با مدیران روابط عمومی این دو موسسه مقرر شد در زمینه اطلاع رسانی و هماهنگی برای مصاحبه با مدیران موسسه اقداماتی صورت پذیرد.

موسسه مالی و اعتباری ثامن اگر به نظر می رسد همسوتر از دیگر موسسات برای تمکین از دستورات بانک مرکزی است اما باز هم تلاش می کند در سکوت خبری به فعالت های خود ادامه دهد.

این موسسه مالی و اعتباری که به گفته سایت اطلاع رسانی خود بیش از ۱۶ سال قدمت و بیش از ۶۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد در ۷۰ روز گذشته تنها یک خبر آن هم برگزاری یک جلسه فرهنگی در حدود ۴۵ روز پیش بر روی خروجی سایت خود قرار داده است!

پیش از این و در حدود ۷۰ روز قبل اخباری مربوط به حوزه فرهنگی و همچنین اهدا خود کارکنان موسسه بر روی خروجی سایت قرار گرفته است.

همچنین نحوه جانمایی اخبار موسسه نیز به گونه نه چندان جالب در سایت قرار گرفته است، همانطور که از اسم "سایت اطلاع رسانی" پیداست هدف اول طراحی سایت، اطلاع رسانی است که این در درجه دوم قرار گفته است.

البته اطلاع رسانی ارائه تسهیلات توسط این سایت به خوبی صورت گرفته و می توان اینگونه استنباط کرد که این موسسه در بین دیگر موسسات از وضعیت بهتری برای بیان نحوه تسهیلات دهی خود برخوردار است.

این موسسه ابتدا پسوند ائمه را نیز در انتهای نام خود می دید اما پس از الزام بانک مرکزی مبنی بر حذف آن بلافاصله و در کمترین زمان ممکن همکاری خوبی با بانک مرکزی داشته و نام و تابلو خود را اصلاح و به "ثامن" تغییر نام داد.

این اقدام موسسه ثامن یکی از نکات مثبت می باشد و احتمالا در زمینه اعطای مجوز نهایی به این موسسه، بانک مرکزی نیز این مسئله را مدنظر قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است بنیان اولیه این موسسه از استان خراسان رضوی شکل گرفت و اکثر سهامداران آن نیز مشهدی هستند و شکایت های حقوقی درباره سهام موسسه مدتهاست توسط عده از سهامداران صورت می پذیرد.

پایگاه خبری اخبار بانک امیدوار است با درج گزارشات درباره موسسات مالی و اعتباری و تحلیل سایت های اطلاع رسانی آنها نسبت به فعال شدن روابط عمومی برای درج اخبار درون سازمانی و آگاه شدن بیشتر شهروندان و سپرده گذاران را فراهم سازد.

مدیران این موسسه نیز در صورت تمایل می توانند توضیحات خود را بیان کنند، همچنین پایگاه اخبار بانک آمادگی انجام مصاحبه و درج نقطه نظرات مسئولان رده بالای این موسسه را دارد.
https://akhbarbank.com/vdciy5ap.t1az52bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام موسسه مالی و اعتباری فقط ثامن الحجج(ع) هست هم سالم و هم خوب کار میکنه
موسسه ی شما باید بدونی که اولین ابلاغیه ی بانک مرکزی برای تغییر نام رو انجام نداده و طبق گفته ی بانک مرکزی دنبال گرفتن مجوز هم نیست. مردم عقل دارند برادر
منتقد
طبق گفته سیف این موسسه در حال تغییر نام است ولی قبول کنید نام به این زیبایی تغییر دادنش بحث انگیز و پروسه آن زماندار باشد.بهر حال این موسسه تا جایی که ممکنه در حال تطبیق با استانداردهای بانک مرکزی است ولی خود آقایون بانک مرکزی هم میدونند که بسیاری از معیارهای انها فقط حکم سر گردنه را دارد و با رسانه ای کردن مواردی مبهم تولید استرس میکنند وخودشان مسبب بسیاری از تنشها در جامعه هستند .یکروز میگویند در شرف تاسیس هستند و روز دیگر نام آنها را از سایت باصطلاح وزینشان پایین میکشند. یکروز از آنها تقدیر میکنند (مستند به سایت بانک مرکزی) روز دیگر تهدید میکنند. یک روز میگویند منظورمان بزرگان موسسات غیر مجاز ! نیست و منظورمان موسسات گمنام در اقصی نقاط کشورند و روز دیگر... بنظر من بانک مرکزی چنانچه نسبت به عملکرد خود و کارشناسانش بازنگری کند در منظر عموم بسیار سنگین تر و محترم تر خواهند بود و آبروی خود را حفظ خواهند کرد.آیا کوثر تمام شرایط را داشته اند یا ......؟ که توانسته اند باصطلاح مجوز بگیرند؟ آیا کوثر لقب مبارک فاطمه زهرا نیست . آیا اتوبان امام علی نداریم ( سر امام علی !! یا ته امام علی (با عرض معذرت از خوانندگان) ) آیا میادین شهر-مدارس-دانشگاهها- خیابانها- و ... بنام ائمه متبرک نشده است؟ پس بروید نام همه را عوض کنیدو بگذارید اتوبان نسترن! موسسه نیلوفر ! میدان ....!
آقایان باور کنید مشکل از نام نیست . مشکل از سرگردنه است !
دوست عزیز ما در نظرات بالاهم مرجع اطلاعاتی خود را بفرمایند .موسسه ای با پانصد شعبه چطور دنبال مجوز نیست . ایشان هم باید عاقلانه سخنرانی فرمایند و هم شبهه افکنی نکنند .این موسسه هم درخواست مجوز فرستاده وهم تا حد امکان خود را تطبیق داده و میدهد ولی تقصیر آنها چیست که یکروز نام متقاضیان مجوز 5 تاست ( قائم مقام بانک مرکزی ) و بفاصله چند روز میشود شش تا که تا پایان سال مجوز میگیرند( معاون نظارتی بانک مرکزی-مراجعه کنید به همین سایت اخبار بانک و بانک مرکزی و ...) . دو سال است که فقط دو تا موسسه از شش تا موسسه توانسته اند با ارتباطاطی مثلا مجوز بگیرند. اینکار دستوری نیست زمان میطلبد اصلا سپرده گزار نباید بفهمد او باید آرامش داشته باشد که متاسفانه بانک مرکزی و همین سایت اخبار بانک با افاضه های اضافی همین مقدار آرامش مردم را از بین برده اند و فکر میکنند مثلا با اینگونه اخبار و اطلاع رسانی فیل هوا کرده و مراقب حقوق مردمند . والله استرس ایجاد میکنید بین مردم و مردم اینگونه اخبار تنش افرین را دوست ندارند . با اختیار خود سپرده گزاری کرده اند و اگر برخی فضا را ملتهب نکنند مردمی که در این 6 موسسه حساب دارند آرامش کافی در این اوضاع وانفسا خواهند داشت که سودشان را کسب کنند ولی با کاری که شماها میکنید و مردم هرگز شما را نمیبخشند باعث مواردی خواهید شد که نمونه اش میزان است که هنوز درگیر است. بس کنید مردم وکیل وصی نمیخواهند .
اخبار بانک در نظر فوق بنده نام عسگریه را هم برده بودم که متبرک بنام امام عسگری است که اگر قرار بر تعویض نام باشد باید او هم عوض کند .نمیدانم چرا از پیام حذف شده است.شاید اشتباها حذف شده است. بهر حال نام این موسسه هم برگرفته از نام ائمه اطهار است. لطفا بیطرف باش و سانسور نکن.
بسیار کارشناسی شده بود .کاملا موافقم
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام

واقعا تحلیل خوبی بود. مشکل مجوز نیست ملاحظه نمایید در اخبار هرچه خلاف است در مجوز دارها و مخصوصا دولتی هاست.
محمد
نقد این اقای منتقد عالی بود. من هم معتقدم در این ماجرا فقط بانک مرکزی مقصر است .
لایک داری
ثامن الحجج، ثامن، ..... بابا دست بردارید مردم خودشون بهتر میدونن کجا برن. این رسانه ها چه گیری دادن ها.
زنده باد تمام موسسات مالی
سیامک
Iran, Islamic Republic of
من که از ثامن الحجج راضیم امکان نداره پولمو جای دیگه ببرم همه سپردم تو این موسسه هست فقط 4. 5 میلیون تو عابر بانکم میزارم برای پرداخت قبوض
محمد
Iran, Islamic Republic of
ای بابا ول کنید تورو خدا ول کنید، دست از سر این موسسه ها بردارید بزارید کارشون رو بکنن حالا ساکت یا غیر ساکت چی دردی دوا می کنه مهم اینه که دارن خدمت رسانی می کنن واختلاس و دزدی گرگی مثل بانکهای دولتی ندارن.جون هرکی دوست دارین بزارین موسسه ها کارشونو بکنن.
امیر
دو موسسه ثامن و ثامن الحجج از قویترین موسسات هستند حتی منابع مالی این دو موسسه از بانک های خصوصی هم بیشتره..
میلاد
Iran, Islamic Republic of
چرا گیر دادین به موسسات؟؟؟؟ خیلی از بانک های بزرگ هم قبلا موسسه بودن مثل شهر قوامین انصار
Iran, Islamic Republic of
بجای دولتی ها از خصوصی ها حمایت کنید
سامان
ببین موسسات مالی چقدر محبوبن که با وجود این همه تبلیغات منفی علیهشون هنوز سپرده گذاری در موسسات بیشتر از بانک هاست اگه این همه تبلیغات منفی علیه بانک های دولتی بود 1 نفرم سمت بانک های دولتی نمی رفت
شهروند
بهترین موسسه عسکریه هستش .به شتاب هم متصل شده
ت
فلا
هادی طبس
فقط موسسه ثامن
حمید
منم تو ثامن پول دارم خیلیم راضیم خیلی بهتر از بانکهای دولتیه
كاظم
Iran, Islamic Republic of
احسنت عالي بود
x
Romania
همه این نامها برا سو استفاده از عقاید مردم هست و نهایتا پر کرد جیب آقازاده ها
محمد
تحلیل بجا و منطقی داشتی اقای منتقد
مهدی م
United States
این موسسه ثامن متاسفاانه کارهایی میکند خلاف شخصیت اسلامی که ما مردم نباید دنبال کنیم بلکه بانک مرکزی با فرستادن بازرس آنهم بیشتر در کرمان باید دنبال کند خواهش دارم بانک مرکزی بیشتر تحقیق کند
م ح
France
به نظرم شما اشتباه ميكنيد بهترين موسسه در حال حاضر ثامن هستش از هر لحاظ كه حساب كنيد يكى از قوى ترين موسسات هستش با بيش از ٦٠٠شعبه در كشور نه بانك انصار. نه سينا. ونه عسگريه ويا ميتونيم به بانك قوامين اشاره كنيم كه هيچ كدامشون اين تعداد شعبه رو ندارند
فرنگیس
United States
اینم بعدا مثل میزان گندش درمیاد حالا ببینید کی گفتم...
م . و
United States
بیش از دوسال قبل یک میلیون تومان سهام ثامن را به صورت اقساط 50 هزار تومانی در 20 قسط به بازنشستگان سپاه فروختند که از فیش حقوقی شان ماهانه کسر شد و خرید سهام اضافی را هم تا سقف 4 میلیون تومان از طریق بانک انصار به خریداران یک میلیون تومانی واگذار کردند.
اوایل سال گذشته(93) سود نسبی خوبی به حساب خریداران واریز شد، اما امسال تا کنون که به پایان خرداد 94 نزدیک می شویم، هیچ خبری نیست و ضمنا برگه سهام هم صادر نشده است. از کجا باید پیگیری کنیم؟ چه کسی مسئول است؟
بنیاد تعاون سپاه یا بانک عامل فروش سهام( انصار) یا خود موسسه ثامن ؟
چوپانی
اونا سهام نبودن که برادرم.اونا سهم الشرکه بغنوان هیات موسس برای شما بود.سهام سودش ماهیانه است.وقتی که وارد بورس شد سهام میتونید بخرید
غ
United Arab Emirates
من 4ساله مشتری موسسه ثامن الحجج هستم رازی هستم امیدوارم هرچه زودترمجوزشو بگیره
مهدی
بالاخره در تاریخ 24/4/94 مجوز پذیره نویسی صادر شد تا ما هم بتونیم سهاممون را بفروشیم
Canada
سلام
من از سال 81 در این موسسه شاغل بودم.این موسسه با استفاده از کلیه ترفندها و پراخت تسهیلات باعث بدبختی و بیچارگی بسیاری از بازاریان و فروپاشی خانواده ها گردیده است، اینها چراغ خاموش حرکت میکنند ، اسب خودشان را به سرت میتازانند و با بیرحمی و با پنبه سر مردم نیازمند را میبرند.
ل
Romania
ثامن الائمه الان هم در سکوت خبری به سر میبرد.در حالیکه 5ماه گذشته و هنوز نمیتواند پول مردم را بدهد.
باسلام
Iran, Islamic Republic of
چدرابدونه رضایت کانون بازنشستکان سپاه دستدر فیش حقوقی مابردید چون حقوق ماکمترین ازدیکران بود دست بردندرفیش حقوقی ماند دست بردن درجیب مردم هست ایکاشک مسعولین برسی میكردند بچحقی دستدر فیشمابردند رسیدکی نماید
تازه ترین اخبار